Kanin iFokus

Kanin

Etikettutställning
Läst 2423 ggr
Jenniebreen
0

Inför utställning, hur gör du?

Hur gör ni iordning eran kanin iför utställning? Skrattande

Vill gärna ha lite tips? och tricks och se hur ni andra gör =)

Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se

kaningodis
0

Mitt mål är att göra så lite som möjligt (vill egentligen endast behöva klippa klorna) =)

Men ibland kan det behövas tas nort några vita hår samt göra tassarna lite vitare.

Kastanjegårdens Kaniner

MajaL
0

Klipper klorna någon vecka innan. Borstar pälsen. Badar tassar om det behövs. Tar ev. en Svamp? med lite ljummet vatten om det är någon fläck (på vit kanin).

Ibland (sommartid) kan jag tänka mig att bada vita kaniner. Då med schampo (djurschampo).

Ett tag innan sprayar jag deras päls med ett spray som tar bort mjäll också. Det är ett nytt ekologiskt spray jag nyligen hittat.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Jenniebreen
0

#1 Okej! Det är vad jag gör också Glad

Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se

MarHai
0

Klippa klor, kolla ögon, öron och kön så allt ser bra ut(inget smuts eller sår). Alltid bra att borsta igenom pälsen lite, få bort lösa hår.
Kolla så tassarna är rena.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

MajaL
0

#4 Juste det. Sår och kön och hälsan kollas naturligtvis också.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Veero
0

när jag ställde ut kaninerna så kollade jag igenom hela kaninen, inga sår eller smuts. En vecka innan klippte jag klorna och dagen innan plockade jag vita hår, ev. vissa tan hår som inte ska vara där :P Tar alltid med mig pinsett fall man hittar något som ska bort på utställningen. och så tvättar jag tassarna :)