Ella kommer hem igen!
Mellan Vichy och Herr Morris föddes Happy Bunnies första kull (2009).
6 stycken honor blev det, vilket bland annat inkluderade Ella. (Ella är kullsyster till Våfflan som bor här hemma)
Så småningom flyttade alla ungarna till sina nya hem, Ella flyttade då till en barnfamilj som bor i samma by som mig.
Jag hörde aldrig av något speciellt ifrån denna familj, så jag antog att allting var bra. Ella brukade jag även se in i familjens trädgård när jag var påväg till bussen på morgnarna.
Påväg till bussen går jag även förbi en pizzeria.
I november-december förra året, då Ella var ungefär 1.5 år gick jag och en kompis hem från bussen. Där passerar vi pizzerian och där, sitter Ella!
Jag, kompisen och 2 mindre tjejer försöker fånga in henne, men det är nästintill omöjligt då det är ett så stort och öppet område + att Ella är väldigt snabb!
Så jag och de 3 andra tjejerna går bort till familjen, och jag frågar om deras kanin är på rymmen. Till svar får jag ett väldigt otrevligt "Jo, vi vet att hon har rymt!" Jag säger då att hon finns uppe vid pizzerian. "Ja, vi får väl gå dit imorgon då kanske" säger dem.
Otroligt dålig stil tycker jag, att inte ens försöka fånga in sin kanin. Inte ens ett tack fick man för att man försökt fånga in kaninen i snö-kaos.
Vi gör flera försök att fånga in Ella under ett par veckor, men det lyckas aldrig. Andra personer har också försökt fånga in henne, men det går verkligen inte!
Så vi fick bara hoppas på att hon inte skulle bli överkörd/frysa ihjäl/skrämmas ihjäl osv.
Så kom den kalla vintern med typ -25 grader, och jag var nästan säker på att Ella var död då jag inte sett henne på flera månader.
Så idag fick jag reda på av en kompis att pizzeria-ägarna fångat in Ella för några månader sedan, så jag går självklart dit direkt.
Och där fanns Ella tillsammas med 4 ungar (de hade nämligen satt henne i samma bur som sin han-kanin)
Det värsta av allt är att familjen troligen släppt ut Ella, eftersom de inte ville ha tillbaka henne när pizzeria-ägarna lyckats fånga in henne.
Det här är jag så otroligt arg för så jag finner inga ord.
De på pizzerian ville inte behålla Ella, och jag sa självklart att jag mer än gärna tar emot henne, vilket jag gärna fick!
Så om 2 månader, när Ellas ungar flyttat, kommer hon hit igen, lilla stackaren.
Tänker ta henne till veterinären och göra hälsoundersökning + vaccinera.
Usch, var verkligen tvungen att skriva av mig, för sånt här blir jag riktigt förbannad på!
Ni som tvunget måste skriva att jag borde kollat upp köparna noggrannare eller att jag gjort något fel, ber jag er ta via PM, tack.
Riktigt dålig stil! Såna ska inte ha kanin :S
Och hur smarta var pizzaägarna som satte henne med en hankanin? Inte alls smart. För det första då så blir det ungar, sedan kunde ju Ella varit sjuk, det vet dem ju inte, nej dålig stil ifrån båda sidor.
Hon får det mycket bättre hos dej!
Visa en bild på henne?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Usch sikken dålig stil!
Va bra att hon kommer hem till dig :)
Skönt att hon kommer hem igen.det behöver hon !.konstigt folk finns det överallt även om det låter bra när dom tar över djuret.
MVH John
MVH John
#4 Fel tråd? :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
hjälp vilken historia! men den får ju ett fint slut :)
Men oj, vilken historia.. Vilka människor det finns!
Tur att hon kommer till dig igen sen Bonnie! 
bara en fråga.. är de den ella som de står att hon är avliden på din hemsida? för de finns ju ingen annan ella i den kullen… :/
#1: Ja, det finns verkligen människor till allt.. Håller med om att pizza-ägarna inte var så smarta när dem satte in henne till sin hane, men när de väl fick tag i henne hade de ingen stans att göra av henne heller… Men det ordnar sig förhoppningsvis :)
#2 o #3: Ja, känns skönt att hon kommer tillbaka. :)
#6 o #7: Höhö ja, det blev väldigt långt :P Men precis, det får ju ett gott slut.
#8: Jo precis, det är Ella, står att hon är avliden eftersom jag tog det för givet när jag inte sett henne i området på flera månader.
#9: Det var ju inte precis längden på den jag syftade på. ;) Eller det kanske inte var så du menade utan jag som är allmänt trögfattad? 
Vilka människor det finns! Tur att hon kommer till dig
Tycker INTE du är en dålig kaninuppfödare elr dyllikt! Ibland är de svårt att veta vad köparen är för någon!.
Hemskt tur att dem "gubbarna" fick tag i henne och ändå tog in henne!, inte alla pizza "gubbar" som skulle göra detta!
Skönt att hon får komma hem.
du får gärna uppdatera sen när du tar henne till vetrinären å hur hon verkar när hon kommer hem m.m- Gärna med bild med.
#10: HAHA men gud, nu skrev jag ju fel! :P
Menade självklart inte längden ^^
Och du är absolut inte trög Lisen! 
#11: :)
#12: Tack! Tycker också pizza-ägarna var riktigt snälla! :)
Kommer absolut uppdatera!
Nämen gud, vad hemskt :o!
Vilken tur att hon kommer tillbaka till dig :)! Då får hon det bra^^!
Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv
R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.
"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"
Men gud! Tur att de finns sånna änglar som du Bonnie som tar emot henne igen! JAg hade gjort desamma! Kram <3
#13: Säker på det?! 
#14: Usch ja, riktigt hemskt! Vad snällt sagt av dig :)
#15: Åh, tack söta Sanna! Kram <3
#16: Haha va? x)
Vad arg man blir när man läser sånt här! Även jag som tyckte att jag var noga med mina köpare ska bli mycket tuffare på att kolla upp mina köpare sedan en av mina egenuppfödda blev vanvårdad i sitt nya hem, men som tur var så hamnade hon tillslut i ett bra hem där hon fick den omvårdnad hon behöver, tills det att hon tyvärr blev sjuk och hastigt gick bort 
Men vad bra att du kan ta emot henne vännen! Det gör mig glad att höra :)
#18: Ja gud ja! Man tycker att allting verkar bra men så blir man totallurad… Hemskt!
Kram gumman <3