Tål kaniner ägg?
Ja, frågan är kanske lite underlig, men låt mig förklara bakgrunden:
Jag har bakat kakor till mina råttor, mycket uppskattade små kakor med allt möjligt gott; från ris till rågkross till havregryn och äpple - och även ett ägg. Jag undrar om min väninnas kanin skulle kunna tåla att prova en enkel kaka för att se om hon evt. skall testa på receptet?
Tack :)
Kaniner är veganer, så nej :)
Okej :) Då skall vi inte testa. Tack.
Alltså ska de inte heller dricka mjölk, fil, yoghurt, smör, ost osv? :)
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#3: Helt rätt. ^^
Det är ju inte precis dödligt om de råkar får sig något av det, men det är ju inte så att man behöver ge massor av det med vilje heller.
Tror inte de skall dricka mejeriprodukter o.o Min gamla kanin fick iofs yoghurtdrops som såldes som kaningodis så allt med måtta kanske?
#4 Okej då vet jag, tack:)!
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Du kan ju tänka lite om det är naturligt för ex. en kanin i det vilda att få tag på ett ägg och äta? Eller typ mjölk från en ko? … nej skulle inte tro det :)
#7 Kaniner kan äta kött till nöds, i naturen :P
#7 Men dom är trots allt växtätare/veganer så dom skulle antaglgen aldrg göra det och det ligger i deras natur.
Min kanin älskar korv och har engång ätit upp en och ville ha mer men de de va inte
Meningen att ge då. Jag hade henne lös och
MAmma hade grilat och råkat tappa korv och då hade hon hittat den då hon va lös på tomten. Och ville ha mer när jag skulle äta .
#10 Kanske inte så bra?
#9 har hört många historier liknande den #10 beskriver. Så jag är inte helt säker på att kaniner är edsvurna veganer i själen :P