Aggressiv kanin
Har en kanin hona dvv/hermelin som gör utfall så fort man stoppar in handen för att ta matskålen, men innan så brukar ja låta henne lukta på mig så klappar jag henne osv. Ingen av mina kaniner har vart sånna så är lite okunnig gällande det!
Hon har aldrig gjort det förut, hon e 12v snart.
Kan kastrering göra så beteendet minskar/försvinner?
*Kram*

börja med att prata med henne så hon känner sig lite trygare efter hand så börjar du klappa på henne håll på med det ett tag, sen om du har henne inne så låt henne skutta utanför buren MINST 1 timme om dagen, hon kommer bli jätte social om hon kommer utanför buren.
försök få bättre relation med din kanin så hon känner sig trygg med dig. :)
Har för mig att kastrering ofta gör att beteendet minskar/försvinner.
Tyvärr är ofta honor väligt vaktande av sin bur och matskål "/ T.ex dom honor jag haft. Jag brukar lägga en hand över ryggen eller huvudet på min hona när jag tar ut matskålen, det gör att hon känner sig trygg typ och förstår att jag inte är dum, och hon börjar förstå nu att hon får tillbaka matskålen (med mat dessutom). Jag kan heller inte ta bort bajs när hon är i buren för då atackerar hon spaden, så jag brukar ta ut henne ur buren när jag tar matskålen och ränsar ;)
#1 Okej tack för tipset :D Får börja röja o göra allt kaninsäkert! Hade kompostgaller runt hela rummet typ så hon fick stor yta att springa på men sen kom hon igenom, så liten som hon är :P Sen håller vi på att flytta så blir lite svårt o ha henne springande här nu =(. Har hållt på med henne nästan varje dag klappar henne när hon vill o försöker träna henne att bli buren osv, spenderar myycket tid med henne :)
#2 Jo kanske :/. Oj då.. Mina honor har aldrig vart såna :/ Dom skulle fram o slicka på handen så fort man stoppa in den, men det är väll lite olika :) Nej bajs kan ja heller inte ta bort, helt omöjligt, hade en "bajspåse" eftersom har tappat bort min spade jag använde o då hoppa hon in i påsen… Och bet på armen osv. :P Hon får nog springa runt medans jag grejjar i hennes bur :D
Våran kanin är väldigt "vaktig"/ aggresiv/ "revir-ig" av sig i buren och vi märkte inte av någon skillnad före/efter kastrering.

#3 det är bra det :) men det är nog bara att fortsätta tills ni två blir ett lixom :) det kan ju vara tonåren som spökar lite i hennes kropp nu också, men fortätt bara som du gör och skit i hennes "dumma" beteende hon testar nog dig mest :)
Min 3-åriga hona är likadan.
Direkt man stoppar in handen ska hon "ryta" till och attackera. Antar att det är för att hon markerar revir? Tar sällan ut henne pga att hon är långhårig och skräpar ner fruktansvärt mycket, men det ska jag skärpa mej med. Hon ska börja få springa ute en eller flera timmar om dagen 
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#4 Okej :/ Kanske inte gör nån skillnad… Vissa kaniner är väll bara såna =)
#5 Jo det kan det oxå vara, jo jag blir ju inte direkt rädd för henne, sen biter hon inte så hårt som tur är :)
#6 Oj :o Jo jag får oxå skärpa mig med det :D Fast e väldigt rädd för hon e super snabb, så vågar typ inte ha henne ute heller :o.. Men min hankanin e stor o klumpig så han kan springa runt fritt länge :D Fast han kan få fart på bena ibland när han ska "busa" då han är i tonåren nu :)
#7 Hehe ;) Min sötnos sätter man på rumsmattan så springer hon endast runt på mattan. Hon vågar inte alls gå utanför efterssom hon knappt kan gå på golvet, pga hennes lurviga tassar :o.. Hihi :].
#8 Haha gulligt :D Min honkanin gillar inte heller golvet så mycket, men hon kan gå på det =), sen min hankanin när han står stilla på golvet så ser man hur hans tassar glider ifrån varandra xD, hur sött som helst! 
#9 Haha, visst är det ;)!
Sophie, min kanins namn, är inte mycket till goskanin.. Är dina det?=)
Sophie kan man ta ut och sätta i famnen. Hon sitter där kanske i några sekunder sen är hon ute å skuttar igen :o.. Och tuffsar flyger rätt in i näsan på en xD. Sen har hon fulla baken med tover, gillas inte x(. Just därför måste man raka eller klippa henne väldgt ofta ;]!
Slänger in en bild på sötnosen:*
#10 va söt :D Min Pepsi(honan) är inte kelkanin, tyvär. Hon är nog som din, sitter i knät några sekunder sen är hon borta :D Men Elvis(hanen) som är renrasig dvv är hur go som helst! Han kan sitta o gosa och så fort man kommer nära buren så ställer han sig på bakbenen(han har lärt sig att när han står så när man kommer så blir han alltid buren) så han är allt en kelkanin :D
oj va jobbigt =( va äre för ras på henne :)? Äre lejonhuvad :D? Jätte söt är hon!
Slänger in en bild på båda, kärleksparet ;)

Eftersom hon är så ung så skulle jag avvakta och se om det bara är tonårsbeteende.
#11 söta namn:D Skulle väldigt gärna vilja att Sophie var precis som Elvis, kelig och att han faktiskt vill bli buren ;) Men annars är hon världens underbaraste kanin!
Jepp, hon är lejonhuvad, men renrasig tror jag inte att hon är efterssom hennes pappa är 80 % lejonhuvad och 20 % något annat :S.. Vad är dina för raser?:)
Hon tackar föresten för din komplimang (A) Och dina är också jättesöta!
#12 Jo jag tänkte oxå det :)
#11 Ja haha :) Men bara träna :D Fast vissa kaniner är bara inte kelkaniner :) Ja min pepsi är oxå världens underbaraste kanin även om hon är som hon är ! :D
Okej, jättesöt! Älskar lejonhuvade kaniner, ursöta! Elvis är renrasig dvv o pepsi är dvv/hermelin :)
Elvis o Pepsi tackar jätte mycket! :D
#14 Hehe gulligt:)
Okej, bara en liten underlig fråga.. Hur tränar man en kanin på bästa sätt? När det gäller ALLT man kan lära en kanin .
#15 jadu.. Asså ja vet inte :o Man kan ju typ ge dom en morot elr ngt när dom sitter i knät så blir det som belöning eller när man bär dom, och då belönar man dom när dom e lugna :)
#16 Sophie fattar inte då det är bara en tillfällig godis eller om det är en belöning (A)
#17 haha samma med pepsi =).
#18 Haha :]