Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 4718 ggr
Kickan90
0

egen hemsida?

hej jag undrar om det är någon som har sin hemsida på http://www.one.com och jag undrar vad de menas med Banköverföring?

jag har ett såkallat ungdomskort och kan inte betala via någon faktura, men däremot kan jag betala via kontonummer och clearinnummer och kan jag göra det via banköverföring?

gillar ni denna sidan eller är den kass?
hade velat ha en bra och lätt sida till min uppfödning har just nu en engelsk sida men där går de inte alltid att skriva ä & ö :/

så därför vill jag byta.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Rozza
0

Jag både min hemsida och domännamn via One.com har hört både bra och dåliga saker om det men funkar super för mig.

Kan du betala räkningar på internetbanken kan du göra en överföring. Och med en faktura får du en räkning hem skickad och betala så vis det har inget med vad man har för kort eller så. bara det att det kan kosta 50kr extra men vet inte vad one.com tar om dom tar något extra för jag gjorde överföring direkt från min bank på internet.

Kickan90
0

så kan jag göra en banköverföring?

alltså får jag typ clearing och kontonummer då?
för det är bara de som jag kan betala med :/

Medarbetare på

MajaL
0

Har tyvärr inget att säga om one. Använder själv weebly = suveränt! =)

Har valt att beta för egen domän och på så sätt så har jag hemsidesadressen www.majakanin.com

Jag tycker att din hemsida har lite för mycket. Jag gillar enkla, avskalade hemsidor. Lite animationer och lite effekter, lätt att hitta runt, lagom med fakta, lite kuriosa men inte för mycket.

Jag avskyr dessutom reklam. Det är därför jag har weebly.com , det är gratis men utan reklam. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Fridaaaa
0

#3 Har med weebly.com, trivs superbra med det :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kickan90
0

#3 vad menas med för mycket?

jag har webs sen innan och jag vill ha en mer proffsigare hemsida vilket jag inte kan få utav dessa gratis hemsidor. dessutom vill jag inte ha .com eftersom det är utlands "domän" utan jag vill ha .se det känns mer som ett svenskt "företag" då.

Medarbetare på

Rozza
0

Jag tycker om One.com för att man kan välja att koda själv eller ta färdiga layouter vet inte hur det funkar för jag kodar själv.

Det jag tycker är dåligt med weebly.com är att det väldigt begränsat och tycker loggan längs ner där det står weebly är irriterande så jag får min hemsida som jag vill ha den utan det minsta med reklam med one.com samt att man kan få hur många mejladresser man vill med sin egen domän som man kan köpa samtidigt med webbhotellet.

Du kan också välja att installera wordpress på one.com för att enkelt kunna uppdatera.

Angående betalning kan du betala till plusgiro tror dom inte har någon sån överföring så som man kan göra privatpersoner i mellan. Tror det står under frågor och svar så kolla där.

Rozza
0

#5 du kan köpa en .se adress på olika ställen och behövs inte köpas med webbplats så vill du ha weebly med .se adress går det också.

Rozza
0

Kollade och det går att betala till plusgiro. Och det borde funka om du har internetbank. http://www.one.com/sv/support/faq/hur-betalar-man

Kickan90
0

#6 jag håller med dig därför jag försöker hitta andra hemsidor, vill gärna kunna koda lite själv :)

#8 okej tack så mkt ska kolla de ;)

Medarbetare på

Rozza
0

Jag ger tummen upp för One.com det är ju ingen svensk webbhotell eftersom den ligger i danmark men jag har inte haft några större problem eftersom mycket står på svenska också.

Men frågan är fall du är ute efter domän och webbhotell eller bara domän? är du efter både domän och webbhotell är det smart att köpa båda på samma ställe utan problem. Du kan ha en gratis sida med egen domän men det har sina nackdelar. Så kan du koda och vill göra en mer personlig sida så rekommendera jag starkt att köpa både domän och webbhotell men kolla gärna in andra webbhotell också innan du bestämmer dig finns tussentals andra att välja bland. du kan läsa om dom här: www.se där hittar du olika webbhotell som går att få med .se

MajaL
0

#5 Med för mycket menar jag för många sidor och för mycket fakta. Främst för många sidlänkar.

.com tycker jag känns helt bra för min del. Känns bara lite internationellare. Vilket inte är så dumt för mig då jag även vill vända mig till utlandet (jobbar på engelska versionen).

#6 Man kan koda med weebly också. Har gjort min design själv  exempelvis, den går inte att ta från deras exempeldesigner. Det är inga begränsningar enligt mig. Man får bara hitta vart man redigerar och jobbar med hemsidan. Tycker weebly är smidigt. =)

Man kan dessutom få bort den lilla länken. Man kan annars dölja den lite tjusigt med att ge den samma färg som bakgrunden.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Rozza
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#11 Man gör ju det som känns bäst. Jag har själv testat koda med weebly och det funkar bra men jag vill höja min hemsida en nivå och är både bara på att koda och designa så då vill jag ha ett webbhotell som inte sätter begränsade antal sidor eller har små länkar som förstör sidan. För mig så känns det som att om det står "free website weebly" sänker en del på statusen även om man har en egen domän oavsätt om det är .se eller .com.

Med one.com kan man göra under sidor jag äger ju www.rozza.se men har mina kaniners sida på www.kanin.rozza.se och man kan ha hur många adresser man vill så länge det är "mindomän.se".

MajaL
0

#12 Vet vad du menar. Förstår dig och ja, man tycker olika. =)

Tur är väl det. ;)

Den lilla länken du visar där kan jag faktiskt ta bort. Dock via en uppgradering av medlemskap. Men jag stör mig inte så mycket på den att jag tycker det känns nödvändigt.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Kickan90
0

#11 okej, (om jag nu fårstår dig rätt) så gillar jag att ha mycket fakta på min hemsida om ex kaninsjukdommar osv så att det blir lättare för mina köpare att kunna ha en sida med en massa information på så att man slipper googla upp allt :)

jag har weebly på mitt företag som jag ska starta upp så jag har provat på den hemsidan. jo visst vänder den sig mot utlandet men inte så mycket åt de svenska sidan. det hade vi en massa prat om på eget företag.
enligt en svensk känns .se mer seriöst än .com, sade våra test resultat. :) därför jag vill ha mer .se lätt o smidigt ^^

#12 ja precis hade inte varit roligt om alla gillade samma sak ^^
okej, får kolla in lite olika sajter och komma igång.
ja när man håller på med någon som ex uppfödning vill man kännas mer seriös och de tycker jag att man känner om man har eget domän. :)

Medarbetare på

Katti
0

Jag har haft one i en massa år och är nöjd. Ibland saknar man något, men inte ofta. Tror att det ibland bara är jag som inte förstår mig på alla funktioner heller. Det finns nog mer än jag tror! Bl a är det superenkelt att skapa bloggar. Jag har en till varje valpkull och kattungekull. Det uppskattas av köparna! Det är också lätt att göra gallerier med foton.

Min hemsida gjorde jag för länge länge sedan med html, men jag uppdaterar den och gör nya undersidor lika enkelt som vilket skrivprogram som helst!

Billigt är det också Skrattande.

När det gäller mängden iformation så vet jag att jag får mycket besökare och även köpare just för att jag har mycket information. Men det är ju viktigt att den är bra och att man har en genomtänkt struktur på sidan så att det blir lätt att hitta vad man söker.

Kickan90
0

#15 okej :D
tack så mkt, ska in och  kolla på din hemsida nu ;)

Medarbetare på

MajaL
0

#14 Du bad om åsikter som jag förstod i #0. Jag bara beskrev vad jag tyckte. Har inte varit meningen att vara taskig, ville bara vara hjälpsam.

Hade inte ens hittat den faktan du pratar om, om sjukdomar dels, för än du nämnde den nu så jag letade efter den.

Vill bara vara hjälpsam som sagt eftersom du bad om det, hoppas du inte tog illa upp. PMar gärna lite mera specifika tips? om du vill. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Kickan90
0

#17 hihi nejdå ;) 
visste inte om jag missuppfattade dig så därför skrev jag så :P men din hemsida är jätte fin!

haha vet inte om jag har just om sjukdomar på min hemsida men har en massa andra iformation men vill inte uppdatera den för mycket om jag skaffar eget domän ^^ men på weebly kan du betala via clearing och kontonummer eller den måste betalas via internetbank? ^^

annars får jag skaffa sånt ;P

Medarbetare på

MajaL
0

#18 Vad skönt att höra. =)

Man missuppfattar ibland varan över internet ju. =)

Tack så mycket. =)

Man kan betala via många olika alternativ på weebly. Bland annat tror jag banköverföring går (som jag förstår det så är det banköverföring på bankkontor du menar?).

Jo du har det på din startsida. ;) :)

Gillar att designa hemsidor. Har gjort det gratis åt några bara för jag tycker det är så kul. Så jag trivs jättebra med weebly som sagt. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Kickan90
0

#19 tja vet inte riktigt vad jag menar xD haha
de e pappa som brukar betala mina fakturor men med min uppfödning osv så får jag fixa de själv.

okej då får jag kolla lite på hemsidorna ;)

tack allihopa!

Medarbetare på

Rozza
0

#17 nu lägger jag mig igen ;) du kan gå in på vilken bank IRL och betala kontant om du inte har tillgång till internetbank. Det ända du gör är att fylla i en blankett och betalar på plats dom på banken kan hjälpa dig om du är osäker. Dom flesta företag har ett plusgiro eller nått giro av något slag som man kan betala till det har bland annat one.com och tror weebly har det också om man läser lite.

MajaL
0

#21 Du menar #19? ;) =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Kickan90
0

#21 okej, får prata lite och se hur jag kan fixa det ;)
tack

Medarbetare på

Skolhataren
0

Jag använder one.com och är supernöjd! :)

Kickan90
0

#24 va roligt att så många e nöjda, ska inom banken och höra med dom ang betalningen ;)

Medarbetare på