Kanin-net?
Jag antar att de flesta härinne känner till forumet hos kanin-net och jag tänkte fråga er om forumet inte är ganska inaktivt? Eller har jag helt fel? Vad tycker ni om forumet hos kanin-net?
Tycker man kan hålla en mognare diskution där.
Jag får alltid bra svar på mina frågor.
MVH John
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Jag tycker att k-net är ett väldigt bra forum. Läser dock mest där inne, men man hittar en hel del vettig information och kunniga uppfödare där inne. Upplever det inte som inaktivt :)
Okej! Då måste jag kika in mer där. :)
Jag tycker att det är ett forum som vänder sig mer till oss lite "vuxnare" uppfödare och kaninägare. Lite seriösare ton där. Sen kan det ibland se "tomt" ut, men det är många som läser och inte skriver där ;)
Ljustadalens kaningård
Som de flesta sagt, ett forum med seriösare folk och bättre diskussioner rent faktamässigt.
Men när jag går in där verkar allt nedlagt….?! Har jag fel på min dator då, eller vad beror det på?
#7: Ta en print screen på hur det ser ut, så får vi se.
För mig funkar det utan problem.
#7 man måste vara medlem o logga in för att se dissk/forumet
Tycker det är proffsiga kunniga uppfödare där. Gillar do inte obduktionsfoton men de beh man ju inte kika på..
Jag tycker att det är väldigt hög aktivitet. Fördelen är att många av de aktiva medlemmarna har många års erfarenhet av kaniner och man kan dåsnabbt få bra svar/tips/råd.
Jag anser att det finns 2 stora nackdelar:
-Det är jättesvårt att lägga in bilder (har prövat men det funkar inte trots att jag läst beskrivningnar.)
-Om man ska söka eller gå in en äldre länkad tråd så måste man logga in på nytt hela tiden.
Sen i övrigt tycker jag att det är ett bra forum med många bra funktioner (speciellt de söta smilisarna ^^).
Kastanjegårdens Kaniner
Det är väl inte svårt att lägga upp bilder? :) Ladda upp på tinypic och kopiera IMG adressen bara :)
Sen förstår jag inte vad du menar med att logga in hela tiden? Det har jag aldrig märkt av…?
Solbackens kaniner
#11 Jo, jag tycker det men det är väl pga att jag inte kommit på hur man gör.
Men jag gillar inte tinypic, för vem som helst kan ju se bilderna och ta dem. (Hittade nyss där en gammal bild som jag la upp för att testa en gång och den fnns kvar där.)
Kanske är min dator men jag måste logga in flera gånger. Om jag uppdaterar sidan, söker, eller går via en länk så måste jag logga in igen. Sen så vissa dagar så kommer jag inte in, det strår att jag loggas in men är ändå inte inloggad.
Kastanjegårdens Kaniner
Photobucket då? =)
Har du klickat i "remember me" när du loggar in?
Solbackens kaniner
Lägg bilden på ditt webhotell.
MVH John
#13 Går det att ha "kontroll" över ens bilder där? Vill kunna ta bort och lätt hitta adressen som man ska använda för att lägga in bilder.
Japp, har klickat i det.
#14 Det totalt strejkar mot mig ;)
Kastanjegårdens Kaniner
Ett tips? om man ska lägga in bilder är att först ha något bildredigeringprogram, (ex Photoscape som laddas ner gratis). Förminska bilden där till lagom storlek och spara den. Ladda sen upp din bild på ex Photobucket. Klicka på "img" under bilden så kopieras bilden. Sen skriver du bara ctrl plus v i inlägget så ska du ha en bild där :)
Tror inte att man kan lägga ut alltför stora bilder där, då kanske det krånglar?
Ljustadalens kaningård
#17 Men när jag klistar in adressen till bilden så visas inte bilden direkt i inlägget och klickar jag på "IMG"-knappen så står det: "Error! You must entar a URL"
Haha, jag är inte så duktigt på sånt här så jag ger nog snart upp.
Kastanjegårdens Kaniner
#18: Är du säker på att det är bildens adress du kopierar?
Den ska sluta på .jpg (eller ex .gif).
Slutar den på något annat är det nog fel adress.
#19 Laddade upp den på photobucket och prövat att kopiera de adresser som finns där.
Ska man någon gång klikca på "IMG"-kanppen som finns när man skriver inlägg?
Kastanjegårdens Kaniner
inte om du tar ftrån photobucket ta IMG Code från photobucket

MVH John
Tack alla! =)
Kastanjegårdens Kaniner