Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 3767 ggr
rabzzit
0

Dräktig??

Hur ser man om en hona är dräktig??

Mina två honor har för ca 3 veckor sen rymmt och synd nog rymmde hanen oxå då. Jag vet inte hur länge dom var tsm, så hur kan man se om någon av dom är dräktiga. Jag skulle behöva veta om man kan se det p.g.a att dom är i samma bur och om någon av dom ska få småttingar så behöver jag en till bur.

Elin.

Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.

Zvintos
0

Det går inte alltid att se på honorna om de är dräktiga eller ej, tyvärr.

rabzzit
0

#1 Hmm..Synd =(

Elin.

imaginatio
0

du kan kolla om hon börjar bete sig annorlunda, om du känner lite på magen kan man ibland känna småttingar i magen. Spenarna kan också ha börjat "svälla" lite;) Men som #1 säger vet man inte alltid, det kan vara svårt att se.

Kassy
0

# 2 När parades dom?

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

rabzzit
0

#3 Ok

#4 ca 4 veckor sedan, så om hon är dräktig så får du passa småttingar över julen oxå när jag åker till Stockholm. XD

Jag har delat på honorna nu eftersom den som ev är dräktig försökte para sig med den andra honan * suck *. Nu är hon i en del av en sommar bur ( Min hane har den andra delen ). Den är inte så stor, men det är bara tillfälligt.

Elin.

Sheltieliv
0

Är i samma sits. Mina kaniner kan ha tjuvparat sig för ca 3 veckor sedan. Jag har väldigt svårt att se om de två honorna är dräktiga eller ej, men har med särat på dem. Den ena kaninhonan har börjat boa, så möjligtvis är hon dräktig

Hoppas att det går bra för er =)

Kassy
0

# 5 Oki hehhe, när skag jag vara kaninvakt/när åker du till stockholm?? Tungan ute

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Peak303
0

Jag minns när vi hade en parnings"olycka" hemma kaninhonan som blev dräktig var 5 mån och hon var lika smal som alltid. Och hon fick 3st. Mamma ringde mig när jag kom hem från sommarjobbet en dag och sa att de låg kaninungar i buren o_o

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

rabzzit
0

#8 Haha, Okej..

#7 Åker på kvällen inan julafton, men vi har juh pratat, annars är det bara att sms.a mig och fråga ;)

Elin.

Peak303
0

Ska bara tillägga att det var när vi kollade könen på kaninungarna fick vi veta att det va 4 honor så vi behöll 2 "honor" som i skälva värket var 1 hona och en hane. Det va därför den blev en olycka :/

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

rabzzit
0

#10 Ojdå!

#6 Ja, min hona har också boat lite. Neb har din fått småttingar??

Elin.