Presentations tråd!
Efter mycket om och men har Troy äntligen lyckats övertala mig att jag ska skapa en presentations tråd, om dom olika kaninfamiljerna.
Har man en kanin så låt den presentera sig själv och om du har fler så låt kaninerna bestämma vem som ska berätta om sin familj.
Vi hade en röstning här hemma idag. Och Troy vann (vet att nästan alla tjejer röstade på honom men tror han fuskade med resten). Så nu ska vi få höra troy och hans familj.
Hej allihopa! Mitt namn är Troy, elr Troy of Tribe säger matte när det är fina grejer som gäller. Jag är 10 månader gammal och har bott här sedan födseln. Hemma hos oss finns det ganska många kaniner.
När jag föddes fanns det tre kaniner här hemma. Gamla Simba, gamla pelle och mamma ritzzo. När jag var 4 veckor utökades familjen och Sheldon kom hit. Sheldon blev jätte förtjust i min mamma som dom vart typ ihop. Så han vart min plastpappa, urscha.
Sheldon tror han är jätte snygg och alla tjejer är helt tokiga i honom, men det kan jag inte fatta, för Sheldon har minsann inte fått skönhetspris som jag, 95p har jag faktis fått! Fast den där Molly hon gillar mig, tror jag iallafall. Hon kom efter sommarlovet från en uppfödare hon med. Hon brukar följa med på utställningar förut vilket var ganska kul. Vi prata om allt möjligt, och hon berättade de mesta skvallrerna. För jag brukar aldrig få höra nått sånt, eftersom jag e kille..
Men sen skaffade matte en brun konstig sak, en hare tror jag det kallas. Öronen står uppåt också! Värsta konstigt, hon kan ju inte vara en riktig kanin! Hon är typ busig, låter på nätterna och river ner höhållaren .. Sen kom Snow nu i vintras, en vit kanin, tycker själv han ser ut som en alien, haha. Sen har han snott MIN tjej också, den elakingen. Molly var ju min tjej.. :@
Sen nu senast kom Lova, en blågul japan sak, hon är söt men inte så gammal. Matte säger att jag inte får leka med henne eftersom jag är så bäbis sugen. Sen säger matte att Lova inte är "fin" nog för att paras med en 95p kanin . Hon är tydligen renrasig, men hon är söt iallafall.
Vi bor i en gård kan man säga, alla har egna hus! Jag bor i det gröna huset tillsammans med Molly. Sheldon och Svea bor i det vita huset och simba, pelle & ritzzo bor i stora huset. I det röda huset bor snow och lova, just nu men de ska tydligen flytta sen.
Det var lite om oss. Sen är jag ute efter en mejlkompis också föresten! det är bara att mejla till matte här på kanin iFokus så säger mamma till om de kommit mejl. Men tänk på att ha Till Troy som rubrik, annars kanske nån av dom andra kaninerna kollar vad jag skriver med andra kaniner.
Du som är mejlkompis ska vara :
* mellan 6mån - 3 år.
* Tjej
* Gärna vara utställd eller hopptävlad.
* Och helst ha samma intresse som mig = MAT! och sen är jue tjejer ett íntresse med men du som skriver är jue redan tjej så .. ^^
/ Troyen

Nu har kaninerna röstat - och jag, Alfons vann eftersom jag har bott här hos Amanda längst.. Så det blir jag som berättar om "min" familj.
Vi är 6 kaniner här hemma.. Jag (Alfons), Amadeus, Lyktans Asta, Alice, Ville och Algot.
Jag kom hit då matte hade en till kanin - Selma.
Jag och Selma fick sedan en unge - Amadeus.
Selma dog tyvärr för några månader sedan.
När jag hunnit bli ett år så kom en till kanin hem till oss. Asta heter hon, jättesöt, verkligen! Lite (MYCKET) sugen på att bli pappa igen, men matte vill inte ha några korsningar..
Nu har Asta bott här i nästan en månad.
Nu sa matte att hon inte skulle ha fler kaniner.
Men så blev det inte.. Matte kom hem med 3 till kaniner: Alice, Ville och Algot.
Hon tog hand om dom eftersom dom inte fick någon mat av förra ägaren. Taskigt! Jag som älskar mat! :S
Jag blev väldigt uppspelt när jag fick träffa de nya kaninerna!
Det var la lite kort om oss.. ;)
Ha det bra alla niner! Kaninpussar till er!
Eftersom jag är äldst (snart 3 år) är det jag som presenterar vår familj.
För er som undrar är det jag som är Zvinto. I vår familj är vi 7 kaniner för tillfället, men snart kommer 2 hitta nytt boende. En utav dem är min sambo Iris, som även är mitt barnbarn. Hon har börjat bli väldigt tjatig och hugger ganska ofta mot mig, så nu tycker matte att hon ska flytta (till hennes syster). Sen kommer Mimi flytta också, kommer inte ihåg vart. Minnet är bra men kort, heter det ju.
Jag är ju den enda karlen här på gården, så man lever livet här lite. Men dottern Fia och jag kommer inte sådär särskilt bra överens. När vi träffades senast väldigt kort, så vart det storbråk direkt.
För ca 1 månad sedan flyttade det in en väldigt liten flicka, Daylight. Ser ut som en ekorre tycker jag, men ska tydligen föreställa en hermelin. Sista tjejen här på gården är Järnsaxa. Hon är väldigt stor, men jag har personligen inget emot stora kvinnor.
Fast matte vill inte låta mig bo med henne, hon är rädd hon ska sätta sig på mig, och mosa mig. Men så liten är jag väl inte? 
Senaste tillskottet är lilla Bianca, som jag fått reda på är mitt barnbarnsbarn. Oj vad man känner sig gammal helt plötsligt.
Nej, nu måste "gamlingen" lägga sig och vila.
Hare bra allihopa!

Putt :P
eftersom jag är enda kaninen i fam så tvingar jag johanna att skriva om mig!
Jo, jag heter då Skalman och bor hemma hos johanna som tar hand om mig, men där bor också några andra tvåbenat typer. en storebror en mamma en pappa och en väldigt nyfiken hund.
Jag är snart 1 år. eller jag fyller år den 17 juni. jag har en bror och tre systrar. men dom lämnade jag kvar hos mamma! tyvärr fick jag reda på att min mamma dog bara några veckor efter jag flyttade. hon fick trumsjukan. tyvärr. men men livet går vidare. Jag älskar att kela, bli buren och att ligga i knät! och om jag orkar så tycker jag också om att skutta rundor i trädgården. eftersom johanna litar mer på mig nu så kan jag vara lös! det är superkul!
Jag älskar GRÖNSAKER! ohh,, det är så gott och läskande en varm sommardag! jag gillar också pellets, men jag gillar inte hö så mycket!
så det var lite fakta om mig! hihihih pussar på alla kaninhonor! från en galen kaninhane i tonnåren! =)
Medarbetare på Hundar.ifokus

Här hemma hade vi ingen röstning, utan jag fick skriva bestämde matte. De andra kaninerna säger att det är som tröst för att det inte gick så bra på hoppträningen idag (jag ville mest kolla in de snygga tjejerna), men jag vet att det är för att jag är bäst, störst, snyggast och starkast!
Hur som helst heter jag Lilla Grå. Den som döpte mig måste inte varit så bra på det där med namn, jag är inte alls liten! Jag är av rasen dvärgvädur och i färgen vilt zobel. Det låter otroligt snyggt tycker jag! Jag är två år gammal och ska snart bli pappa. Min tjej, Liga, är korsning mellan dvärgvädur och något annat & hon är så fin! Om några veckor ska hon föda, det är första gången jag blir pappa och det ska bli så kul!
I stallet bor också Nisse. Han är en trevlig gammal gubbe, hela sex år, men han är väldigt feg av sig och springer ifrån mig så fort jag får syn på honom. Han är helsvart och hans öron varken ligger ner eller står upp, är inte det konstigt? Han är korsning mellan hermelin och vädur tror jag. Han minns inte själv, säger han. Hur som helst är han rätt okej tycker jag, så länge han inte tar mina tjejer! Men han är inte inne på sådana tankar längre. ;)
Sen finns också en otroligt uppblåst liten typ som kallas för Moa men egentligen heter Melker. Han är också en dvärgvädur, i färgen viltgrå. Inte lika fin som min färg va? Han är också två år (typiskt) och han försöker jämt sno mina tjejer! Han vill bara para dem hela tiden! Då griper jag in som en räddande hjälte och slåss med honom. Vi brukar slåss så hårt och mycket att det inte går att få isär oss! Så därför får jag inte träffa honom så mycket. Fast jag kan erkänna att han är duktig på att hoppa, idag hoppade han högst och längst av alla kaninerna i hoppklubben! Men jag är ändå bättre enligt mig själv.
Vi bor i stallet tillsammans med de där hästarna. Helt okej djur, helt okej ställe också. Mycket hö och spån i burarna och det älskar jag! Mitt största intresse är tjejer såklart & jag är väldigt "parningssugen" för tillfället men icke sa nicke, inga fler bäbisar tycker mina mattar Fanny och Cis. Aja, det var allt från mig. Bifogar en lite gammal bild (ungefär en månad) på mig men där är jag så otroligt läcker att det inte är sant!
Puss på alla flickor;
Lilla Grå "Grålle".
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Guud va kul att flera har skrivit! :)