Blir så frustrerad!
Jag har valt att inte nämna namn på den här djuraffären, men om någon mot förmodan vill ha namnet får ni skicka ett mejl. :)
Var inne i en ganska stor djuraffär i halmstad, som även finns på fåtal andra platser. När jag kom in och sa att jag bara hade en kanin började ägaren idiotförklara mig och sa att jag bedrev djurplågeri!
Eftersom jag den gången var ny på det här med kaniner, har min första kanin nu, så självklart blev jag osäker och trodde att det var jag som gjorde fel! Men sen ringde jag upp en vänn till mig som kunde och hon sa att de inte behöver vara så att kaniner mistrivs utan sällskap!
Men hur kan man vara sån att man försöker få sin kund att må så dåligt och ifrågasätter allt man läst? Förstår att de behöver tjäna pengar, men hur tänker de??
kramar från Emma och Chewie 
Tyvärr är detta inte ovanligt.
När det kommer till exempelvis dvärghamstrar, som enligt lag ska sitta i par, kan många djuraffärer säga tvärtom, dvs att de ska sitta själva och att resten bara är påhitt..
Så kunskapsnivån på många som jobbar i djuraffär är tyvärr väldigt låg.
Sen att deras attityd är därefter, gör inte saken bättre.
#1 Man tycker det borde finnas lagar om att de borde veta mer om de djur de säljer?? :) Och deras attityd blir man inte gladare för tyvärr! Men man kan ju hoppas att det kommer poppa upp lite vettiga affärer i närheten snart 
#2: Det finns lag om att den som äger djuraffären måste ha gått kurser för varje djurslag som säljs i butiken.
Men vad jag vet finns ingen lag på att alla som jobbar i butik måste ha sådan utbildning.
Eller rättare sagt, bevisligen finns ingen sådan lag med tanke på kunskapen hos majoriteten av djuraffärspersonalen.
Ja, det är ju bara att hoppas på bättre affärer.
Även om min önskan är att djur slutar säljas helt i djuraffärerna och att det enbart finns tillbehör.
#3 Då borde han ägaren vetat bättre, men som sagt mycket handlar om att sälja tyvärr!
Men kan hålla med dig om att det borde ligga helt hos Uppfödare som bryr sig och tar hand om sina djur, plus att man kan fråga dem om hjälp :)
Men även om det bara finns tillbehör blir ju fortfarande ansvaret deras att kunna något om djuret, eftersom när man frågar något så e det bara inövat och de vet egentligen inte vad de pratar om. Så blir ganska krångligt hur man än gör