Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 2171 ggr
kaningodis
0

Kaninåret 2010

Snart är det dags för ett nytt år och tänkta att man i denna tråd kan skriva hur det föregående "kaninåret" var, dvs 2020.

Tex.

Bästa/roligaste minne:

Sämsta/tråkigaste minne:

Annat som är intressant att berätta:

Kastanjegårdens Kaniner

conejos
0

Tallstigens kaniner

Bästa och roligaste minnet : Var nog  när min första kull föddes(7 st)

Sämsta och tråkigaste minnet : Var nog när en ur kullen dog

Antal sålda kaniner: 2 ungar och 1 vuxen

Antal kullar: 1

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

[sstorm]
0

Härmar föregående talare lite :) (#1)

Stormens kaniner

Bästa & roligaste minne: När min egenuppfödda hane fick 94,5p första gången, även när han fick de 4:e gången i rad var jag väldigt glad!

Sämsta & tråkigaste minne: När jag fick hem en "avelshona" som absolut inte var i de skicket

Antal kullar: 8 (7 renrasiga,  blandras)

[h-malm]
0

Bästa/roligaste minne: 2 nya kaniner. Första gången jag tävlade i hoppning(även fast det inte gick bra :P)

Sämsta/tråkigaste minne: jaaa… kanske byggt bur=inte kul ;)

malinroth
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bästa och roligaste minnet: När Knuts bebisar föddes och växte upp <3 och när jag hittade Inez och när jag hämtade hem henne!

Sämsta och tråkigaste minnet: Utan tvekan när jag fick veta att Asta (Knuts bebis) dött. Hon dog när hon var 7v och 3dagar, alltså 5 dagar innan hon skulle flytta hit. det var riktigt jobbigt :(

Viktiga händelser under året:

Knut blev pappa till fyra små sötnosar <3

Knut kastrerades och jag var sjukt nervös hela dagen men det gick hur bra som helst!

Asta som var en underbar liten krabat dog av okänd anledning :(

Mitt i sorgen efter Asta såg jag att knuts uppfödare hade 4st havanna honor till salu och jag tog med mig Malin och Ida och åkte till Skellefteå för att titta på dessa och alla tre blev kär i min lilla Inez som fick följa med mig hem <3

Inez och Knuts son Alvar märktes och även nu var jag riktigt nervös men det gick bra igen! :)

Inez ställdes för första gången, på utställningen passade hon även på att skrämma sin matte ordentligt genom att ligga och sova på rygg i utställningsburen!

Massor med underbara stunder har jag haft både med Knut och Inez och även med Knuts små underbara knattar, har haft ett rikitgt bra kaninår förutom det som hände med Asta <3 Hoppas på ett lika bra kaninår nästa år, men utan dödsfall (och sjukdomar)!

[ninnakm]
0

Bästa/Roligaste: Jag startade min uppfödning, men det har hänt så otroligt mycket roliga saker detta år, men måste endå säga när Quit fick 94,5p i Nyköping!

Sämsta/Tråkigaste: När min älskade Tottie sommnade in.

[Becca-]
0

Bästa/roligaste minne: Att jag äntligen fick hem mina första kaniner Vilda och Charlie. Samt vilka personligheter till kaniner jag fick tag på.  
Sämsta/tråkigaste minne: När vi dels fick reda på att Charlie löpte risk för att vara vitscheck samt att han hade ett allvarligt bettfel.
Men vi ser fram emot ett bra och långt liv för Charlie.

Kristall
0

Bästa/roligaste minne: Currys kastrering och allt vad det innebar, samt när jag fick hem Elsa och när jag fick nya ninen i julklapp! Glad

Sämsta/tråkigaste minne: när jag fick kämpa för att hålla Curry vid liv då han plötsligt blev sjuk och han ändå dog under natten. Gråter

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Paulinaborg
0

Bästa/roligaste minne: Köpte min första riktiga hoppkanin! :D

Sämsta/tråkigaste minne: En av mina kaniner bet mig rejält i handen… :(

Annat som är intressant att berätta: Tog en kull också! ;P