Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 384 ggr
Zara87
0

Var i ögat

Min kanin har lite infektion i öget sen hon föddes..Blir lixom lite kletigt var runt ögat, det är även blöt i pälsen runt ögat. Det har blivit bättre, var ganska bra när vi hämtade henne.. Men nu har det kommit tillbaka igen.

Något tips? hur man ska få bort det? 

// Sara

Frida-L
0

Ring en vet. och fråga, dom har nog nåt bra tips? ;)

Zara87
0

Har ringt å frågat, hon sa att jag skulle vänta några dagar för att se om det blir bättre. annars skulle jag åka till vet. och få några droppar som man skulle lägga i ögonen.

[mjuue]
0

Min förra kanin Molle hade fel på tårkanalerna. Han hade ingen tårkanal på ena ögat .. :S Så vi fick ge honom några slags ögondroppar dom första åren. Sen behövdes det inte :) Men han fick ibland en massa ''tårar'' runt ögonen. Det blev alldeles blött runt ögat ^^ Såg så sött ut :P

Henni-Chan
0

När mina hamstrar fick ögoninfektion så badade jag med kamomillthée.. vet inte om det funkar med kaniner.. men annars är det inte mycket du kan göra än att vänta

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Zara87
0

#3 Stackars Molle, men han klarar sig utan droppar nu då?

#4 Tror inte att det är så bra att bada dom, man kanske kan ta en topps å duta lite runt ögat?

[mjuue]
0

#5 Tyvärr så är han död :/ Men han klarade sej utan droppar dom sista åren :) Han blev liksom bättre :)

Zara87
0

#6 Usch inte kul:(, men bra att han klarade sig utan några år :)

Matilda_91
0

#5: Jag tror hon menar badda, alltså dutta med kamomillte runt ögat, inte bada hela kaninen ;)

Zara87
0

#8 haha det stämmer nog.. läste nog inte ordentligt..Oskyldig

[mjuue]
0

#7 Tack för omtanken :)