Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 1857 ggr
Julia-H
0

Hur planerar ni?

Hejsan!

Jag tycker att det skulle vara väldigt intressant att veta hur alla planerar sina kullar:)! Tänker ni på något särskilt?

Skulle även vara roligt att veta vilka ni tänkt para 2011 och vad erat avelsmål är 2011:)

Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv

R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.

"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"

[Bolten]
0

Det jag tänker på när jag planerar kullar är att jag vill få fram snygga och högresta hoppkaniner som samtidigt är stabila :) Mina planer under 2011 är att börja avla obesläktat (obl inom hoppvärlden).

Planerade kullar:

Kull 1:
Glädjens Blossande <3 Ch. All Star
Kommer paras den 13 November

Kull 2:
Beat it <3 Abu Simbel
Kommer paras i februari

Rozza
0

Tänker inte på något speciellt mer en att om ungarna kommer bli såld eller inte. nu 2010/2011 kommer jag avla på teddyvädur för första gången.

Planerade:
Fablernas Volvo <3 Tussilagos The Better Pill
En 100% hel teddy kull. Paras om den 13 November.

Limholens Astrid <3 ?
Dvärghare kull. I slutet på Februari.

Sen blir det nog nån fler teddy kull med nya hanen Ekfeltkids Chips när han blir könsmogen.

ostergardets
0

Jag tänker på att försöka få ungar med bra temperament efter friska föräldrar. En liten unge som är lätthanterad och frisk är det viktigaste för mig. Självklart obesläktade.

Jag har en kull på G nu, Lejonhuvade Kaniner mellan Teddytassens Danielle & Möllans Armani.

En kull jag tror mycket på! Underbara färger, teddypälsat samt helt underbara temperament!

2011 blir det lite dvärgvädur rex kullar samt Lejonhuvade kullar. :)

HuckleberryFinn
0

jag försöker få ungar med bra temperament. snygga och duktiga hoppkaniner är vell de jag försöker få fram.

Jag ska Para Elsa Drömmarnas Drottning <3 Sävast min Kärlek

Dom träffas i morgon.

jahadu
0

Jag tänker på att ungarnas psyke ska bli stabilt =) Avlar hoppkaniner som ska funka likabra på tävlingsbanan som hemma med småbarn som drar dom i öronen ;P

I sommar har jag två kullar planerade

Freja <3 Phoenix, blir trevliga ungar med bra förutsättningar för hoppning, tidigare kullen blev super.

Sen kanske Kia <3 (om jag får låna) CH. All Star, tror på trevliga ungar till hoppning!

MajaL
0

Samtlig info finns på hemsidan. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se