Orolig ägare!! hjälp??
Det är såhär att jag fick veta att min kanins bror har dött bara pang bom utan nån hann reagera, då undrar jag är det vanligt att fler i hans kull kan råka ut för samma sak?? är orolig att min lilla kille ska råka ut för något sånt!
Nån som vart med om sånt här innan??
kramar från Emma och Chewie 
Jag hade en kaninunge vars kullbror dog plötsligt & det dröjde inte länge innan min också gjorde det.. Så tyvärr kan det vara så. Dock så säger jag inte att det måste vara så! Hoppas verkligen att din kanin överlever!
Hur gammal är kaninen? När syskon dör så där så brukar det vara när de är små och bor hos sin mor, får magproblem oftast.
Kullbrodern kan ha dött av många orsaker, förstoppning, eller fel utfodring som gett diaree osv.
Så jag tycker inte du skall oroa dig allt för mycket, men det är klart är din kanin fortfarande en unge så vet man ju inte.
Var bara observant på hur den äter, skiter och är (om den är som vanligt) så är det nog ingen fara.
Sedan kan du ju höra efter om något föranledde den plötsliga bortgången, sett huvud, kramper, magproblem eller dyl.
Hoppas att det går bra för din kanin.
#1 Ja det hoppas jag verkligen med!
#2 min kanin e 10 månader :) just nu har jag minskat fodret och han e mer lugn och inte lika stissig, men han äter massa hö och tycker om att kolla tv fortfarande. men när han e så "icke-stissig" nu så blir jag orolig :/
det som hände med hans bror var att han flyttade till en ny familj, och dagen efter låg död i sin bur :( det e det jag vet iaf :(
Om kaninen är mantlad/brokad kan det ju vara dendära magsjukdomen, kommer för tillfället inte ihåg vad den heter, men finns en artikel om sjukdommar här på ifokus
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Att han lugnat ner sig kan bero på åldern också.
Många ungar brukar kunna ha en del energi som små, vilket minskar när de blir äldre.
Inget konstigt med det.
Så länge han äter som han ska och verkar frisk, skulle jag inte oroa mig. 
När det gäller att någon i kullen dör, så kan det bero på hur många saker som helst, precis som det redan skrivits.
Hade exempelvis en hane som dog knall fall och blev knappt 4 år gammal.
Har en dotter efter honom som blir 6 år i sommar och pinnar på fortfarande.
# Okej men borde man inte ta han till veterinären och kolla upp om de kan se något?? :)
# 5 Han är inte brokad/mandeltecknad, han ser ut att vara gul/svart japantecknad
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
# han e japantecknad :) Men är inte så duktig på det här med färger ^^
# 9 Men som överstående skrivit, det kan bero på en massa olika saker, har du kollat tänderna?
Nej vet inte hur man kollar tänderna där bak :S men framtändernas bett ser bra ut :)

Vad som hände med brodern var varken fel med utfodring eller liknande och han var pigg som en lärka när han åkte från mig, sen fick jag bara höra av nya familjen att han varit lite trött (inte konstigt när man åkt 2tim i bil) och dagen där på låg han död. Så det är väldigt svårt att kunna veta vad som kan ha hänt :(
Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se
Ja stackars chanel :( vila i frid <3