Vill, men kan inte...
Jag vill verkligen ta ungar på min lejonhuvade hona i vår. Men tyvärr har vi inte plats för fler kaniner som vi bor nu :(
Nån som har nått förslag? ^^)
Paulina Borg
Låna ut honan på foder med avelsrätt?

Vems blir ungarna då? Mina eller den som har henne på foder?
Paulina Borg
Ungarna blir dina om ni bestämmer så =)
Altså, du kan låna ut honan på foder och bestämma att du ska få ta en kull som föds hos fodervärden men som du ansvarar för att dom blir sålda osv.

Okej ;) men kan jag ta hem henne efter kullen? x)
Paulina Borg
Beror också på hur ert avtal ser ut ^^ Om avtalet är på sex månader och du ska få ta en kull under den tidenså kan du ju para honan så att ungarna föds och hinner säljas lagom till eran avtalstid är slut :)

Smart ;)
Paulina Borg
De är ett ganska bra alternativ om man vill ta en kull på sin hona men kanske inte har plats eller får :)

Ja det verkar det verkligen vara! :D hade aldrig hört om det innan ;)
Paulina Borg
Varför väntar du inte tills du har plats? Är det viktigt att hon får en kull just nu?
Du kommer ju ändå inte kunna spara någon unge.
Vill inte verka "elak" utan jag vill bara att du ska tänka efter ordentligt innan =)
Kastanjegårdens Kaniner
#2 Måste bara fråga om det spelar någon roll, eftersom du ändå inte har plats för ungarna? :P Eller menar du ang. vem som ska få pengarna när de säljs eller om de ska skrivas under ditt ev. uppfödarnamn eller så?
Tycker också som personen ovan, varför inte bara vänta tills du har plats? :-) Det är ju ingen direkt brådska.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

#9 jag förstår att du inte vill vara elak och detta är bara en tanke ;) Ifall det finns någon intresserad så måste jag självklart tänka efter först :)
hon blir tre år i vår och vid ett års ålder fick hon en kull också. Så jag vill inte att hon hinner bli för gammal för en till kull :)
Paulina Borg
Finns väl många anledningar till att man vill ha en kull trots att man inte har plats? Man kanske vill ha ungar efter den linjen osv. Det viktiga är kanske inte att ha gulliga ungar utan att försöka få så rastypiska ungar som möjligt

Aja, inget är ju som sagt bestämt ännu så vi får se hur det blir!
Paulina Borg