Kaninåret 2011
Snart är det dags för nytt år och i denna tråd så kan ni skriva vad ni har för planer med era kaniner 2011.
Tex: Bygga nya burar, skaffa en ny kanin, kullar, utställning, hoppning etc.
Gott Nytt Kaninår! 
Kastanjegårdens Kaniner
första kullen för året är redan parad… Om de nu föds innan tolv slaget, haha! De borde komma nyårsafton/nyårsdagen och jag tror det blir en super kull! Mamman är stbf på 94,5 och pappan har fått 94,5 fyra gånger hittils!
Annars kommer jag nog få mina första djur i färgen jag har som mål, japan brun-vit så det blir ju väldigt spännande!
Kommer även få hem 2 mini rexar som förhoppningsvis ska ställas på LU :)
Kommer få en hermelin-viltgrå kull,det är det ända som är bestämt!
ska även köpa in lite nya avelsdjur :)
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
Det blir mera avelsdjur, 1 kull som kommer runt den 20 feb, sen har jag planerat att Kenzo (rex) ska få bli frigående inne kanin, ja det är väl det som hittills är planerat;)
Några kullar är planerade och ska bygga en ny bur, inget annat är planerat ännu:P
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Här så är det en kull som kommer födas. Sen kommer min uppfödning läggas ner och alla mina kanin grejer så som kaninburar (inne,ute) transportburar mm. kommer säljas och minst 4 kaniner.
Jag kommer även börja ställa ut Jeppe :) Sen kommer det även köpas in en helt ny innebur + helt nya tillbehör.
Sen hoppas vi på att få komma på några kaninträffar i Göteborg i sommar! :)
Ta en kull på Bella. Ska satsa mer på hoppningen.
Det är det som är planerat än så länge ;)
En kull, och mycket tävlingar =)
lära min kanin nya trix och att tävla lite mer :)
Bygga lite hinder, och satsa på mycket hoppträning. Och förhoppningsvis synas på någon hopptävling framöver.

För mig kommer det bli MYCKET mer hopptävlingar! :D
Paulina Borg
Jag hoppas på att komma iväg på min första utställning under 2011.
Och har jag tur och får ett jobb så blir det förhoppningsvis en rex hona till min grabb här hemma. Eller en lejonhuvad bara för att jag är så svag för dom, eller en Bj för att jag alltid önskat mig en. Ja..man vill så mycket
Att umgås med djur är att vila sin själ
#4 Kanske köpa en engelsk scheck får du ju inte glömma! ;)
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 
Förhoppningsvis ska vi bygga nya burar och eventuellt i boden :)
I vår ska Grenens Scala paras med Snöflingans Champion Commander Crowe.
Och självklart tävla i Kaninhoppning - massor :)
Får se om jag sparar en unge ur den kullen, annars vill jag inte ha några nya kaniner alls.
Not your mom, not your milk.
Enda konkreta planen är att kastrera nya hanen och sedan se om han och Tingan kan komma överens. =)
Utöver det är det lite smått som bör fixas, stora hagen ska fräschas upp och få tak så att Saga och Elsa kan bo där i sommar, sen blir det ev. att bygga en ny utebur samt någon ny Hage kanske. Ev. lite hinder också.
Tänkte även börja hoppträna ett par av kaninerna om de visar sig fatta tycke för det, samt klickerträna dem lite mer aktivt. =)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Nova kommer kastreras 25 januari, annars hoppas vi bara på att få ett fint år tillsammans med våra jättekaniner.
Gott nytt kaninår allihopa!

Kommer ta två kullar som jag tror väldigt mycket på, kommer spara någon/några ur dessa eventuellt. Sedan har jag planerat in åtminstone 3 utställningar under året och fara på kurs. Ska även bygga klart en 2-fackare på skolan och förhoppningsvis så byggs det en till bur här hemma också.
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com
Här kommer det födas 2 kullar, kanske köper in en NZR-hane. Hopptävlingarna blir det nog lite färre av tyvärr då jag har svårt att ta mig till ställena, så kaninernas uppklassning får nog vänta lite till =/
Förutom detta lär allt vara som vanligt =)

Kommer tävla MYCKET och så ska en fyrfackare byggas. Sen kanske det kommer in en liten kanin, det får vi se ;)
Förhoppningsvis föds min första hel teddy kull som kommer bli väldigt spännande att följa. Kommer eventuellt köpa in en ny dvärghare hona en blå som jag tänkt ta kull efter sen min blå zobel dvhare ska jag också ta kull på så minst tre kullar blir det som i år nästan. Ska bygga tre nya burar som passar mot dom tre jag just blivit klar med. Sen kommer jag passa på att ställa ut i alla fall på utställningarna i länet.
hos mig kommer det hända mycket :)
nya burar med 14fack kommer byggas.
kommer para alla 5tjejerna.
och ska ansöka om gårdsnamn då jag fyller 18 i april:)
och bygga hinder:)
som tur står morfar för allt byggande o jag får göra det enkla jobbet att para kaniner o ansöka om namn:)
//Sandra Johansson
uppfödare av kel och hoppkaniner i olika färger:)
just det ska oxå starta första hopptävlingen med kaninerna :)
//Sandra Johansson
uppfödare av kel och hoppkaniner i olika färger:)
Jag ska para 2 honor. Funderar på att köpa ett kaninstall när jag fått körkort:)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Här på min gård ska det hända mycket. Bygga burar, para 4-5 kaniner, sälja kaninungar, hämta hem min 2stycken 6 fackbur, hoppträna och så ska jag plocka mat till vintern som jag får torka. Sen blir det förstås utställningar och hopptävlingar. Så ska jag se om man köper någon kaninunge. Så ska jag eventuellt lämna in en gårdsnamn ansökan.