Förvarar foder var?
Jag har glatt förvarat mitt foder i platsbackar från IKEA (de vita med en liten del av locket man kan vika uppåt).
Idag hade jag dock fått påhälsning i lådan, ett stort hål fanns i ena hörnet på locket och fullt med plastspill i pelletsen, åh vad glad jag blev *hhrm*.
Råttfällan är utställd och jag känner mej lite som Gargamel i smurfarna
Död åt råttorna.
Foderlådorna fick följa med in och imorgon köper jag en hink som jag kan ta med fodret ner och upp på kvällen i. Bökigt ja men vad gör man, vill ju inte ha råttlortar och massa äckel i pelletsen.
Är väl svårt att hitta mat nu i kylan och det driver dom till att gå på det dom kan, men vill fortfarande inte ha pelletsen förstörd!.
Hur farvarar ni eran pellets så att råttorna inte kommer åt det? är det tvunget att vara metall? (som jag vet att råttor gnagt sej genom tidigare, men defentivt inte med samma lätthet!). Eller finns det något annat?.
Visa gärna bilder, skriv fördelar/nackdelar och berätta varför ni valt att förvara pelletsen så.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Jag har en sån hink (10 l?) som går att köpa på ICA med lock. Har haft den ute i förrådet och där tar dom sig inte in;)
medarbetare på allergier.ifokus .
Dubbel
medarbetare på allergier.ifokus .
Jag har fodertunnor som man har till hästar :)
Jag har också fodertunnor för hästar till mina:)
# 3 & 4 Vart köper man sådana?
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
#5 jula säljer där köper jag:)

Jag har en stor låda som man egentligen ska ha trädgårdmöbler och sånt i. :P
Har min i en hundtunna (till en stor säck hills foder) med lock, än så länge har inte mössen eller råtterna varit framme och knaprat på den ;)

Jag hade sånna metalltunnor med lock från ikea. En 25 kilos pelletssäck gick precis i :)
Har i en fodertunna, tror den är köpt på granngården. Står inne i en garderob :)
Jag har mitt pellets i vanliga glassburkar, big pack, ni vet. :) Och burkarna står på kaninernas burar.
Och jag har inte haft besök av råttor som tur är!
Ikea knodd plåttunna med lock
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90099049
MVH John
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har hö och halm i samma lådor som #0. Dock har jag pelletsen i en plastlåda med lock, som står ovanpå dem andra lådorna.
#13 den var inte helt dum faktiskt!, inte skitsnygg men inte ful som stryk heller, bara den gör jobbet är jag väl nöjd.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Har min pellets i en back i tvättstugan innomhus ;)