Blod eller???
Frågar om igen… Varför är vår lilla kaninflickas kiss röd\oranget???
Inte lite grann utan verkligen illrött\oranget! För övrigt är hon pigg och äter i mängder. Har haft henne sedan i torsdags och när hon kom hem fick hon vara hos sin blivande pojkvän i ca. 10 minuter medan jag fixade hennes bur. Han parade då henne men jag är inte säker på att han var rätt ute då hela hon var kladdig… Mimmi är bara 9 veckor.
Det kan vara så att kaniner ibland kissar rödaktigt, det behöver inte vara nått farligt, utan normalt, men om kaninen ser hängig ut eller allmänt sjuk så måste den till en veterinär. Men jag är paff, hur kan man para en 9 veckors unge? :/ Tänk på att den kan skadas oerhört om den mot förmodan skulle bli gravid.
/Photoniq - www.alexandra.foo.se

Varför parade du en 9 veckor gammal kaninunge?
Hm. Tycker du ska ta henne till vetten. Att para en 9v unge sliter otroligt på kaninen och hon kan dö vid deras födsel. Gå till vetten och låt dem titta på henne, samt ge dig råd.
Tänk på att kaniner kan bli könsmogna riktigt tidigt..
Jag trodde faktiskt inte att han skulle gå på henne i och med att han inte har varit med någon annan kanin sedan han var bebis… Hon var bara där medan jag ordnade med hennes bur… Mycket dumt, tyvärr! Men jag har absolut int parat henne medvetet…
#6: Nejdå, det förstår jag. Har mitt fina rykte om att vara tuff.. speciellt mot nya
Haha :P
Det är ju inte säkert att hon är dräktig, men håll koll på henne och somsagt ring åtminstonde en vetrinär och fråga!
Men kisset då??????????????????
Myriis, ibland är det bra att vara tuff, men det gäller ju att ha rätt attityd ändå ;) Hihi ^^
Mejla henne om det var något du ville…
Har du gett henne ngt nytt på sistonde? T.ex. första gången hon får gräs eller liknande? Då kan dem bli lite lösa och få lite mörkare urin, vad jag hört. Men annars är det nog bara p.g.a att hon äter morot, och det är inte farligt isåfall. Men ring en vetrinär och kolla :P Egentligen ska jag inte uttrycka mig värst mkt i denna tråd, tror det finns kunnigare personer.. :P
#9: Jo, attityd problem här ^^ xD
Hon blev knappast dräktig då hon bara är 9v, det är ovanligt att kaniner blir könsmogna så tidigt.
Morötter kan färga urinen orange-rödaktig. Eftersom du inte gav någon morot idag så kan du ju kolla om hon fortsätter att kissa orange-rött eller om det bara var moroten som färgade urinet. Även granris, maskrosblad & aspkvistar kan färga urinen.
#12: Elina kommer och styr upp det 
Bobby!!
Om Du ger kaninen mycket morötter kan kisset bli oranget/rött…
Inget farligt…
Likaså är det när man ger de första maskrosbladen…
// Shintaida
Tack för svaren! Men vi har fått tid hos veterinären på fredag. Även att hon är pigg så kan det kanske vara något…

Berätta hur det gick sen :)
Jag har varit med om samma sak. Det är inget farligt utan kisset blir rött pga pigment i kisset som kan bli tydliga vid ex mycket motötter eller så. Om det fortsätter länge och hon blir hängig, åk till veterinären!! Annars borde det försvinna av sig själv efter ca 2 dagar, om du inte ger henne morot.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Bobby - Har du ingen annan bild på din lilla kanin? :)
Förresten, jag råkar veta att du köpt henne i blekinge. vart fanns hon för någonstans? :)
Jag har tyvärr ingen annan bild idag… Ska ta några nya kort en annan dag! Ligger i influensan nu… Hon är köpt i Blekinge i Sölvesborg.
Tänk på att det är viktigt att hon får morot.
Nu har jag börjat ge det igen. Jag uteslöt morot bara för att få svar om det var det som gjorde kisset rött.
min kanin pissar också orange rött.vet inte heller vart det kommer ifrån men en som jag pratat med säger att dom kan ha den färgen fast att det inte är nått fel på dom.
#23: Dom kan ha den färger tillfälligt men dom ska inte alltid kissa orange/rött. Då bör man prata med en veterinär
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]