Var i ögat
Min kanin har lite infektion i öget sen hon föddes..Blir lixom lite kletigt var runt ögat, det är även blöt i pälsen runt ögat. Det har blivit bättre, var ganska bra när vi hämtade henne.. Men nu har det kommit tillbaka igen.
Något tips? hur man ska få bort det?
// Sara

Har ringt å frågat, hon sa att jag skulle vänta några dagar för att se om det blir bättre. annars skulle jag åka till vet. och få några droppar som man skulle lägga i ögonen.
Min förra kanin Molle hade fel på tårkanalerna. Han hade ingen tårkanal på ena ögat .. :S Så vi fick ge honom några slags ögondroppar dom första åren. Sen behövdes det inte :) Men han fick ibland en massa ''tårar'' runt ögonen. Det blev alldeles blött runt ögat ^^ Såg så sött ut :P
När mina hamstrar fick ögoninfektion så badade jag med kamomillthée.. vet inte om det funkar med kaniner.. men annars är det inte mycket du kan göra än att vänta

#3 Stackars Molle, men han klarar sig utan droppar nu då?
#4 Tror inte att det är så bra att bada dom, man kanske kan ta en topps å duta lite runt ögat?
#5 Tyvärr så är han död :/ Men han klarade sej utan droppar dom sista åren :) Han blev liksom bättre :)

#6 Usch inte kul:(, men bra att han klarade sig utan några år :)

#5: Jag tror hon menar badda, alltså dutta med kamomillte runt ögat, inte bada hela kaninen ;)

#8 haha det stämmer nog.. läste nog inte ordentligt..
#7 Tack för omtanken :)