Grenar
Vilka trädgrenar eller buskar är rent utav giftiga eller väldigt farliga för kaninerna?
De jag vet är OK att gnaga på är….
Sälg
Björk
Tall
Gran
Äpple
Päron
fyll på listan vet ja……

BESPRUTADE TRÄD ÄR GIFTIGT !
Sen vet jag inge mer träd dom kan gnaga på, men kan dom gnaga på vinbärsbuskar??

Ja vinbärsbuskar är smaskens ;P Så gott som alla grenar från bär och fruktträd är bra för kaninen :)

Okej, fast bara dom inte är besprutade :P
Alla fruktträd som inte är besprutade är okej.
Ja, är man osäker så ska man helst hålla sig till just Fruktträd :) Och barrträd.. Och bär"grenar", men det kan inte direkt räknas till grenar utan snarare "ris".. Blåbärsris t.ex.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Asp går bra.
Men jag tror INTE att det kan vara bra med typ prydnadsbuskar/träd som finns i trädgårdar tex syren, spirea, cypress… Vet att tex snöbollsbuskar är jättegiftiga och likaså idegran! Så det ska helst vara "vilda" buskar o träd, förutom bär-o fruktträd! Krusbärsbuskar passar ju inte pga av alla taggar… 
Jag har hörtalas att körsbär och plomon grenar är giftiga… Jag ger mina kaniner blåbärsris, oxelgrenar och rönngrenar..
Jag ger alltid grenar från äppelträd, men det beror på att vi har några sådanan som är väldigt vildvuxna.

Eichan; Är dina niner lika tokiga i blåbärsris som mina tro??? ;) Mina fullkomligt älskar det!! =)
Dom är helt galna i blåbärsris! ;) Mamma och pappa tjatar om att vi inte kommer få några blåbär för att jag springer ut och plocker blåbärsris till kaninerna hela tiden ;D

hehe Nej, det minskar ju endel ris.. Men det växer väl upp nytt!! =) Kul att höra att det finns fler än mina som äääälskaaaar blåbärsris iaf!!! =D

Kan man ge kaniner granbarren också? Har läst nånstans att gran ska vara giftigt, men vet inte om det sätmmer.
Kottar då? För de gillar ju att gnaga…?

Är grenar från plommonträd giftigt!? Det brukar jag ge..
#12 Ja, jag gör det och kaninerna maler ner det också:) Jag vet inte om de inte tycker om barren, men det är en rolig sysselsättning att gnaga av dem har jag märkt! Gran är inte giftigt, inte för mina kaniner iafl. Marsvinen äter det också.
Jag brukar ge lönn, hassel, äpple och päron grenar. De älskar det, speciellt när det är massa löv på t ex lönnen.
Har aldrig prövat blåbärsris, ska göra det!:)
#12 Men kottar vet jag inte, har inte prövat!;)

Gav min niin en smakbit på en liten granbarrsstump och han tyckte om det, men det var stickigt så han grejade lite innan han fick i sig den :) Är ute och går i skogen ibland och nu när våren är här så börjar det ju snart växa allt möjligt med gott till dem. :)