Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 4225 ggr
Madeleiines
0

Hon morrar

Jag bor hos en kompis som har en hona och en hane.

Har inga problem alls med hanen, och heller inga problem med min lilla plutt. De är gosiga och sociala.

När jag ger min kompis hona mat, så morrar hon. Samma sak var med den förra honan som hon hade. Hon morrade också när jag skulle ge henne mat. Till både mig och min polare. Dock har min kompis bara haft denna sen i fredags ungefär, men vad är fel?

Varför morrar honorna åt mig när hanarna är helt gosiga och översociala mot mig? :S

LoveYourRabbit
0

Exakt samma sak med min hona, fast det är inte alltid hon gör det. Antagligen är det för att hon är i tonåren (som min är) och visar lite temperament. Det brukar nog gå över när dom kommit över tonåren. Rätta mej om jag har fel! :)

Somriga hälsningar från Vilma

Uppfödning av hoppkorsningar i liten skala, Conejos Hoppkaniner ♥
Conejos Hoppkaniners blogg

"Lev livet, det visas inte i repris."
Sov gott min flicka, 27 april - 4 juni

LucyLove
0

Hon revirmärker buren :) Honor kan vara mer revirmärkande än hanar.

JossanH
0

Kaninen som bor hemma hos mina föräldrar (4,5 år gammal hane) morrade och stampade första nätterna jag sov över där. Han har varit utekanin tidigare men sedan hans kompis dog så får han bo inomhus i kompostgallerhage. Gästsängen är precis bredvid hagen och det gjorde honom lite orolig i början… ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

mjuhm
0

Min hona morrar och attackerar mej när jag stoppar in handen. Jag fick hem henne från en oansvarig djurgård där dom hade tänkt avliva henne. Då var hon 1 år gammal, och nu är hon 3 och hennes betéende ändras inte. Obestämd

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Fridaaaa
0

Min morrar när hon "pratar" finns olika morr :) Ett som betyder "stick" och ett dem gör när dem vill hälsa:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mjuhm
0

Men hennes morr låter mer som ett rawr.

Typ ett väääldigt litet och snabbt rytande.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥