Först! 
imorgon ska jag och hunden in till stan för att shoppa och bara njuta av vintern:)
Har ett litet dilema… Har fyra hanar som jag vill para en hona med men jag ska bara para henne två gånger. :/ Hur ska jag göra?
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 
Strunta i dom 2 du minst vill ha..
MVH John

nu ska jag soova. Imorgon blir det skolan 9.30 och då får vi betygen och så sen JULLOV :D
jag har jullov nu:P

#7 ;( min skola suuuuger
Men jag vill para med alla. :S
Den ena för att få fram snyggare kropp på ungarna även kolla vad hanen bär på, en för att kolla om hon bär på rexpäls, en för att få fram mindre dvv och i viltgrå wiener och den sista för att sist jag parade med honom dog alla ungar förutom en så vill prova igen med honom.
Blev lite rörigt…
#9: Spara en hona ur någon av de två första kombinationerna och para sedan den honan med någon av de andra två hanarna eller båda. 
Inte pratat med bup mm på ett halvår nu (y)
Problembarn med ig varning i alla ämnen mm, till helt ok betyg mm, känner mig stålt!
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#10 Ja, har en unge efter honan. (Hon som klarade sig ur kullen där alla andra dog.) Tänkte para henne med den rexpälsade då hon är släkt med de andra. (Halvsyskon och pappa.)
Vilka ska jag välja av de här tre?
Lukas
Detta är honan. Kanske ska tilläga att Haren och Amore är helsyskon och söner till Lukas.
#13 Det kanske är mer lämpligt att skapa en ny tråd om det? :)
#17 Ja, kanske skulle det! Men nu ska jag iallafall sova! :)

Extermt ont i halsen :( hoppas det gått över tills imorron ska ju jobba då :/
MVH Erika :)
Drar på semester nu 1vecka..
God jul alla underbara människor på kif, ta hand om er och va snälla mot varandra. Vi hörs nästa år!
Kram
MVH John
#20 Ha det så bra Farbro Barbro!
Jag. Blir. Galeeeeeeen.
Vänliga Hälsningar Lina
Ninna ska du ha nattie på stan? :O Får hon gå i affärer? ")
#11: Du ska definitivt vara stolt över det. =)

JULLOV :D
Fick 6 MVG och 10 VG
Uppnådde mitt mål. Inget G :D
110 plank till jul? :D
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Gaaaah skit oxå.. semestervakten till kaninerna ställde in. Fan oxå!
Hatar det här :(
MVH John
MVH John

Borde jag oroa mig för Kasper om temperaturen kryper ända ner till -30? 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Vad trist John! ):
Jag önskar jag kunde dela med mig av min underbara morfar. Han tar så bra hand om mina niner där hemma. Nu får han ju ta hand om dem typ fem dagar extra. Han åker ut tre gånger om dagen och byter vatten och hö och släpper ut dem och grejer. Alla borde ha en sån kaninvaktsmorfar som jag har! ^^
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner
#24 Hur kan du va så duktig? :O

#30 haha jag har helt ärligt faktiskt ingen aning :P Det är ju det att jag typ aldrig pluggar heller (aa) Typ bäst betyg i klassen för den här terminen :P Hehe fast borde fått MVG i slöjd -.- Fick alla rätt och MVG på provet. Gjorde klart min sak snabbt och bra och allt. Gjorde extra uppgifter men ändå bara VG -.-
#29 Min morfar älskar mina kaniner! Det första han gör när han kommer till oss, det är att gå till kaninerna :P Han bygger hinder och hjälper till med burar. Hán säger: "alltid när jag kommer till Nisse pussar han mig, han älskar verkligen mig!" Han gör så med alla människor men jag låter morfar vara lite stolt ;)
#32 hihi, det låter nästan lite som min morfar. Han gillar min Sweetie mest, men han kallar henne Sviti xD och han och mormor brukar skryta för sina tant och gubbkompisar om att jag är så duktig med kaninerna. Och så har morfar nyss lärt sig ta bilder med mobilkameran så han fotar mina kaniner hela tiden och visar alla. :P
Nej usch, nu sitter jag här och tänker för mycket. Jag längtar hem till mina kaniner!
Kram Johanna
#33 hahha vilken gullig morfar XD Min morfar säger alltid "Hanna du tar så bra hand om dina djur, jag är så stolt över dig":P
Ja, jag tar med henne, hon vill vara hos farmor och farfar medan jag handlar, sen tar vi en promenad och tar bussen hem;)

är trött och fffrryyser!!
Vid halv 2 blir det en promenad med minna eller minna och tyra. och det är kaaaallt ute!
Jag och mamma gör knäck, men mest mamma. Jag tycker det är tråkigt att vänta på att knäcken ska koka, haha!
Löste det..pust och flämt!! Nu är dom hos svärfar i kompostgaller..
MVH John
#31 haha bara VG ;) går du i 7an? (:
#35 aha för när jag passade henne, då åt hon upp massa saker i djuraffären
XD

Har bihåleinflamation (OBS!! Kan inte stava till det xD) 

#41 haha jaa bara vg xD Nope 8an. Fast är 97a xD
#42 det har jag haft skit mkt i år inte kul:(
#43 Aha, för vi har inte betyg ;)

#44 Nej verkligen inte. :( Pappa har haft det i 9 veckor nu…

Min farfar brukar peka på Kasper och skratta :P
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
#46 Oj vad jobbig!
Jag hatar VC -.-
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Jag e as glad just nu:D Sitter och kladdar med mina nya fina blyertspennor som jag fick av min kompis:) Har innan bara tecknat med vanliga HB, men har nu från 4h-8b!^^

Usch fy blä.. Tror inte jag orkar mer. Seriöst.. Just idag? Just nu? .
Sådär, nu sitter hårfärgen i.
Senare ska det i lite slingor också..
Sådär, nu har jag jullov!
Känns bra med betygen, är stolt över det vita kuvertet trots allt.
Kunde ju varit sämre om man säger så! ;)

Har ingen att snacka med! Har tråkigt och vill ha ngn att snacka med xD Ingen svarar ju o..O
Ingenting att göra just nu!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

#55 då är vi 2! Orkar inte gå ut med hundarna just nu :P Båda ligger jättetrötta i soffan och det är typ -15 ute ;o nää det tar jag senare när jag inte fryser xD
Själv julstädar min vår familj, fast ingen vet att jag sitter inne på internet i iphonen:p fast vi är färdiga snart:)
#56 Det är svinkallt ute! Blööö… Hunden vill gärna vara ute men inte jag :P

#58 haha ja exakt :P fast var faktiskt ute en och en halv timme för 3 timmar sedan utan vantar o.O Vad gör man inte för vovven. + att jag gick i en halvmeter snö för att hämta apporten hon vägrade ta -.- och tränade och fick typ köldskador på händerna xD
Haha min hund är tvärt om mot era:P Eller visst hon vill gå ut och tycker det är jätte kul de första 10 minuterna, springer runt som en tokmm fast sen börjar hon frysa, hon är dalmatiner så har kort päls;)

#60 hehe :P min är en BC relativt korthårig :P
#59 Ja man får offra sig, fast jag har typ hundra kilo kläder på mig när jag är ute, vi hade -21 grader idag!

#63 haha fast mina vantar var blöta så fick gå utan dom xD hehe annars har jag 2 tights och ett par mjukisbyxor xD
#62 hehe här är min ena :P Hehe tycker bilden är gullig :P fast snöflingorna förstör menmen :P

#64 haha här är alla våra :P förutom den stora vita (
<3) och så Minna förstås, fast hon fanns inte ens då bilden var tagen :P
Gud så söta alla va!:D

#67 jaa :D Och BC'n och rödvita lilla skiten är mina hundar :P Fast den stora vita tjejen var också min ;/
Asså min ena kanin är inte som era hundar! Hon skäller inte och går in som hon själv vill;)
Mvh Emma
Sitter och kollar igenom dotterns betyg, himla duktig har hon varit av betygen att döma. 

#69 hahaha. fast min svarta hund skäller inte heller! Sådeså xD hon skäller max 2 ggr om året. om ens det xD hehe hon grymtar ist :D
#71 min säger inte ett ljud;) hon gör karatesparkar när hon inte får som hon vill, vilket är ofta:P men hon är snyggast i väääärlden! Det säger aaaallaaa:D
Mvh Emma

#72 hahah xD fett cool jue :D när min kanin inte får osm hon vill så tar hon upp ena örat :P hehe hon har ett upp och ett ner. När hon blir sur för att hon inte får komma ut eller ta något tar hon upp örat som ligger ned litegrann xD hehe

#72 om alla säger det, då måste ju jag också säga det, annars blir det inte alla ;) så visa bild så får jag se xd :D
Jag är bara glad om Grim hinner gå ut på baksidan och sätta sig för att bajsa, innan han börjar lyfta på tassarna och vill in. 
Fryslort deluxe!
Här är det -30. BURR!
Hur kallt har ni?

Här är det -16.5 kallt!!
-26:(
#73-74 Josse är coolast;) ska ta bild imon;) hon är typ 1 m lång och väger 1 ton;) alla killar är kär i henne:P
Mvh Emma

#79 haha värsta elefantkaninen typ xD
Måste verkligen ha hund någon gång i mitt liv! :D
Har lyckats lyfta häcken från soffan typ 30 min idag och vart ute hos kaninerna. Bara en av dom fick vara ute. Började skotta gräsmattan för en hoppbana, men tusan vad anfådd jag blev, och blev helt yr och kändes som jag skulle svimma.. Får fortsätta i morgon. Snabb städade iallafall alla burar.
Jag och en kompis hade planerat att va idag, och självklart e man sjuk första dan på lovet och missar avslutningen och allt:!

#81 såklart du måste :D Haha jag har haft hundar alla sekunder i mitt liv :D hade hund när jag föddes och har aldrig varit utan en hund :D Skulle inte klara att vara utan hund! Jag är seriös jag skulle verkligen inte klara mig! Dom gör så otroligt mycket för en!
-25 !
#80 Ja:D vackrast men envisast!
Mvh Emma

#84 haha :D
Nu har det vart strömavbrott två ggr idag! Hela nykvarn har vart nedsläckt tror jag "/
#85 hon var smart och hoppade in till Tosca;)
Mvh Emma

#87 hehe :P kanske ville ha sällskap!!
Hon hatar andra honor:P Hon ville ha Toscas mat;)
Mvh Emma
Medarbetare PÅ DVÄRGKANINER iFokus! :D
Pratar med Jojjo i telefon nu. Jag saknar henne! :(
#90: Riktigt snyggt! 
#91: Grattis! :)
#92: Man tackar. 

#89 haha ännu smartare ;)

Grattis Hanna :)
Någon som har ngt tips? med något man kan göra. Att lixom ha något att göra, . Måste ha något att göra hela tiden, annars går det inte! Och djuren kan man ju inte vara med 24/7 dom behöver ju vila dom med. Skulle säkert blivit bättre om jag blivit Medarbetare på Dvärgkaniner. Men då det inte blev så måste jag hitta något annat!
Jennifer, kan du logga in på msn, har inget att göra:P
Såhär road var Grim när jag höll på att sätta ihop pepparkakshuset för några timmar sedan. 
Måste iväg och köpa ägg imorgon (plus kaffe till sambon), så jag kan "styla" pepparkakshuset.
Var visserligen och handlade idag, men glömde självklart ägg.
#90 Kanonsnyggt gumman! 
#91 Grattis.
Undra varför ingen har hört av sig ang medarbetarrollen till mig, pmat en Medarbetare men inte fått något svar, ingenting, dålig stil
#92 nu pratar vi inte längre ):
Jag saknar dig också. Så det gör ont. Men på söndag får du en jättebamsekram!
Kram Johanna
#91 Grattis, grattis! :)
Tack ni som grattat :D
Dom har iallafall sett ditt PM. Ja, dåligt att dom inte svarat. Till mig svarade dom: Tack för ditt meddelande, vi återkommer." nåt sånt ;)

#102 det sa dom till mig med
#98: Tack gumman. ^^
inte till mig…

Sa dom inte? dom sa det till mig. Fast blev inte :/
#106 Nej jag fick PM:a själv och fråga om dom bestämt sig, då sa dom "det kommer en trd":/

Hej!
Tack för ansökan =) Meddelar dej sedan när vi har valt ifall du blir en av våra nya Medarbetare!
Så skrev Malin till mig ( Malin--a)
#94 Min snygging är smartast (a)
Mvh Emma
Pi kom precis frivillgt och la sig i mitt knä för att sova! Min lilla bebiskanin. 
#102 Dem svarade inte mig alls :S Tydligen bara vissa. Men jaja ¨är redan Medarbetare på världens bästa sajt ;) Eller hur #109 ;)
#111 Såklart:D Jag är lyckligt lottad som har 3 superfina Medarbetare!
Mvh Emma
Om man ska vara så petnoga skrev jag att jag meddelar er ifall du blir vår nya Medarbetare, jag har inte skrivit någonstans alls att jag ska sitta och svara på alla meddelanden oavsett om man blev Medarbetare eller ej.
♥

#113 jag har inte klagat :P hehe men det fattar man jue :P men alla andra kanske inte pm'a dig? :) Men tror dom menade att när dom skickade in ansökan fick dom inget svar :P Jag fick ju svar av dig där det stod som i #108 :D

#109 haha :D
#114 Nej just du har inte klagat, men en del andra har. Det dom verkar vara sura över är att jag inte svarade alla som inte blev Medarbetare på deras pm (när vi hade valt). Svarade självklart på alla och sa att de blivande medarbetarna skulle pmas.
♥

#116 aha nu fattar jag x) är lite seg :P Trodde dom menade det där pmet där det stod att de blivande skulle pmas xD
#115 Såhär såg hon ut som 8v bebis:) samma utseende fast hon är mkt större:)
Mvh Emma

Sötnöt :D hihi hon har Flamman öron :D