Rekomendation!
Hej!
För inte så länge sen köpte jag dessa "akita-liknande" skålar från ZooWebben. Dom har verkligen över förväntan funkat super! Har hitentills klarat av ca 20- över en vecka utan att någon gått sönder. Sen är det ju ett litet + i kanten för det billiga priset!
http://www.zoowebben.se/foderkopp-med-trad-hagen-p-796-c-193.aspx

Mina kaniner bara välter ner dom så varje morgon ligger dom på golvet, förstår inte hur dom lyckas! :O
Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se
#1 men om du vinklar piggarna så att dom sitter på tvären på andra sidan gallret, då är det omöjligt att få bort dom. Man måste vinkla dom som på bilden för att få bort dom ,;)
Precis som #2 säger så måste man vinkla piggarna (:

#2 & #3 Jag har gjort det flera gånger och dom lyckas aldrig, menar ni att man ska vinkla dom rakt ner som dom är på bilden? För det har jag gjort flera gånger och sen så har jag vinklat dom åt sidorna också, hade såna till alla mina kaniner men dom bara låg runt om i burarna så fick börja med skålar. :(
Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se

Jag ska testa en gång till idag! 
#5 Vinkla dom mot skålen (:
Ursäkta min fina paint-bild ^^
Om du sätter ner skålen vanligt i gallret med piggarna nedåt. Sen vinklar du piggarna åt sidan.
Ska nog beställa en sån skål, för jag har bara en (från Libra artic) till mina två kaniner
Men Minus får bort sin från gallret fast jag vinklar piggarna både uppåt och åt sidan, haha! Fast då har vattnet redan frusit så han spiller inte ut något..
Förresten, vilken storlek på de där skålarna är bäst? Är Large lika stora som Libra Artic's akitaskålar?

Då ska jag testa att vinkla dom inåt! :) Tack för hjälpen! :)
#9 Ja, large är nog lika stor som Libras. Jag har inte själv nån akitaskål då jag tycker dom är för dyra. Men dom jag har sett och pillat på så skulle jag nog säga att dom är lika stora (: Dock ej lika tjocka i plasten. Men har ju funkat för mej (: Brukar ju dunka bort isen i skålarna och det pallar dom ^^,
#11 Okej, så plasten är inte lika tjock? Jag spolar bort isen så då ska de nog funka för mig ändå :)