Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 322 ggr
myriis
0

Vetrinärbesök

Idag så åkte jag med tjejorna till vetten!
Anledning var då att jag ville se att Roxy var frisk inför kullen, samt om dem kunde känna något. Och Candy hade ätit lite dåligt veckan innan, så tänkte kolla henne med.

Fick jättemkt beröm för Roxy. Hennes päls, vikt, öron, ögon och framförallt tänder. Hon hade tydligen aldrig sett finare tänder ;p Jag som tycker att jag inte är duktig alls på maten :P

Candy fick jag också beröm för, iaf lite. Pälsen och vikten var tydligen perfekt (jag som är usel på mat? ;p). Dock hade hon ett litet, litet överbett. Om det fortsatte växa skulle hon möjligen kunna få bettfel =/ Jag vet inte om det kan vara ett litet medfött överbett, för jag har aldrig kollat hennes tänder noga. Hon har nämligen alltid trä att gnaga på och hö. Knäckebröd och kvistar får hon varje dag, och såklart grönsaker m.m. Så konstigt..

ciss
0

Vad kul att han gillade Roxy! :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

twinnie
0

Kände han några ungar då? :)

myriis
0

#2: Nope -,- Ska sätta ihop Roxy och Mac igen (självklart se till att dem inte parar sig!) Om honan är brunstig brukar hon vara tom. Om hon inte är det brukar hon ha ungar ;p

KajsaM
0

Roligt med beröm :) Synd att hon har ett litet bettfel..

Frida-L
0

Vilken tur att det gick bra. Jag var med Skruttan hos vet. förra veckan och hon var fullt frisk :D