Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 3442 ggr
Killen
0

Vilken färg?

Vilken färg? har denna kanin?

Tjockiis

Tjockiis

kissmekate.blogg.se

[Bolten]
0

Isabella brokad?

PandaFish
0

Jag skulle nog också gissa på isabella brokad :)

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

Sussii92
0

Håller med #1 & #2 det ser ut som en isabella brokad :)

hjartelyckanskaniner
0

Gissar på isabella brokad, möjligtvis madagaskar brokad med dålig färg. Om man kollar på rumpan så skiljer sig färgerna och det är mer grått på vissa ställen.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Killen
0

okay. är det en vanlig färg?

kissmekate.blogg.se

[Bolten]
0

#5 isabella är ganska vanligt

hjartelyckanskaniner
0

Madadaskar är nog ännu vanligare.

Mvh Emma

[Bolten]
0

#7 Möjligt men eftersom de antagligen inte är en madagaskar så är de ju inte svar på hennes fråga?

Workingdog
0

Säger som #4 Kan vara madagaskarbrokad med dålig färg.

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Ljusta
0

Skulle tro på isabellabrokad då slöjan ser blå ut.

Ljustadalens kaningård

Zvintos
0

Håller med om att det ser ut som en isabella brokad.

Katti
0

Den är isabellabrokad. Tycker inte att det är en speciellt vanlig färg. Absolut inte unik, men inte jättevanlig. En isabella kan få många olika färger på sin avkomma (självklart beroende på den andra föräldern) då den har många recessiva anlag, både gult, blått och svart! En av mina favoritfärger Skrattande.

Killen
0

Ok.

Jag är jättedålig på färg och vad avkommorna skulle kunna få om man parade henne.

Hennes pappa är blå och hennes mamma är svart/vit. I kullen på sex st var hon den enda som blev så, de andra blev blåa(3 st) och blå/vita(2st).

Tjockiis

Tjockiis

kissmekate.blogg.se

hjartelyckanskaniner
0

#12 Håller med dig. Inte en av de vanligaste färgerna men inte heller unik. Men mer åt de som inte dyker upp mest. Jag hade ganska svårt att hitta en uppfödare av isabella dvv där uppfödaren hade en hona och hane utav samma färg. Hittade en. 2 andra hade antingen en hane eller en hona.

Jag tycker den är för gul/orange aktig ut på senaste bilden, för att vara Isabella. Men vet inte om en madagaskar brokad dyker upp bland en svart brokad och en blå föräldrar. Då låter det mer som isabella eftersom Isabella har blått i sig.

Mvh Emma

Katti
0

Det kan mycket väl bli madagaskarbrokad efter de föräldrarna. Men den här kaninen är definitivt isabellabrokad!

hjartelyckanskaniner
0

Den är en väldigt ljus sådan isåfall. De isabella jag sett är inte det minsta likt denna. De isabellorna är orange/gula på rumpan och inte gråaktig som denna kaninen

är.

Mvh Emma

Zvintos
0

#16: Fast det beror lite på hur mantel påverkar också och hur pass bra/dålig slöjan är.
Sen kan även färg ändras med ålder, fällning osv.
Mina föräldrars hona, som tveklöst är isabella, kan också vara väldigt ljus ibland vilket försvinner med nästa fällning.

Jag håller definitivt med Katti om att den är isabella.

Katti
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jodå, slöjan gör dem gråa på rumpan!

Tänkte skicka med en bild, men jag har för vana att ta kort på minakaniner framifrån, så jag har ingen på någon isabellarumpa Flört. Men man kanske kan tänka sig slöjans fortsättning?

Ljusta
0

#16 Jag tycker det är en väldigt tydlig isabella. Ser ut som de isabellor jag haft. Isabella har ju slöja precis som en madagaskar, bara det att slöjan är blå på en isabella. Hon har ju en svart mamma som kan göra att slöjan blir förstärkt, mörkare.

#13 Om du har planer på att behålla henne och para så kan det vara bra att para med en isabella, blå eller madagaskar (om du inte vill ha massa svarta ungar). Inte en annan manteltecknad/brokad då det kan ge ungar med magproblem (vitscheckar) om man parar två brokade/mantlade med varandra.

Ljustadalens kaningård

hjartelyckanskaniner
0

#15 Där ser den mer ut som lilla brokade bebisen.

De jag sett och träffat på är väldigt blå av sig så tyckte inte den var det minsta likt:P men nu så, när man ser en annan typ utav Isabella så ser den mer ut som din lilla lurventuffs:) även hanen som jag ska låna till min hona är väldigt mörk så har kanske med föräldrarna att göra? Är inte så jätteduktig med sådant. Hanens pappa är mörk Isabella och mamman zs brun.

Mvh Emma