Droppar?
Jag köpte nyss två påsar med godisdroppar till mina kaniner. (kaningodis som ser ut som klickar/droppar)
Det var ett par "vanliga" youghurts-droppar och ett par choklad droppar. Youghurt-dropprna vet jag att dom tycker om men undrar ifall kaniner tål "choko-droppar" ?
Dom luktar choklad/kaffe aktikt.
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Om det är kakao i skulle jag nog inte ge det. Har för mig att det är giftigt. Förresten skulle jag nog inte ge det där överhuvudtaget.. 
Bättre med naturens godis istället.
hmm.. :/
Youghurtsdropparna vet jag att dom tål..
Men det är ju lte skumt att dom andra luktar choklad
Är de till kaniner så tål dom de :)
är det säkert? att kaninerna kanske tål det?
För det luktar ju lite kakao/kaffe/choklad aktikt
Om de står att de är till kaniner så ska de inte vara giftigt
jag köpte en påse med med flera smådjurgodis påsar i.
På den påsen med chokald-dropparna i är det en hamster på men det står att det är för smådjur.
Och påsen med youghurt/vanlij droppar är det en kanin på men det står att det är för smådjur.
?

Är godiset för kaniner så är det ingen fara. Det finns ju chokladgodis till hundar fast de inte tål choklad egentligen, där har man tagit bort det ämnet som de inte tål. Kommer inte ihåg vad det heter nu :)

jag har haft såna till min hamster och kanin :) dom gillar det och ingen dog :D
Oj vilken stor tilltro ni har till fabrikanterna. Jag kan lova att de säljer det som folk vill ha utan att bry sig det minsta om hur djuren mår… Se bara på alla foderblandningar med tillsatser, färgämnen o s v
Godis för kaniner är äpplen och morötter, en torkad brödkant ibland eller en liten bit knäckebröd. Det räcker så! Allt annat gör er fattigare och någon tillverkare samt affären som säljer skiten rikare! Kaninen blir inte lyckligare av diverse smakämnen och konserveringsmedel, jag lovar! Satsa istället pengarna på en större bur är mitt tips? (om de bränner i fickan). Det blir kaninen lyckligare av!
#9 Hon undra om det är giftigt, de är inte giftigt för kaniner ifall det står att det är till dem. Dock har ingen sagt att de är nyttigare än äpplen eller morötter.
Inte giftigt så att de dör av det förrsta gången de äter det antar jag. Men min åsikt är att det absolut inte är bra. Och det får jag väl skriva, eller? Det här är ju trots allt ett diskussionsforum!
Såklart, på vilket sätt tror vi på allt fabrikanterna gör? För att iallafall jag säger att det inte är giftigt ifall de säljs i sverige, de ska såklart inte ger ofta men någon gång då o då är de okej?
Jag litar inte på sånna "droppar"
Finns inte mycket naturligt i dom.
På samma sätt som jag inte matar mina barn mat och godis med ett innehåll som man måste vara vetenskapsman för att förstå.
MVH John
Mina kaniner får morotdropps dock och alla älskar det (givetvis som godis), mina kaniner har ätit dessa i många år och de är fortfarande lika populära :P haha
Håller helt och hållet med #9. De där företagen vet att folk vill skämma bort sina husdjur och därför gör de dessa små "godisar" som i människans ögon ser aptitliga ut. Fyller dem med socker och annat så att kaninerna ska äta av dem.
Tar dessa drops som exempel. Alla innehåller socker, mjölk samt mjölkprodukter, olja och spannmål. Kaniner är veganer och ska inte ha något från djurriket i sin kost (= ingen mjölk) och de ska ha en mager kost (= inget socker eller olja och mycket sparsamt med spannmål).
Samma sak med dessa; socker, mjölk och mjölkprodukter samt olja.
Man ska inte förmänskliga kaniner och andra djur, de har inget behov av konstgjort godis och mår mycket bättre av det de är byggda för att äta - dvs en svårsmält, mager kost såsom hö, färska växter och bladgrönsaker. Vill man ge godis kan man som sagt ge morot, äpple eller liknande eller en brödbit.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Håller oxå med #9, man ska inte lita på de där företagen.
Dem gör allt för att tjäna pengar, och deras prioritet är inte direkt hur kaninerna reagerar på godiset, utan att det ska se gott ut i butiken. Det ska locka till sig köpare.
Som jag sagt tidigare, skippa alla dessa dropps, gnagarstänger och blandningar. Köp istället naturligt godis.
Jag skulle iallfall inte proppa i mina kaniner något jag inte vet vad det innehåller. Speciellt inte om dem betyder allt för en.
Jag skulle inte ge mina kaniner det. Som det redan är sagt, bättre med natur godis!
oki, hmm.. det har funkat förut men skippar det nog som ni säger, efter det ni sagt :)
Gnagarpinnar därimot kör jag med ;)
Men tack för att ni berättat vad ni vet :)
Har själv haft samma "droppar" till mina kaniner. Det är inte giftigt men det är fortfarande mycket bättre med naturgodis, som äpple, banan elr päron ;)
#18 Vad ser du som fördelar med att använda gnagarpinnar? 
mina kaniner tycker att det är supergott och eftersom att jag inte har några träpinnar nu på vintern så "slipar" dom sina tänder samtidigt =)
Okej, så det finns alltså ingen skog i närheten där man kan hitta såå mycket nyttigare grenar av gran t.ex?
Men vissa prioriterar annat framför hälsan kanske.. 
vi har skog och så, men jag har gett dom gnagpinnar förr och är nöjd med dem :) + att dom jag köper är det nästan ändast torkad majs på
Hur sitter majsen ihop då?
Kaniner slipar sina tänder mot varandra när de äter. Det är en av anledningarna till att kaniner ska äta en stor del av tiden (om än inte den viktigaste). Det är en myt att de behöver grenar (gnagpinnar…) för tändernas skull. Däremot är det ju självklart bra aktivering/berikning! Grenar betydligt mer än gnagpinnar skulle jag vilja säga.
Nog diskuterat tycker jag nu :P
Alla har olika åskiter ^^
#23 Vad heter dom du köper? det vanligaste är att det sitter fast med honung och det är ju inte spec , nyttigt…
medarbetare på allergier.ifokus .