Sommarbur!
när jag ska ta in min kanin från hans sommarbur brukar han springa omkring och inte komma till mig men han gör det alltid annars! kan nån berätta för mig vad jag ska göra?

jga har försökt. o då springer han fram och gnager lite men när jag ska bära honom hoppar han även om jag fortsätter mata honom!
#2: Påminner om min dvv :D Hon älskar sin rasthage! Du får helt enkelt försöka vänja honom.. Testa att bara mata honom ibland utan att försöka lyfta honom. Klappa honom, peta lite under magen ;)

jag kan försöka:P

Det där känner jag igen :) Det gäller att locka med något gott för kaniner är alltid sugna på något ;)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
min ena kanin var likadan förut, det gick typ inte att få in honom. det kunde ta väldigt lång tid :P
men så började jag med att sätta mig i hagen å bara prata med honom å sjunga lite å sådär, å då kom han alltid fram till mig å då fick jag sitta å klappa honom. Ibland tog jag upp honom då, och ibland så satt jag bara där. Nu vet han nog att jag ibland tar upp honom, å ibland bara vill kela å så, så nu kommer han typ alltid fram till mig :) Men det tog ett tag att få det såhär :P
när jag vill få in mina kaniner (iaf de som inte bärs frivilligt) så brukar jag lägga in något gott längst in i transportburen. sen väntar jag på att de hoppar in och ska mumsa, då stänger jag dörren snabbt som attans. funkar alltid. =P
Sen har jag ju iofs en liten knäpp dam, henne kan man bara ropa på, så klänger hon på en och ska upp. =P Så till henne behövs då ingen transportbursteknik.
#9 å vem är denna klängdam om man får fråga? ;)
#10: Fia heter tösen. Egenuppfödd hos mig. Världens kelgris kan jag lova att hon är. En gång när hon var lös i hagen passade jag på att göra rent lite i burarna. Gick förbi hagen flera gånger, eftersom den ligger på vägen till komposten. Självklart blev hon FLY FÖRBANNAD över att jag inte hälsade på henne varje gång jag gick förbi! *skrattar* Så till slut morrade hon högt och kastade sig mot gallret, så jag blev ju tvungen å gå dit och kela med henne. Då blev hon minsann nöjd och var snudd på att hon somnade i famnen.
Det är min Fia i ett nötskal! =P
Bild: Fia sitter nöjd och filosoferar i mitt knä. =P
#11: Naaaw, vad gulligt :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
haha en sån kanin ska man ju ha! :P jättegullig :D