Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 3283 ggr
Haztparken
0

Mina kaninhistorier

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Amazing Mika

Tänkte berätta lite om min älskade hona, Amazing Mika :)

Mika betyder allt för mig! Hon är mitt hjärta, utan henne vet jag inte vad jag skulle göra.

Allt började med att min allra första kanin Nicke (Vila I Frid) dog och jag blev asledsen.

Dagen efter kolla jag på ny kanin för jag kände att jag behövde någon att trösta mig med och att gråta ut hos. Jag hittade ett par lejonkaniner i en djuraffär (bad, I know) och dom var verkligen fina och så plötsligt springer ena in i huset och utrusande kommer världens sötaste lilla unge skräckslaget springande. Det var Mika. Hon satte sig och tryckte i ett hörn. Jag ville kolla på henne, mitt intresse fanns bara hos henne.

Jag visste att direkt när jag såg henne kändes allt rätt. Det var hon jag ville ha. Vi köpte den lilla söta tösen och jag döpte henne snabbt. Namnet kändes bara så rätt.

Eftersom jag var så ledsen över Nicke så tog jag ofta upp Mika och grät. Vi kelade länge och bara myste. Jag älskade henne så och var så glad att hon fanns där för mig i min svåra sorg.

Idag är Mika lite mer än 3 år. Jag älskar henne över allt annat och inget kan någonsin ändra på det. Fast att jag älskar alla mina kaniner har vi ett speciellt band.

Hon är måhända en liten terrorbitch i sin bur men när jag väl får upp henne och vi är tillsammans så vet jag att hon är glad. Jag märker det. Efter allt vi har gått igenom så har vi ett obrytbart band och vi älskar varandra något så otroligt! Hon är mitt allt!

Jag är mycket glad över våra 3 år tillsammans och hoppas på många fler fina år tillsammans!

Nu tränar vi hoppning och hon har sin pojkvän Cookie :)

Jag älskar dig gumman! och kommer alltid att göra det. Du är det bästa som hänt mig!<3

Vila I Frid Nicke Nyfiken<3

Haztparken
0

Little Cookie

Nu tänkte jag berätta om min andra kanin Cookie :)

Det började med att jag skulle åka på djurläger, ett så kallat 4H-läger! När vi kommit dit så gick jag runt med mina föräldrar och så när vi kom in i stallet så var där inga hästar eller så utan en del kaniner! Efter att jag haft Mika i ungefär 1 år så var mitt kaninintresse stort och jag fastna hos kaninerna. Jag blev hysterisk när jag såg att den ena kaninen hade 7 små söta ungar!

Hela veckan som lägret var så var jag inne hos ungarna så ofta jag kunde! Jag fastna för en speciell kanin och den dagen då man fick ringa hem så nästan direkt frågade jag om jag fick köpa en. Mina föräldrar skrattade och sa att dom visste att jag skulle fråga det och hade redan diskuterat det och dom sa JA!

Jag blev överlycklig! :D

I början gillade inte Mika Cookie men nu är dom bästa vänner (flickvän och pojkvän ;) ). Cookie är såklart kastrerad.

Han är min lilla ögonsten! Är så stolt över han! Han "behandlar" mina småkusiner som små ömtåliga dockor och är så kär mot allt och alla! Han är allas favorit! Jag är så glad att han finns i mitt liv, han har gett mig så mycket och jag älskar han så!

Love you 4-ever Cookie<3

Haztparken
0

Blue Angel

Nu till min tredje kanin :)

Mina föräldrar hade nyss separerat och min ena kompis hade en kull kaniner. Mamma älskar djur och vi bestämde oss för att köpa en. Alla ungarna var så söta! Men vi fastnade för den lilla gråa honan :3 Hon var så jäkla söt och sprang runt och hade sig!

I början var mamma mest med Ängel för Ängel bodde i mammas lägenhet men så fort jag kom till mamma var jag med Ängel så mycket jag kunde! Hon var så snäll, men skulle alltid bädda och ha sig! Haha! :P Hon betyder mycket för mig, inte bara att hon är en sådan underbar kanin utan att hon fanns där för mamma när inte jag kunde vara där och ge mamma sällskap.

Ängel är en av dom finaste kaninerna i världen<3

Haztparken
0

Lavaletto's The Only Exception

Den fjärde och sista kaninen :)

Det hela började med att jag igentligen redan med Mika ville ha kaninungar, hon fick aldrig några och bra var nog det ändå.

Men nu våren 2010 ville jag para Ängel och hittade en fin hane att låna och vi provade. Hanen ville inte så efter några försök till så lånade jag en annan hane och det gick bra!

Bara någon vecka innan Ängel blev 1 år så fick hon 7 små söta ungar! Jag blev helt galen och var så glad! :D

Dagarna gick så fort och helt plötsligt var det dags att sälja alla, men jag ville ju behålla en! Efter mycket tjat så fick jag för mamma!

Det blev söta lilla Extra som vi behöll! Hon är så himla gudasnäll! Har aldrig träffat en så snäll kanin innan och hon har fått kropp och hår efter sin pappa så hon är så liten och fluffig! Jag älskar henne något enormt och hon har sin egna lilla speciella plats i mitt hjärta.

Hon är också väldigt speciell för mig då hon är från min första egenuppfödda kull, en kull som jag längtat så länge efter!

Extra, du får mitt hjärta att smälta, sluta aldrig vara så söt och go som du är<3

Haztparken
0

Messi & Dafne

Sista berättelsen! :D

I sommar så bodde mamma själv i sin lägenhet med 1 dräktig kanin, Ängel då. Hon har alldtid velat ha en hund så hon köpte en liten fyrvägskorsning, Messi då :) Messi är så söt och snäll och älskar kaninerna! (och deras bajs…) xD Älskar han så mycket :3

Dafne är min egna efterlängtade hund! Har sparat ihop till henne i 3 år nu och nu äntligen har jag en hund! Min söta storpudel :) Hon är busig, men hey, säg en valp som inte är det? :P Hon är nyfiken på kaninerna och hittills har det gått bra :)

Vill bara säga att nu när mina föräldrar blivit ihop och flyttat ihop igen så har alla djur flyttat till huset igen så nu har jag ett helt stor zoo här känns det som! Men jag älskar det! :D Är så glad!

Det finns inte ord för hur mycket jag älskar mina kaniner och hundar! Och jag saknar min första kanin Nicke så mycket, inget nytt djur har ersatt honom! Han har och kommer alltid att ha sitt egna speciella ställe i mitt hjärta, såsom alla mina andra djur :3<3

Jag älskar er Amazing Mika (Mika), Little Cookie (Cookie), Blue Angel (Ängel), Lavaletto's The Only Exception (Extra), Messi, Dafne & Nicke Nyfiken (Nicke)<3333