Tråkiga komentarer
Jag tycker det är jättetråkigt när folk ska hålla på och ge taskiga komentarer i snart varenda tråd här inne!
Så snälla kan vi inte bara sluta med de?
Tror inte TS-en tycker det är så kul heller när tråden blir invarderad av en massa andra grejer som knappt inte rör ämnet. I så fall kan vi väl skapa en tråd som är till för att tjaffsas i?
Nä folk! Nu rycker vi upp oss!
Tycker också de är tråkigt med elaka kommentarer, men att någon frågesätter något känns väl rätt så okej på ett disskutionsforum..? Så fort man ställer en fråga till någon i en tråd så kommer alla direkt o " sluta bråka"..
Jag vet såklart inte vilket du syftar på, antingen de elaka eller de andra kommentarerna, men ifall de är de andra så tycker jag att de som tycker så borde fundera på vad detta är för forum 
Nu så läser jag inte alla trådar alltid, men jag har inte sett så mycket tråkiga kommentarer på sista tiden? :)
medarbetare på allergier.ifokus .
Slutar bara med att folk inte vågar ha en egen åsikt..
Känner ni att en tråd spårar ur.. skicka ett pm till nån Medarbetare :) Det är därför dom finns :)
MVH John
(Tog bort OT i din rubrik samt flyttade inlägget till "Om sajten & Ifokus" istället för under OT-kategorin då jag känner att detta är en diskussion gällande sajten och i och med att det är helg så är det OT-stopp :))
Precis som John (#3) skrev, om ni känner att det är någon som gång på gång har taskig ton eller att någon tråd spårar ur - skicka ett PM till någon av medarbetarna eller till mig (sajtvärd).

Vi kanske kan starta en "tjafs-tråd"? 
#5 lite kul idé med guud va den hade spårat ut :P
#1 Ja , att någon ifrågasätter här inne är väl liksom ok? Man måste ju kunna fråga saker här inne, men när nån bara hoppar på utan anledning så tycker jag det är ganska… omoget?
#2 På sista tiden tycker jag det har dykt upp ganska mycket, men det beror kanske på vilken tråd man läser ^^^,
#3 Japp (:
#4 Tack! :D
#5 #6 Ja eller hur? :P Så kan dom som vill tjaffsa vara där och inte störa andra? ^^, Nu tror ju jag också att den skulle spåra ur.
men ååh orka, detta börjar ju nästan likna skhrf´s forum -.-'
Elaka kommentarer är något man bör undvika, men också att skapa trådar som denna då det kan leda till tjafs. Det är isf bättre att kontaka medarbetarna eller sajtvärden och be dem hålla ett litet öga, för ju fler som "lägger märke till" dessa "tråkiga kommentarer" ju mer tjafs blir det. Kan ibland va "farligt" att starta en tråd om det hela och därför bättre att ta det privat. Mycket bråk kan starta när man börjar "reda ut" saker såhär öppet för en hel sajt där alla kommer vilja säga sitt - precis som vi gör just nu.
Ett diskussionsforum är till för att diskutera. Vill man påpeka något som kan uppfattas negativt av omgivningen så kan man väl ta detta via pm så slipper vi både otrevliga diskussioner i den aktuella tråden och trådar som denna.
Jag har själv inte märkt av många tråkiga kommentarer och tycker överlag att sajten fungerar bra =)
#5 ja om vi vill ha en sajt fylld med bråk så är ju det en jättebra idé! =)
-.-'
Folk måste få ha egna åsikter. ._.
Jag tycker att vi oftast har en trevlig stämning på KIF. Som resten sagt, PMa en Medarbetare eller Sajtvärd om ni tycker att en tråd spårar ut.
Vänliga Hälsningar Lina
Folk måste få ha egna åsikter, men håll då "tjafset" till ämnet, jag ser ofta tjafs som är OT och de är inte kul för varken TS eller den som blir "utsatt".
Vissa tycker att man är elak för att man säger sin åsikt eller vad man tycker, men många gånger är dem inte elaka utan att man vill bara väl, om oftast får man skit för det.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5 Då hade man fått vakta sin dörr så att ingen oinbjuden gäst kommer:P haha. Hade slutat med kallabalik! Alla hade muckat med varandra och haft personangrepp:P
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
#12 fast det finns ju olika sätt att lägga upp det på när man skriver ut sin åsikt. Först kan man ju tänka efter om någon kan komma att ta illa upp av det man vill säga, och då är det ju bättre att hålla det för sig själv. Sen kan man ju också tänka efter om kommentaren platsar i en öppen tråd eller om den gör sig bättre i ett pm till exempel för att det inte ska bli dålig stämning i tråden. Sedan är det ju självklart att man ska få säga sina åsikter eftersom detta är ett diskutionsforum, men vissa åsikter gör man bäst i att hålla för sig själv tycker jag :)
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

Nä men seriöst!! Detta är det trevligaste forumet jag brukar besöka!! Om ni tycker folk har elaka kommentarer så ska ni prova besöka vovve.net..
Gå in där och posta ett inlägg i stil med: "kan jag lämna min hund hemma i 6,5 h?" eller "Jag har en blandras.." 
#15 Finns även sajter här på iFokus kan jag säga;) Jag skrattar bara åt hur dumma folk är ibland. Min kompis skrev på en sajt för att visa upp något hon var stolt över och direkt så började säkert 3-4 klanka ner henne. För mycket fritid?
Mvh Emma
Förstår inte varför man ska skriva dumma saker. Visst att rätta någon som har fel, att hjälpa någon är en sak men man behöver inte säga dumma/elaka saker.
Och om någon försöker hjälpa en som har fel, som behöver hjälp utan att kanske veta om det, då är man dum och elak för att man vill hjälpa!
Nu är ju dethär inte någon tjaffstråd som jag gjorde, utom den var till för att alla kanske ska tänka efter vad man igentligen skriver, hur man uttrycker sig som #12 säger, att fråga sig om någon kan ta illa upp.

16# Avundsjuka och Narcissism skulle jag tro… 

Jag tycker det är tråkigt när folk ger komentarer som " vad tjock din kanin är " och sånt.
#17 Det är klart man kan rätta dom som har fel och på så sätt hjälpa dom :D
#19 Antagligen:P jentelagen, eller vad den heter;) Ingen får vara bättre än någon annan.. Så tänker väll de:P
Mvh Emma
#25 Kan vara så :)
Det blir lätt att folk skriver dumma saker i en tråd när man typ "tjaffsat" i en annan. Som den tråden om kaniner ska vara ute eller inne, där såg man hur folk blev irriterade för andra hade olika åsikter. Vilket är synd :/ Hoppas folk slutar med det :(
#27 Ja, folk måste få ha egna åsikter utan att bli påhoppad :/
Jag instämmer helt.
Jag har vid flera tillällen sett otrevliga komentarer ifrån folk. Men oftast är det så att alla strävar efter att ha rätt, och om man säger emot och har andra åsikter så händer oftast detta.
Det gäller bara att inse att man inte kan ha rätt hela tiden, och istället låta andra, med andra åsikter delta i diskussionen utan att bli påhoppad. Och är man vuxen i detta forum, måste man förstå att det finns barn som kan bli väldigt sårade av starka kommentarer. Man måste få ha egna åsikter, så är det bara. 
Jag som Sajtvärd tycker att det är jättetrist att höra att några av er inte vågar uttrycka era åsikter fullt ut p.g.a att ni är rädda för att bli påhoppade.. Och det är inte så jag vill att det ska vara här på forumet. Så vänligen, om ni känner att ni blir påhoppade så kontakta mig eller någon Medarbetare direkt så vi får ta tag i det, vi finns här för att hjälpa! Jag lovar, vi bits inte. 
Vet på andra forum finns en "rapportera inlägg" knapp.. önskar att iFokus hade det oxå. Nu har inte jag en superaktiv sajt ;) men ökar min beredskap ang ot.
Så synd om nån som frågar efter en bild på tex inneburar vips så startar snack om helt olika saker. Håll er till topic, respektera varandra, va snälla, kif är för mig grunden för mitt intresse för kaniner. Ni har hjäpt mig med allt, har skapat så mycket kontakter och bra vänner.
MVH John

Personligen tycker jag att detta är ett diskussions forum, här ska man ha sina egna åsikter och här är det meningen att man ska argumentera.
Själv har jag inte sett någon elak kommentar?
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Det viktigaste är nog hur man framför sin åsikt.
Man kan heller inte utgå ifrån att alla kan lika mycket som en själv. Så det är alltid bättre att vara extra tydlig och då brukar man minska ner missförstånden.
Kastanjegårdens Kaniner
#34 Bra sagt (:
Jag tycker oxå att det är viktigt med en egen åsikt. Men man ska kunna ta kritiken tillbaka oxå och kunna argumentera sin åsikt oxå och inte bara säga. "men det är så!" "För att det är bla bla…"
Jag älskar när folk kan göra långa inlägg fulla med info där man tex förklarar varför just den pelletsen är dålig..och inte
"jag ger inte pellets för att det är farligt"
Varför??
"Leta på nätet själv"
MVH John