Allergiker: Petalcleanse?
Det är säkert inte bara jag som har anhöriga eller andra människor i ens närhet med pälsallergi. Jag har just funnit produkten Petalcleanse som är en slags spray för allergiker och som ska vara ofarlig för djuren (sprayen används på djuret).
Är det någon som testat PetalCleanse? Är det bra?
Om ni är intresserade av produkten så kan ni köpa den hos teddytassen.se. Går ni in på Bromma Zoo:s hemsida (zoomarknad.se) så kan ni hitta en beskrivning av produkten samt andra produkter i samma serie, tex AirCleanse.
Vad tror ni?? Jag måste testa det!

Vill också veta =)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Funkar inte för mig och min son.. (katt)
En gång i veckan måste man tvätta djuret, 280:- / flaska sen tror jag man måste använda det 2-3veckor på djuret för full effekt.
Lägg pengarna på en ras eller djur djur man tål istället. :)
MVH John
Och rätt sjukt..
MVH John
Ni som menar att det är "sjukt", jag säger inte att jag inte håller med er, men vad innehåller flaskan då? Jag förmodar att ni har kunskap om innehållet med hänsyn till att ni uttrycker att det är sjukt, vanskligt och opålitligt. 
Jag tycker inte att man ska gå och köpa produkter och spraya sin kanin för sin egen skull. Om man är allergisk emot djuret så är det nog lämpligt att kanske hitta ett nytt hem.
Jag skulle iallafall göra det som är bäst för djuret, inte för mig..
#7 Jag håller med dig om det är så att innehållet i flaskan är tveksamt. Det beror ju liksom på vad det är för något, jag vill inte utgå ifrån något utan att ha fakta.
#8: Sant, men jag tycker även om sprayen är bra, och inte skadlig så ska man inte göra så emot sin kanin. Det är inte rättvist tycker jag.
Tänk om t.ex din bästa vän var tvungen att spraya dig med en ofarlig spary, för att kunna umgås med dig. Jag skulle inte känna mig särskilt lycklig iallafall.
Att kemiskt behandla ett djur för egen vinnings skull? Alla har ju en fri vilja att använda vad man vill.
Men är det värt det? Att bada en tex kanin varje vecka i 6-10 år gaanska dyrt. Då är djuret värt ett annat värdefullare liv där det inte behöver skrubbas ren för att kunna få kärlek.
MVH John
#10 Ja absolut. Nu är jag inte alls allergisk, jag tänkte mer på de människor därute som inte vill något hellre än att kunna ha ett pälsdjur. Jag tänker på dem, och jag har verkligen väntat på att forskarna ska komma på någon lösning på detta. Jag tänkte att vi kanske hade hittat lösningen. ;)
Det fanns fler flaskor i den serien varav en utav dem använder man på tex. sängkläder. Det ska jag definitivt testa i förebyggande syfte. Det är väl alla kaninälskares mardröm att en dag vakna upp som pälsallergiker…
Katt allergi tror jag det finns sprutor för idag , till dig själv asså ;)
MVH John
Jag är själv pälsdjursallergiker, med allergiker & astmatiker till far och allergiker i övriga släkten.
Jag har kanin, uppfödning utav guldhamster samt en hund.
Man får helt enkelt testa sig fram vilket djur som passar, helst genom att låna så man slipper sälja utifall man reagerar på det.
Sen just att behöva bada kanin med jämna mellanrum kan inte vara bra för deras päls alls.
#13 Tack för tipset, det kanske hjälper någon annan, jag är som sagt inte allergiker. :)
#10 Instämmer till hundra procent.
Jag är pälsallergiker och skulle älska om det uppfannas någonting som gjorde att jag kunde ha alla husdjur. Som det ser ut nu får jag hålla mig till hundar som inte fäller och kaniner utomhus, men det är inte fy skam det heller. Dock verkar ju detta inte så bra om man måste bada kaninen regelbundet.
När det gäller att vaccinera sig mot allergi så verkar det fungera toppenbra i de flesta fall, problemet är då att man måste vara djurlös under hela behandlingen som varar i 3-4 år.