ingen som vill visa?
Jag kanske kan ta bilder under dagen. =)
Jag har nyss gjort om, köpt kompostgaller och sånt. Tyvärr sitter hon bara i sin koja hela dagarna känns det som.
Min kanin har ingen innehage. Hon springer helt lös när vi är hemma. Annars så får hon så snällt vara i sin bur.

#4 ja men du har i alla fall något plats med saker som vaten mat och diverse det kan du visa
Bilden är jätte gammal, och väldigt suddig, jag har bättre bild på en annan dator som jag kan visa sen, de har inte saltsten eller vitamin sten längre för det är inte bra

Ser jättekul ut med alla kartonger och aktiveringsleksaker. jag ska själva ta ett nytt bild på min då det var stor städning idag :D

Verkligen ingen annan som visar?
Kanske inte så många som har innekaniner och isåfall går de i bur eller frigående. Jag känner ingen som har kanin inne.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

ja men frigående har sin plats också med mat och vatten :)
sen kan jag tyvärr inte förstå att ha sin kanin ute.. det skulle jag aldrig ville ha
#11 varför inte? Jag har mina i ett stall och det är urmysigt! Ute så luktar det inte urin efter kaninen eller så:) det gör det inne.
Mvh Emma

#12 här luktar det inte ;) Haha men det kanske är olika, jag har bara innekaniner, men nästa år ska min hane få flytta ut då han verkligen trivs bäst ute :)
#12 tycker det luktar lite urin hos alla. Man vänjer sig själv vid doften;) mamma tycker mitt stall luktar på sommaren men det är ju för att det är fuktigt och det luftar dåligt. Brukar ha dörren uppe på sommaren och fönstert men ändå luktar det lite. Minsta lilla kiss och bajs så luktar det. Vet ej varför när det vädras så mycket.
Sen skitar kaninerna så mycket inne så vill inte ha de inne (a) ev Sven frigående sen när jag flyttar:) han är rumsren.
Mvh Emma
Jag har innehagar dock inte bilder just nu. Tycker man det luktar urin inomhus så skaffar man jonisator så slipper man doften.

#12 nej städar man lådan varje dag så vad ska lukta? :)
om du hade en hund skulle du ha den ute hela tiden? inte jag i alla fall. har jag ett husdjur så ska den inte vara ute ensam så att man kommer några gånger till den utan den ska vara med hela tiden. nej tama kaniner ska inte leva ute enligt mig :)
Jag håller med rahl, för mig skulle hela vitsen med att ha kanin falla bort lite grann om kaninen bodde ute i bur och jag bara skulle gå ut dit då och då.
Sedan det där med att det skulle lukta urin, det gör det inte om man håller efter och byter i lådan. Våran Ninja har inte hunnit bli könsmogen ännu och kommer kastreras på torsdag så han kommer aldrig börja lukta illa. Sedan ska han få en kompis men det är en tjej och honor luktar ju inte illa som fertila hanar. Även hon kommer kastreras när hon fyllt 1 år.
Jag kan vara helt säker på att det inte luktar eftersom inga av våra vänner har kanin, så de skulle absolut reagera på om det stank kaninkiss hos oss. 
#16 hundar och kaniner är ju helt olika. Det är samma sak som att säga skulle du ha din häst i ditt hus eller ska den få bo i en box i ett stall? Skulle en vildkanin välja mellan att bo inne och ute så skulle den nog valt ute. Mycke mer natur ute än inne.
Varför ska en innekan bo bättre än en utekanin? Kan säga att mina är otroligt tama och mina bor ute. Har man intresset så kommer man inte strunta i kaninen.
Mvh Emma
Kaniner mår bättre utav att bo ute oftast. Dom är utedjur.
Jag skulle aldrig någonsin låta mina kaniner bo inne, dom trivs ute och jag trivs med att ha min egen lilla gård hos dom. Mina kaniner älskar vintern, det är högtiden på året för dom, skulle aldrig kunna ta det ifrån dom, snön är det bästa dom vet. Så skulle jag ha dom inne skulle dom inte få uppleva vintern. Och dom skulle inte få uppleva våren eller hösten heller. En kanin är en kanin, ingen hund eller katt så jämför dom inte på något sätt.
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

#18 och 19 jag vet många kaniner som bor och beter sig som en hund :)
Förlåt men vad har det med saken att göra? Kaniner är fortfarande kaniner och inte hundar. Det spelar ingen roll hur dom beter sig, dom är inte och kommer aldrig att bli hundar.

#20 alla har rätt att ha sin egen åsikt. jag skulle aldrig ha en kanin ute, skaffar man ett husdjur så är det i huset man har det. skaffar du ett marsvin eller en råtta bor dem ute? knappast..
#22 Bara så du vet så räknas även hästar som "husdjur",
men inte har man dom inne hos sig. 
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo
Har du glömt att vi är inne på kanin.ifokus?
Det här handlar om kaniner, och kaniner är till för att klara ute tempraturerna! Det är itne dom djursorter du har räknat upp. Kaniner mår bra av att vara ute! Punkt slut. Sen kan man ha dom inne också men en kanin är i regel utedjur.

#24 det som du tycker. jag har rätt att tycka annat :)
#19 Jag läste just din tråd där du skriver hur irriterad du blir på folk som lägger sig i och sedan kommer du in här och predikar för hur fel vi med frigående innekaniner gör…
Hur får du det att gå ihop?
Det här var dessutom ingen diskussion om inne eller ute, utan rahl ville se innehagar för att få lite ny inspiration. 
Sedan går man självklart ut med sin innekanin i sele med koppel och/eller låter den vara ute i rasthage när det är bra väder. Bara för att kaninen bor inne så betyder det inte att den aldrig får komma ut.
Sedan kan man ju undra hur mycket natur det är i en liten bur utomhus… 

#27 bra skrivat Kaninlycka, jag tänkte samma sak :) men visa verkar bara iritterade på saker som sen de gör själva men då det är okej enligt de… hahaaha
#19 var har du fått ifrån att bara för att kaninen bor inne får den inte uppleva lika mycket som en ute kanin?
Din ute kanin bor ju i en bur på ben, så den får ju inte kontackt med årstiderna om du inte tar ut de i sele eller tar den till en Hage?
Innekaniner: på våren, sommaren och hösten kan man ta ut sin kanin i Hage eller i sele, hur länge beror på vädret. Men på sommaren är mina ute nästen från 07.00-22.00 (deras hage är anpassad för allt, väder, rovdjur, mat osv)
Och när det är snö kan man ändå ha dem ute, jag har haft mina ute i snön, dem älskade det :)
Bild på min lilla tös Phelia :)
Det är som sagt skillnad på att skriva på forum och inte. Forum är till för att diskutera. Om någon nu hade missat det.
Jag skulle inte sitta och skriva sånt här på tex din blogg? Facebook med mera. Men det här är ett diskutionsforum såå…

#31 jag ser ingen skillnad du lägger dig i saker som inte rör dig och dina kaniner. du kan säga vad du vill men du ska inte bestämma vad andra ska göra som du försökte göra..
#30 Så sant som det är sagt. 
Men tråden handlar inte om vad som är "bäst" för kaniner? Att vara inne eller ute. Alla kaniner är olika, alla är olika individer och trivs med olika saker? Det dom inte vet saknar dom inte. Så kaniner som alltid bott inne vet inte hur det är att bo ute. Haft kaniner som älskar att bo ute och vantrivs inne och haft kaniner som älskar att bo inne? Sen beror det på vad man själv anser och tycker. ^^,
Jag har mina kaniner på balkongen (ända sedan jag flytta från landet till lägenhet) så jag har ingen inomhushage att visa tyvärr. Har dock en Hage i stallet hos mamma där dom fått vara på vintern. Vet inte om det gills som inomhus eller "utomhus" dock :P
#34 där har du en tanke också, bara för mina trivs inne betyder det inte att dem trivs bäst inne då ajg aldrig provat haft dem ute, samma med ute kaniner ;)
Sen kan ju saker som hur buren ser ut, vart den är placerad å hur mycket tid man ger kaninen påverka om den trivs bäst ute eller inne ;)
Nu vill inte jag bidra till att förstöra trådens syfte men jag kan inte undgå att säga detta till #19. Eftersom du menar på att kaniner mår bättre av att vara ute så ber jag dig ta med dig den tanken den dagen du flyttar hemifrån och skaffar din första bostad vilket alltid är en hyreslägenhet, skulle du då sälja de kaniner du har och aldrig någonsin äga en kanin förrän du äger en egen villa? Tänk på saken.
Gud vad avis jag bilr på alla, skulle också vilja ha mina kaniner lösa, tyvärr biter iaf den ena på tapeter, lister, sladar osv :(
Jag vet att denna tråd inte handla från början om kaniner ska vara inne eller ute men jag måste bara…
När vi köpte vår lilla dvv så hade vi henne ute med en jättestor ute gård ca 15m2. Hon trivdes nog upperligt MEN hon var inte ett dugg rolig. Agressiv så fort man försökte städa buren hoppade och nafsade på händerna när man skulle ge henne mat. Att gå ut med henne i sele funkade inte alls. Hon slet sig flera gånger även när jag köpte ett sele som var som en väst… Gick inte att klappa henne heller.
Jag ville inte ha en otam, agressiv kanin så vi valde att efter ca 6 mån ute ta in henne och vips blev hon som en liten hundvalp. Springer efter en så fort man går. Myser och pyser med benen på oss. Dock är hon fortfarande aggresiv när hon är i sin bur, biter mig när jag ska ge henne mat så det är snabbt in med maten när hon är i buren
. Hon ska kastreras om en vecka och då hoppas jag att det blir lite bättre med hennes humör.
Hon får skutta runt i vardagsrum och kök och hall i ca 6 h varje dag. Det jag märker är att när altandörren är öppen så sitter hon gärna och luktar och lyssnar så visst tror jag att hon saknar sitt ute liv.
Tyvärr funkar det fortfarande inte att ha henne i sele, hon hatar den bara river och sliter för att ta sig ur.
38)Muffin biter oxå. men sålänge det inte är några sladdar låtsas jag som det regnar..
Muffin satt 2 år i en bur i ett stall. hon har bara bott här i snart 3 veckor. Så det är en stor omställning för henne. Hon får komma ut varje dag & känna gräset under tassarna.Hon ska snart få följa med till skogen oxå.
39) Jag tror att just buren är mkt revir känsla. Muffin gillar inte när jag håller på i bburen. Då hotar hon mig & försöker bita. Men utanför en ängel. Ja nästan iaf. Men ska upp & gosa direkt. Sele funkade direk som tur var.
Ja det är det som är planen, då jag absolut inte vill ha inne kanin.
#41 kanske inte köpa fler kaniner då? svårt att sälja vuxna kaniner
vem har sagt att jag ska köpa fler?
Och vem har sagt att jag ska flytta snart?
Sen tar mina föräldrar hand om dom inte inte blir sålda!
#43 du har ju ca 4 stycken som är köpta i år. Ganska oödigt att köpa om planen är att sälja om några år, å vad gör du om du inte får dem sålda när du ska flytta?
Jag har uppfödning och behöver sälja och köpa för att komma vidare?
Jag har ju inte alla mina till bara kel om någon trodde det. Då skulle jag aldrig ha så många. Om du läser lite nogrannare längre upp så står det att min mamma och pappa gärnaa har kvar dom.
#45 ja men varför starta en uppfödning för att sen göra sig av med alla avelsdjuren?
Mina kaniner bor ute, men jag har haft inne, ja vill bara säga att det är ingen skilldnad på hur tama dom är, alla är exakt lika tama, men dom trivdes bäst ute, fast alla kaniner är ju olika, men i alla fall, så ville du se bilder jag hade bilder på hur min innekanin bodd, men det va på en annan dator:/ (fina burar alla har!:D
Du har så rätt, när det är ca 6 år tills jag ska flytta är det ju onödigt? Or not. Jag har ju skaffat uppfödningen för ett bra tag sen. Herregud och jag säljerr väl kaniner hur jag vill?

#48 ja du säger mycket vem du är…. jag vet i alla fall från vem jag ska inte köpa kaniner..
Det låter super bra 

Jag måste hålla med er som tycker att kaniner ska vara inne.
Jag har alltid haft mina kaniner ute och när jag började ta in mina 4st ungdjur så vill jag aldrig ta ut dom, det blir en helt annan sak när dom är inne, dom är med och kommer och hälsar på en, har sin lilla plats och kan alltid vara med =) Helt underbart, Önskar att jag kunde ha alla mina inne men riktigt så kan jag inte ha just nu. På sommaren så får alla kaninerna komma ut i hagar och äta gräs och sådär =) Men dom som är ute får lika mycket uppmärksamhet, Motion och kärlek fast på en annan nivå :)
Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se
#19, Om du har dina kaniner ute sen dom är unga så är de klart dom trivs bäst ute. En kanin som bor inne trivs bäst inne, tror inte kaniner har ont av att bo inne… Sen kan du inte säga att kaniner är utedjur, det är ju du som väljer om kaninen ska bo ute eller inne.. Då trivs den bäst ute eller så trivs den bäst inne, så säg inte saker som inte är direkt sant. Och att du ska flytta till lägenhet sen, ska du bara lämna dina kaniner så dina föräldrar tar hand om dom i ca 10 år innan du kan köpa villa? Du kanske ska tänka efter lite? Fast dina föräldrar kanske vill det men vad vet jag, ska inte säga saker jag inte vet men liksom du måste tänka framåt lite oxå, tänk inte bara på nuet!
har ingen innekanin så blir lite OT nu:
har inte läst allt och jag dömmer ingen men - varför tycker ni att det är dumt att ha kaniner ute?
tycker det är väldigt konstigt då det faktiskt är där dem trivs bäst. Och att säga att "husdjur ska man ha inne" är verkligen inget argument som håller, för varför ska man det? Om du skaffar häst, låter du den bo inne då? Såg även att det var någon som skrev typ "har man utekanin så går man ut till dem då och då" haha snacka om att dömma där?
finns säkert vissa som gör så men tex jag ägnar otroligt mycket tid åt mina kaniner även om dem är ute.
Som sagt, dömmer ingen av er - men jag förstår inte tänket och skulle vilja få det förklarat ;)
#53 det är ju lite skillnad med att ha en häst i huset o en kanin
Kanske inte ska jämföra med just dom 2 djuren xD? Sen är det ju från person till person om man går ut till kaninen, vissa "orkar" inte gå ut för att kela några gånger om dagen, brist på intresse helt enkelt… Men som sagt du har väll ett stort intresse för kaniner o de du gör e ju rätt för kaniner ska ha lika mycke kärlek o omsorg när dom är ute som dom får när dom är inne. Om man inte orkar gå ut i kylan nåra ggr om dagen för att motionera / kela med kaninen så ska man inte skaffa utekanin helt enkelt 
#54 självklart ska man inte jämföra två olika arter, men eftersom folk här tog sig friheten att jämföra tex katt med kanin och hund med kanin så varför får inte jag jämföra häst med kanin? Jo så är det nog, men har man så dåligt intresse så tycker jag inte man ska skaffa kanin alls. Fast visst, jag tror ändå det blir mer gos inne på kaninen tex kan sitta i ens knä när man sitter framför datorn osv, men enligt mig, så mår dem ändå bäst av att bo ute, förutsatt att dem får tillräckligt mycket kärlek då förstås. Min ena kanin är lösgående, eller han har kompostgaller runt sin bur som han får vara i på dagen och min andra kanin, som bor i "fastbur" får komma ut i Hage och eftersom han springer så mycket själv brukar jag inte behöva gå ut i koppel alls ofta, så att räkna in Motion i "dagliga att-göra" behövs ju inte på det sett du menar :) (självklart ska kaninen få komma ut, det är inte så jag menar! utan att man kan sätta den i en Hage, förutsatt att den rör på sig, och sedan låta den vara en stund. Det tar ju inte så lång tid direkt. :))
Håller med dig gaabriellaaaa:)
Att säga att det är djurplågeri att ha kanin ute är ju bara ett snäpp överdrivet… precis som att säga att det är djurplågeri att ha dom inne.
Vi bor alla på olika sätt, folk som bor i lägenhet ska väl inte behöva sätta ut kaninen i ett förråd eller på balkongen bara för att kaniner "ska" bo ute?.
Alla bor inte på landet i en villa där man kan ha utekaniner, men man har lika rätt att äga en kanin oavsett om man bor i lägenhet eller hus.
Min åsikt är att kaniner bor bäst ute, men för det betyder det inte att kaniner mår dåligt inne heller!.
Har man uppfödning kanske man behöver ha en 20 kaniner, good luck att placera dom inomhus!.
Det finns så många faktorer som spelar in, man kan inte säga svart på vitt att så här är det! live with it liksom. Jag tvivlar inte en sekund på att de flesta innekaniner får mer fysisk kontakt på vintern, men å andra sidan är det inte många kaniner som är beroende av den kontakten, för let's face it, dom är kolonidjur inte flockdjur.
Lär er att acceptera att vi alla har olika åsikter, Rahl får tycka hur mycket hon vill att har man kanin ska man ha den inomhus. Även om jag tycker att det finns vissa brister i den åsikten så accepterar jag hennes tycke.
Varför inte starta en ny tråd? Innekanin Vs Utekanin? för personligen tycker jag det är en intressant sak att diskutera.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
#57 Min innekanin mådde inte bra ute, men mår toppen inne :D Igentligen tycker jag att man ska ha sin kanin ut OM man kan :) Men bor man då t.ex mitt i stan så kanske inte det är lämpligt att ha sin kanin ute på balkongen t.ex:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ingen här kan ju gå in och tycka någonting om hur andra väljer att ha sina kaniner, så länge inte kaninen lider. Har man kaninen ute i en bur, slänger åt den mat en gång om dagen och inte sköter den alls så säger det sig själv att det inte är bra. Men tro mig, det finns lika många innekaniner som inte får mer stimulans än så också. Det handlar inte alls om ute vs inne utan vad man som ägare är beredd att ge sin kanin.
Det mest naturliga för en kanin är att vara ute med årstidsväxlingar, men det betyder ju inte att det är fel att ha dem inne för det. Jag har kanin både inne och ute och tycker inte synd om någon av dem :)
Ljustadalens kaningård
#59 Ingen har försökt få någon att ändra åsikt?
#60 Eh, jo… inte uttalat men genom att hävda att det är fel att ha kaniner inne/ute osv. Sen skrev jag att folk inte behöver tycka så mycket om hur alla har sina kaniner. Man ska sköta sitt eget tycker jag :)
Ljustadalens kaningård
#61 vet självklart inte det, men syftar du på mig så är det helt fel. Jag försökte också få fram att man får ju göra som man vill men jag undrade bara varför ni tyckte det var djurplågeri (eller vad man ska kalla det) att ha kaninerna ute och varför det var så självklart att husdjur ska vara inne .. :)
#61 Ja det är sant:) Men alla får ju tycka som dem vill, så länge ingen säger att det är fel att ha kaninen eller inte, så är det ju inget problem :) Skriver man att jag tycker så menar man ju vad man själv har eller tycker att man ska ha det :)
#55 varför ska ni ens jämföra kaninen? Helt onödigt, självklart har alla sina åsikter om kaninen är utekanin eller inne, va spelar de för roll? Men att jämföra en häst o kanin? LIIIITE överdrivet. En kanin kan man ha inomhus o häst är de omöjligt o ha inne så varför jämföra? ……
Nej men en kanin trivs bäst där den växt upp! Ute som inne.
#62 Syftade inte på dig eller #63 :)
Jag tror att kaniner kan trivas utmärkt både inne och ute, och tycker inte man ska skriva sådant som "förstår inte att man kan ha sin kanin ute på vintern". Känsliga personer kan tro att det skulle vara fel på något vis att ha kaninen ute när det är kallt och få dåligt samvete för det. Kaniner har anpassat sig i flera tusen år för att kunna klara av uteklimat så det är inte fel.
Ljustadalens kaningård
#65 okej :)
Ja det håller jag med om, kaniner får en bra tjock vinterpäls, så dem klarar sig lika bra ute som vildkaninerna :)
#64 men läste du inte vad jag skrev sen eller? Självklart ska man inte jämföra två olika arter men eftersom folk jämförde tex kanin med hund, varför kan jag inte få jämföra häst med kanin? Varför skriver du inte att dem också är överdrivna? Självklart är det inte omöjligt att ha en häst inne, kanske inte speciellt lämpligt men inte omöjligt
har man dessutom uppfödning med 20-30st kaniner så är ju det nästan lika omöjlligt att ha inne.
#67 man kan inte ha hästen inomhus pga att om den sparkar i väggen så går vägen sönder och golvet håller inte. Och många har det ganska varmt inomhus vilket gör att ha den inne och sen släppa ut den i -25 grader i 13 timmar kanskje blir lite väl stor skillnad i temperaturen ;)
Det man kan göra är att bygga ut huset med en box, med typ en dörr från huset in i boxen så kan man ha hästen där, om den nu står i box :)
Så det går att ha hästen i huset, men då måste man anpssa utrymmet efter hästens behov :)
Själv tycker jag det är svårare att tillgodose en kanins behov inne. Det går, men det är svårare. Så jag föredrar att ha kaniner utomhus även om det innebär mindre kel. Men det är inget mina kaniner tycker om ändå så det är inget dom förlorar på om jag skulle flytta ut dom.
#64 Det är inte hela sanningen. Vissa kaniner trivs bättre ute även om dom alltid fått bo inne.
#64 Nej det stämmer inte att en kanin trivs bättre inne om den är född inne & vice versa. Min kanin Alex är född ute fast bott inne sin första tid då han blev nappuppmatad, men trivs kanonbra ute, älskar att springa i snön osv. Tufsan, min andra kanin var innekanin hela sitt liv innan hon kom till mig, ca 3 år gammal, trivs med kanonbra ute:)
#68 ja men det förstår jag väl, det var ju det jag menade, det går att ha hästen inne
Föresten behöver inte golvet gå sönder, inte om man har ett riktigt bra golv, kanske betong?
att hästen kan sparka i väggen är en helt annat sak men det går också att förhindra. Btw vem har sagt att hästen ska släppas ut igen efter det? För du pratade ju om skillnader i temperaturen. Man släpar ju inte kaniner ut och in hur som helst.
Okej, nu börjar det här bli väldigt OT, vi är ju trotsallt inne på kanin iFokus och inte häst iFokus
förlåt för mitt inlägg! Men ville bara förklara att man lika gärna kan ha hästar inne, men vem har det liksom?
Tråden handlar om tips? och bilder på hagar och andra boendelösningar för innekaniner, inte om ute- vs innekaniner. Tycker det är respektlöst mot TS att ta över tråden med en helt annan diskussion och att diskussionen borde fortsätta i en egen tråd.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
#72 håller faktiskt med dig, även om jag är en av dem som "tagit över" tråden. Men det var trotsallt, om du läser allt, TS som började prata om detta, att det var dumt att ha djur ute osv.
Jag tycker (ingen får ta illa upp nu eller så, säger bara vad jag tycker) Att de som säger att det är bättre att ha kaninerna inne, att det är mycket natur när dom sitter i en liten bur utomhus och att de får mindre kel. Så är det väl endå inte? Att mina (nu tar jag ex mina, fast de flesta som har utekaniner tar säkert minst lika mycket hand om sina kaniner som jag!) kaniner sitter i en liten hur utomhus hela dagarna och inte får uppleva kärlek och att få uppleva natur?
Jag tycker det är fel att jämföra kaniner med andra husdjur, då det är helt olika individer, men nu tänker jag göra det i alla fall. Alla djur bodde ju från början ute, eller hur? Men alla djur kom ju in i människornas liv på olika tider, alla kom ju inte in sammtidigt och var tama direkt. Ex hundar, dom är ju människans bästa vän enligt många, människorna kom ju i kontakt med hundar långt innan man hade kaniner som sällskaps djur, eller hur? Alltså så är ju hundarna avlade jätte länge som sällskapsdjur och att bo nära människan-innomhus. Det var ju endå inte så jättelänge sedan man slutade att äta kaniner och ha dem som sällskapsdjur (jag vet att man fortfarande äter kaniner, men på den tiden var det inte kelkaniner mm)
Kaniner har mer "vilt" i sig. Därför tycker jag dom ska bo ute, om man har möjlighet, kaninen trivs ute. Alla tycker ju olika, och det här är som sagt vad jag tycker! Mina kaniner är ute nästan hela dagarna och får mycket kärlek!;)
#16 Kaniner klarar sig superbra ute, dem djur som kan kan vara ute ska vara ute så mycket som möjligt tycker jag, de blir oftast friskare osv
#72 Det var TS som tog upp det att hon inte tyckte att man ska ha kaniner ute
Jag har skapat en ny tråd! fortsätt gärna där! Ny tråd
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
#71 hästen MÅSTE gå ut då den har sånt stort rörelse behov som inte kan tillgodoses inomhus, om du inte bygger typ ridhus, då behöver den inte gå ut, men nu kan vi sluta med OT ^^,
#77 haha jo sant, men man kan ju ha ett lika stort hus som ett ridhus och det fortfarnade är inne
men nu skriver vi i Linneas tråd istället tycker jag, så denna tråd slipper bli klottrad med annat! 
Du skriver så klockrent, super bra skrivet! 
Jag har så mycket att säga och kommentera som jag tänker strunta i då man bara får skit för att man har en annan åsikt av vissa användare här på kif.

#79 det håller jag med dig om. man får inte säga vad man tycker här inne…
#80 Jo det får man så länge man håller sig till ämnet i tråden

#81 Nej det får man inte.. det finns alltid dumma människor som tror att de ändrar det jag tycker… eller som VET vad är rätt och fel..
#82 Finns det på alla forum, inte bara här, finns vart man än kommer
Kom ihåg att sådant utanför ämnet gärna får snackas på om i den nya tråden :)