Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 4875 ggr
stampepluttis
0

kaninungar och foder?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina kaniner är födda ungefär den 11e januari…  och undrar när dom börjar äta vanligt foder? såg att en satt och käka ur matskålen idag… och vad kan dom äta mer i grönsaks och frukt väg??

Mina fyra bebisar växer och växer ! :D

LoveYourRabbit
0

När kaninungarna kommer ut bodet (vid 2-3 veckor) så börjar dom att smaka på fast föda (:

Somriga hälsningar från Vilma

Uppfödning av hoppkorsningar i liten skala, Conejos Hoppkaniner ♥
Conejos Hoppkaniners blogg

"Lev livet, det visas inte i repris."
Sov gott min flicka, 27 april - 4 juni

stampepluttis
0

Okej :) men läste att dom inte ska äta allt i grönsaks elr fruktväg alltså av det som kaniner får äta mina brukar ju få gurka kål och morötter.. är det nåt jag ska hoppa över?

det är första kullen med kaninungar jag har haft.. och det var en olyckshändelse.. så är inte så insatt men vill inte göra fel heller eftersom 2 än så länge har en "köpare" :D

Zvintos
0

#2: Jag skulle skippa kålen, då det är gasbildande och ungar har som du vet väldigt känslig mage.
Gurka innehåller i princip bara vatten, så det går att skippa det med.

stampepluttis
0

Okej då blir det moröttet och pellets :)

kaningodis
0

Jag har väntat med allt annat än pellets i början så att de vänjer sig med en sak i taget.

Sen när de lärt sig äta ordetnligt så buakr jag ge lite grönsaker och frukt och det är väääldigt uppskattat!

Lycka till med småttingarna! =)

Kastanjegårdens Kaniner

stampepluttis
0

okej :D aa dom äter hö…. och pellets haha :p eftersom hö alltid finns om ja inte är hemma och pelletsen tagit slut.

Tack! :o dom är så livliga hoppar runt och "leker" och har sig och mamman blir helt förtivlad över att dom inte är i bolådan haha :D