Tan?
Är tan en ras? Jag har fö rmig att jag har läst det i mina kaninböcker. :) Det är sällan någon som pratar om "tan-kaniner" här inne tycker jag, hur är dem?
Inte för att jag ska skaffa fler kaniner, jag är bara nyfiken. ^^
Tan är både en ras och en färg.
Färgen har fått sitt namn efter rasen. 

Ja så är det :) Det är en lite större ras, om jag mins rätt upp mot 3kg som har blivigt ganska stor på utställningarna i alla fall i norra sverige. Dem ser ut som en havanna ungefär fast med tan färg. Jag har haft en sådan då jag var yngre och hon var jätte rolig och hoppade som en gud :) Väldigt trevlig ras som finns i blå, svart och brun:) Ja det borde pratas mer om det lite ovanligare kaninraserna :D
Som #1 skriver så är det både en ras och en färg. Det finns flera raser som är både en ras och en färg. Jag har själv aldrig haft tan men sett flera stycken i samband med utställningar rasen är ju av den större typen men oftast väldigt trevliga och snygga så klart. Dom flesta av det större raserna brukar vara trevliga och lätta att ha att göra med.
Föder upp tan, super trevlig ras :)

Åå va kul #4:D Jätte trevlig ras! kaninen jag hade var ifrån Ove Karlsson om du vet vem det är? :)
Det är en mycket vacker ras måste jag säga! Jag fastnade direkt när jag såg den på bild.