huvva!
måste bara få berätta en hemsk händelse från idag!
det var på nolektionen innan lunch och vi skulle dissekera gris, fy så hemskt! fattar inte alls till vilken nytta vi skulle göra det men det var så det var bestämt iaf.. undertiden våran lärare höll på att skära och slita i inälverna satt jag och dom flesta andra där och höll på att spy. vad tjänar det till att kutta upp hjärtan och blåsa upp lungorna till? stackars gris hade den vetat varför den dog hade den nog inte villat dö..
efter det var det aningens svårt att käka lunch med lukten kvar i näsan..
Usch och fy!
jaa urs jag håller helt med dig!

Blää guud vad äckligt!
mmh menat!
Usch, det slapp vi. Men en del får ju dissikera ko ögon. Låter inte heller speciellt kul.. Fisk och groda tvingade vi oss igenom!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Ja, varför fick ni vara med om det tro? Kan hålla med om att det inte luktar något vidare förstås. Och innan lunch va ett riktigt snedsteg. Själv tycker jag att sådant är intressant eftersom man får en chans att se hur kroppen fungerar. Men som sjuksköterskestudent har jag väl en speciell "förkärlek" för sådant som rör kroppen och dess funktioner. 
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Jag slapp dissikera :P Men ville faktiskt göra det ^^ Tycker inte det är äckligt :P Tro mej jag har svårt att bli äcklad av blod.. osv. Vi skulle ha dissikerat grodor, fårögon och kohjärtan. Men vi hann inte xD
Måste säga att jag är smått avundsjuk på dig Eriiika. Du och din klass fick en väldigt bra undervisning i hur era kroppar fungerar. Väldigt många får nöja sig med att titta i böcker och läsa om det. Eller titta på dåliga tecknade filmer som en annan fick göra när man va i den åldern.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
jaa det kanske var bra undervisning men ser ingen nytta till att skära upp magsäcken och sånt tycker mest synd om djuret även fast det är dött…

Vi ska snart dissikera ko-ögon… vi har redan dissikerat får-lungor och får-hjärta. Jag tycker dock inte det är så äckligt som dom andra i min klass tycker. Men jag är inte blodkänslig heller (vilket kanske är bra om man vill jobba som veterinär). Det är klart jag tycker synd om djuret, men det dödades inte för att vi skulle dissikera det utan vi fick dissikera delarna som blev över efter slakten- Däremot tycker jag det är fel att döda grodor för att dissikera den (vad har vi för nytta av det?).

vi dissikerar koögon D: vi ska snart dissikera bläckfisk också(!) kuuul speciellt för mej som är vegitarian:( åå fy vill knappt tänka på de!