burar och leksaker?
Har två frågor.
- Finns det några andra inne burar än dom vanliga i plast?
- finns det några leksaker ni gjort eller köpt till er kanin som dom uppskattat?
Mvh/Ellen<3
1. Min pappa byggde inneburar åt mig (88x88x60cm). Då med plåtotten.
2. Jag brukar dela ett äpple i fyra bitar, och lägga in en klyfta i varje toarulle (4st). Dom älskar det och försöker få ut äppelbiten i flera timmar. 
Tack ska prova!
Mvh/Ellen<3
Kan ju bygga burar själv.
Kom på att man kan ta lite godisbitar eller torkade frukter och vira ett tunt lager med hö runt om, och knyta ett snöre runt om och hänga upp den.
Är väldigt bra tipps till dem kaniner som inte äter så mycket hö som dem borde, av någon andledning.
#3, Då får de för mycket kraftfoder eller annat (godis, frukt?)
#4 Hur menar du?
Precis vad jag skriver. Att äter de inte hö så får de för mycket annat. Eller också är höet inte bra. En del kaniner måste man "lära" att äta hö genom att inte ge dem något annat en tid.
#6 Jo, men om kaninen inte äter hö även om man inte ger den något annat. (Har hört om kaniner som har vägrat ändå), så kan man göra så som jag beskrev. Men det går ju även till kaniner som äter hö som vanligt oxå.
Klart man kan! Jag menar inte alls att det var ett dåligt förslag ! Men jag tycker att man ska kolla tänderna också (även bak i munnen) på en kanin som inte alls äter hö.
#8 Ja det är klart! Men nu handlar detta inte om kaniner som inte äter hö, utan tipps på aktiveringssaker.
Och jag tog bara upp den saken som en bra sak till kaniner som åt dåligt med hö. Men självklart ska man kolla upp kaninen om den inte äter hö!
- Jag har ingen innebur en men man kan bygga en själv eller på vissa djuraffärer finns det sånna burar.
- Jag har en liten metallboll(tror jag att det heter), det finns flera hål i den och ibland brukar jag lägga in hö där som min kanin äter :D

tack!!
Mvh/Ellen<3