Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 422 ggr
Frida-L
0

Kaninhoppning!

Ni som kan någonting om Kaninhoppning.

1. Vad ska en kanin kunna för att få tävla i lätt klass, medelsvårklass respektive svår klass?
  2. Kan ni berätta lite om Kaninhoppning, för jag skulle vilja veta mer.
myriis
0

Hej Frida!

Kul om du vill börja hoppa =) Dunderskojj säger jag bara!

1. Det finns ett speciellt system. Du får t.ex. inte bestämma i vilken klass du vill starta din kanin, utan alla början med lätt, ev Lätt ny. I Lätt/Lätt ny är maxhöjde 30 cm.
När du tävlar med din kanin finns chansen att den "plockar pinnar". Din kanin behöver 3 pinnar för att få börja tävla i Medelsvår.
Om vi säger att 4 st startar i klassen du vill tävla, delas en pinne ut. Startar 8 st så delas två pinnar ut, och så fortsätter det. Kaninen får dock inte gå på mer än fyra fel i grundomgång och final.

2. Här kommer lite länkar:
www.skhrf.com
www.kaninhoppning.tk

KajsaM
0

Bra Myriis att du är på humör och hjälpsam :)

Frida-L
0

Jo, jag tycker att Kaninhoppning verkar jätteroligt (speciellt nu när Skruttan ska få en kull hoppungar efter pappa Uno). vi ska behålla en av ungarna som vi hoppas kommer bli en duktig hoppare. Jag var ute och tränade kaninerna lite idag och både Skruttan och Elvis förstår precis vad dom ska göra. Båda hoppade i dag 25 cm (vilket kanske inte är så mycket, men dom har ju knappt hoppat förut). Skruttan hoppade 33 cm förra sommaren.

Vi kanske ses på lördag myriis (berga)!

myriis
0

#3: 25 cm är jättebra =)

Ses nog inte på lördag, kommer inte komma..

Frida-L
0

Varför inte? :(

myriis
0

#5: Vill inte lägga ut anledningen på ett forum.. Du kan skicka ett mejl om du vill veta =)

Frida-L
0

har du msn?

myriis
0
Tribe
0

Frida_L jag ska också tävla om du vill får du gärna adda mej ^^ snackar gärna :D

Ellinorkrogh@hotmail.com

Frida-L
0

Ok, jag addar båda :)

Frida-L
0

*putt*

Firestorm
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I KAF kan man också tävla hoppning, men det är kanske onödigt ifall man inte ställer ut eller som jag, inte bor i närheten utav någon SKHRF klubb. Jag kan tävla i SKHRF typ en gång i månaden högst, men i KAF två gånger  (+ SKHRF gången ;) )

Då är maxhöjden i lätt 25cm och tre hinder får vara 30cm. Och man får inte fel för korrigeringar. Annars e det samma ^_^