Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 3566 ggr
jahadu
0

var lägga död kanin?

Hej!
Nu på vintern är det inte så lätt att begrava döda djur. Så hur gör man med en död kanin nu mitt i snökaoset och frusen mark?

[ninnakm]
0

Hade samma problem förra vintern, mamma ville inte ha den i frysen, men eftersom det var så himla kallt fick hon ligga inpackad i en kartong i en carport, så hon var nedfrusen, så begravde vi henne när det blev varmare:)

hjartelyckanskaniner
1

Vi la kaninen i en stor jordhög och sen när det var varmt så grävde vi ett hål till honom. Det luktade ju, men man kunde ju inte begrava honom. Men det luktade bara när vi rörde i jorden:

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Rozza
0

Frysen är nog det bästa alternativet. annars kan man ju kosta på en kremering.

Kristall
0

Vi har haft döda kaniner i vår stora frys ute i hallen. Annars kan man, som #3 skrev, kremera, eller helt enkelt lägga ut kroppen i skogen som mat åt vilda djur (om kaninen varit frisk och om man inte har något emot det själv förstås..).

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

annaforsgren
0

Man kanske kan lägga kaninen ute i en kartong eller låda tills jorden har tinat upp. Annars kanske man kan elda upp ute om man har en tomt. Fast det låter inte så kul:/ Men vad ska man annars göra..

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Lady-X
0

Om det inte är viktigt för dig att begrava din kompis hade jag lagt den ute i skogen med lite granris över och täckt med snö. Det är i naturen de hör hemma och alltid kommer det ngt djur till gagn om inte annat blir det kompost till våren. Hade lagt den en bra bit in i skogen utan risk att ngt barn eller så hittar den.

Lady-X
0

Fast det kanske är olagligt att göra så Oskyldig?

[Wera]
0

Vi skotta bort all snö och hackade en så djup grop som möjligt (dock inte så långt p.g.a att det var så fruset) sen täckte vi över med massa jord (så det blev en jordhög över honom) och en sten över så inte något djur skulle gräva upp kaninen sen begravde vi kaninen djupare när marken blev mjukare… för vi vill inte ha kaniner i vår frys där vi faktiskt har mat :P

jahadu
0

jag brukar alltid lägga ut mina döda kaniner och råttor i skogen till räven (eller det djur som vill ha) men nu är jag nere i skåne…dvs ingen skog, möjligtvis ett dike med buskar…men här går mycket hundar lösa (min också) så jag vet inte riktigt om man vågar lägga ut en kanin där utan att få skit för det sen om en hund kommer med en kanin i munnen =/
I frysen vill inte mamma ha några döda djur och kremering har jag inte råd med…hmm får nog försöka leta upp ett bra ställe helt enkelt…

zezagena
0

La ut min älskade fina lejonkanin (som dog efter kastrering), långt ut i skogen (naturreservat), i en koja av grenar  Glad

Hoppas någon räv hittade honom före nån ev hund

Jenniebreen
0

Vad kostar en kremering av kanin, någon som vet? Glad

Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se

hjartelyckanskaniner
0

#11 Jag frågade vad det kostade men de sa bara att det var jättedyrt så tror att man får betala några tusen.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

kaningodis
0

Man kan förvara de i världens största frys----->utomhus!

Sedan när det blivit mildare så går det gräva i marken.

Kastanjegårdens Kaniner

PandaFish
0

Jag har aldrig haft en kanin som dött på vintern. Men när våra marsvin dog hade vi dem i kartonger i frysen. Längst ner där vi inte förvarar mat. Men kaniner är ju större. Om någon utav mina kaniner skulle dö nu skulle jag nog lägga dem i en kartong och ställa i något uthus tills det blir varmare så man kan begrava den.

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com