Kossan stambokförd!
ÄNTLIGEN (ursäkta versalerna
) är Kossan stambokförd! Han fick dispens och är nu riksstambokförd på 87p!
Grattis mattes Älskling! 
Vad roligt Maja! Grattis till dig och fina Kossan 
Grattis, va kul :)
jag måste bara fråga va hans färg/teckning heter?
Så otroligt fin röd i. Är han rödförstärk av något slag? :)

Grattis!!! 
Grattis, så kul när en rexis reggas tycker jag
Fick han avdrag på kropp/storlek o päls..?
#2 tror han är havana mantlad..?
Kossan är havana (brun) mantel. Han fick inte så höga poäng på vikten. Han är lite stor i kroppen, men sen är han pinnsmal över ryggen. Ja han är lite lustig! :-)
Är så glad att han reggats. Finns inte många rexpälsade dvärgvädurar som reggats. :-)
Nej, de är nog lätträknade, ska ev ställa min hona i vår men hon oxå stor, dryga 2 kg. Får bli diet kanske..
Grattis!! Hur går man tillväga för att få de stambokförda? Jag antar att stamtavla är ett måste fast det är en sån ny ras, och inte härstamningsbevis?
Mvh Henriette
Fornuddens Möss
Naked Curls (Sphynx)
Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.
Grattis! Skulle du kunna delge delpoängen? Så intressant att se vad andra Dvv rexar har fåttpå de olika punkterna!
Ljustadalens kaningård
#7 Alla kaniner som ställs ut måste ju vara märkta och ha stamtavla. Så på det viset är det ju alltid. Där av att det är desto roligare desto fler som satsar på utställningsbara färger och djur.
Sedan är det ju ett bedömningskort från klass a som behövs. Kaninen får naturligtvis inte vara nollad. För att få ställa ut måste man ju vara medlem i skaf också.
Så det ligger en del jobb bakom att få fram utställningsbara djur som sedan ska kunna reggas.
Om du undras mera så kolla skafs hemsida. Det är samma för alla raser. Fast man kan söka dispens för dvärgvädurar med rexpäls.
#7 Måste också understryka att det inte är en ny ras. Bara en pälsvariant på dvärgväduren.
#8 Sitter inte i närheten av pärmen nu men kan försöka kommaihåg. :-)
Har du några registrerade?
Tack allihopa! :-D

Jag har för mig att det bara är ynka 8 Dv.v Rexar som blivit stambokförda de senaste 2 åren om jag minns rätt.. enligt Åke Asp!
#12 Ja så kan det vara.
#10 En av mina hanar är reggad, blå hane. Har även en hona som har full stam annars men är själv inte reggad då hon hade ett flaxöra vid tiden för utställning. Nu är det nere men nu har hon haft kull och är kanske inte riktigt i form :/ Det är alltid något med denna underbara ras ;)
Ljustadalens kaningård
#14 Vad kul! Att hitta en till som avlar aktivt för utställning! =)
Synd att du bor så långt iväg, annars hade jag nog velat låna hanar av dig.

Grattis! Så roligt!!
Oj, gud så kul! Grattis 
Tack, ja det är jätteskoj! =)