lösa
Brukar ni ha era kaniner lösa? :)
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
Japp, dock inte en utav dem, men alla andra funkar det super bra med!:)
Ja inne:) fast under uppsikt:P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kan tillägga, att dem är under uppsikt!
Kan ha Betty lös ute under uppsikt såklart! :) Hon är lätt att fånga och sitter mest still ;)
Ja under uppsikt =)
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Jag med,under uppsikt.Men vissa påstår att man inte kan det,för dom kan blir rädda och springa iväg
#6 Jag skulle aldrig våga ha mina lösa ute:) inte ens under uppsikt
På sommaren kan ibland Lucy springa lite. Men endast kort stund xD Sockervadd kan sitta och posa framför kameran lös om man är nära och under uppsikt. Favvis kan absolut inte! ^^ Inte Tintin eller Bella heller. :)
Ja, jag har alla teddysar lösa sommartid utomhus (såklart inte alla samtidigt) och så skuttar dom fritt på olika delar i huset nu på hösten/vintern/tidig vår 
En av dom, han kommer skuttande tillbaka när man sätter sig ner.
Fast under uppsikt, skulle aldrig våga lämna han själv ute med tanke på rovdjur och rovfåglar.. (bor vid skog)
Ja varje dag fast det är inne.
Mvh/Ellen<3
Nej har inte min kanin ute för även med uppsikt eftersom han tror att när man ska fånga in när han vart ute länge att det e en lek!! så man kan springa efter han i timmar om man vill 
kramar från Emma och Chewie 
Asta är lös innomhus istort sett hela tiden vi är hemma!Hennes bur står i köket och vi har barngrind dit. Hon får vara i resten av huset under uppsikt!
Vågar inte släppa dem utomhus.
Visst, Charlie skulle säkert inte gå långt, men tänk om han blir skrämd av katten eller annat. Och man kan inte fånga en skrämd kanin. Inte ens den snällaste kaninen.
Han nöjer sig gott och väl med den stora hagen, så varför ta risken? 
Har inte mina kaniner lösa utomhus, men har dock min hane lös inomhus då han är lugn och springer bara där vi är =) Min hona går inte o ha lös alls, hon ska bita på allt o är omöjlig o få tag på :/ Men ute skulle ja inte våga även om ja visste att han skulle bara va med mig. Är väldigt rädd av mig xD
Ja, min dvärgvädur Dumlé springer löst i vår trädgård, under uppsikt! (: Väldigt social & kommer när man ropar på honom.
Inte nu längre, i och med att jag bor i lägenhet och enda vettiga gräsplätten är vid vår parkering..
Samt att det stryker omkring en del katter.
Men när jag bodde hemma hos mina föräldrar kunde jag ha åtminstone en av kaninerna lös utan bekymmer (min älskade Pelle).
Jag kan släppa min hona lös på gården och går bara omkrig..hon går aldrig utanför gården och när man säter sig på knä så kommer hon
Nisse springer alltid lös ute när nån annan är ute i trädgården. Fast han har börjat bli modigare och springer till grannarna, så ibland kommer dom med han.. Bella och Wille får inte vara lösa. Bella skulle säkert klara det, men det skulle bli svårt att få tag på henne "/ Wille tänker jag inte ens prova med..

Jag brukar ha några av dem (en i taget) i soffan medens jag kollar på tv. Helst vill dom sitta i knät! Alla tycker inte om det då det oftast innebär att bli tvättad av mina hundar. Men vissa kaniner tycker faktiskt om att få öronen tvättade av min Rottweiler.. hehe 
Jag kan ha några av kaninerna lösa. Bara holländare dock, de andra är inte lika lugna och sansade i temperamentet för att jag ska våga släppa dem lösa ute.
De holländarna jag kan ha ute har jag ju endast ute under uppsikt en och en. Men det är mysigt. En av dem har jag lärt hoppa in och ut ur buren själv =) när jag är där såklart.
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner
Kan ha mina lösa, under uppsikt och en och en :) Bara med den ena på vintren, och den andra året runt.

Min går lös i hemmet dygnet runt! :)
Är lite virrig idag, glömde skriva till att jag har mina lösa utomhus (#22)
inomhus brukar jag ha min kanin lös fast under uppsikt ^^ annars kan han börja bita på sladdar eller nånting annat farligt. Jag brukar inte ha honom lös ute men i ett kompostgaller brukar han få vara i men då måste man ha nånting i botten så han inte gräver sig igenom 
Ute, har dem lösa utan uppsikt också, om det kommer något annat djur springer dem och gömmer sig någonstans i trädgårgen bara..
Kan ha mina "lilla tyskvädurskorsningar" och dvärgvädurshane lösa under uppsikt ;) Självklart rastas inte honerna samtidigt som hanen ;)
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
jag brukar ha mina kaniner lösa i våran ladugård, och så brukar jag löshoppa med dom :)
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Kan ha alla mina hanar lösa ^^
Jag kan släppa min hane lös utomhus.. Dock gör jag alltid detta under uppsikt av mig eller min pojkvän. Han brukar få springa lös ute på gräsmattor eller på tomten. Detta är inget större problem då han kommer när man ropar på honom :) Min hona däremot är helt omöjlig att ha lös..

Jag har mina lösa på vintern , för på sommaren brukar dom rymma.
( Dom är utekaniner )
Många säger att kaninen springer iväg om den bli rädd,men jag tror att kaninen skulle söka sig till sin bur,ägare eller ett ställe den känner sig trygg på,inte utanför gården
# 32 Stämmer, utom om den blir jagad, då flyr den bara sålångt ifrån rovdjuret som möjligt, men jag tror att kaninen skulle komma tillbaka till sin bur/ägare iaf om man har fler kaniner
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
#32 Visst det stämmer att kaninen troligen kommer tillbaka.
Men det är inte alltid den gör det, så varför chansa?
Det är inte riktat till endast dig, utan till alla som har sina kaniner lösa.
Personligen tycker jag att det är en lite för stor risk att släppa kaninen lös helt och hållet.
Man vet aldrig vad som händer.. Och man kan inte förlita sig på att kaninen kommer tillbaka.
Det finns kaniner som rymmer ur sina burar, och ägarna blir helt förstörda. Och ändå så vågar man släppa ut sin kanin precis som att "varsegod, gör vad du vill!".
Bara min åsikt.
Det har hänt att kaninerna vart lösa och Knut kommer när man ropar men jag har dem lös väldigt sällan just för att jag är rädd att de ska bli skrämda. Båda trivs i både sele och Hage så jag har dem hellre så. Skulle kaninerna bli jagade av ett annat djur eller tror jag nog att det kan vara svårt att hitta igen dem sen tyvärr :/
Jag har ingenting emot att andra har kaninerna lösa, det är ju upp till var och en att ansvara för riskerna. Vissa ställen och situationer är mer säkra än andra. Det kan ju alltid hända något, även om man har djuren i sele eller Hage. Man får använda sitt förnuft och vara försiktig :)
Ja en av mina kaniner har jag lös utomhus hos mamma på landet, under uppsikt. För hon bor varken nära en väg eller nära några grannar så vi har bara våra egna djur i närheten som inte gör något (två småhundar och en katt) :)
Men ibland har jag sele på han när han är ute lös, med kopplet släpandes efter honom så ifall han skulle sticka är det bara kliva på kopplet - dock har han aldrig sprungit ifrån mig, han stannar när man kommer :) jag brukar gå efter honom och bära iväg honom till det område han får vara på, för han får varken gå för nära skogen, bakom huset eller ner bort från gården, utan enbart på själva gårdsplanen där alla burar och gårdar finns med alla andra kaniner som han brukar hålla sig till.
Litar man på sin kanin, så ser jag det inte som ett problem att ha den lös!
#37 Kan alltid hända att en kanin blir rädd eller att t.ex en lös hund kommer infarande,
Men jag tar förgivet att det är säkert från andra djur som kan skada eller skrämma. Jag bor på landet och mina kaniner, hundar, katter och hästar gillar varandra.
#39 Dina ja, men om någon annans hund kommer? Hundar kan springa långt hemifrån.
Nej jag hade aldrig haft mina lösa helt.
våran stora blandis får vara på altanen o springa lös nästan varje dag ..
MVH John
Idag när jag skulle ta in honorna så ser jag Suffi springa och fjanta sig vid hagarna men jag fick ju tag på henne. Sen ser jag att Tosca också har rymt och tänkte då att då får jag stänga grinden för hon springer gärna ut på gatan och sen hem igen. Då ser jag min lilla fis sitta bakom komposten med världens flin!
Hon bara ''Mohaha matte ser inte mig! och ser hon mig så måste hon gå i den höga snön och hon har bara låga skor och då får hon in snö i skorna, mohahahaha'':P
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
#40 vi har en å runt vår gård, finns en väg att komma in till oss på och den vägen har jag koll på, så jag kommer fortsätta ha dem lösa , sen vet inte jag hur alla andra gör men tror förståss att dem också har koll och säkert för sina kaniner.
:D:D:D:D
# 38 Har man inhägnat (dvs staket) måste hunden antingen hoppa över eller gräva sig under…….:/
Tycker hur som hellst att om man har kaninen lös så måste man veta vilken risk man tar. Och vad som hellst kan hända, när som hellst. Och det gäller även dem med staket eller inhängnad. Spelar ingen roll, men rätt som det är så händer det ofattbara.
Det kan ju även hända i rasthage /sele.
#47 En kanin kan inte springa till skogs i en rymmningssäker inhängnad. Det är därför man har en inhängnad.
I sele kan det hända det håller jag med om, men man har fortfarande väldigt mycket mera kontroll över kaninen än om den är lös..
Men i #46 skrev du "det kan hända när som heller, och det gäller även dem med staket eller i nhängnad" nu skriver du att det inte kan hända i en inhängnad?
Det jag menade var att man hade ett staket runt om gården eller en "inhägnad", alltså runt hela huset, inte bara en liten rasthage.
Lika stor risk att en hund kommer in på inhägnat område/staket med någolunda högt staket när man har uppsikt på kaninen är lika stor som att en kanin blir tagen av en rovfågel, gräver sig ut eller hoppar över kompostgaller (om man inte har tak)
Vill även tillägga att ett rovdjur som tex hund kan hoppa in/gräva sig in i en rasthage utan tak som tex kompostgallerhage
#45 Har jag sagt att dem inte kan det?
Varför sa du det till mig?
Om man ska tänka så där så kan exakt allt man gör med kaninen vara en risk. Man kan hålla på i evigheter med att hitta risker med att ge pellets, att inte ge hö eller vatten m.m.
Jag tycker att man inte ska ha sin kanin lös eftersom det är större chans att något händer, än om den är i rasthage med tak.
Jag säger inte att det inte kan hända i rasthage, men det är mindre risk.
Detta är mina åsikter, och jag riskerar inte att förlora mina kaniner på det viset.
Japp här går alla att lösa :) Dom kommer oftast när man ropar, annars stannar dom. Ser inget farligt med det.. kaninen måste få känna sig "fri" nån gång och inte bara ha massa galler runt sig ;)
Sen får man väldigt fina bilder på dom lösa (A)
Nästan alla mina kan springa lösa :) Det är alltid minst en kanin som får springa lösa varje dag. Dock inte samtidigt :P