Vart köper ni allt?
Hej, jo vart köper ni era kaninsaker?
Tex IKEA "höhäcken", IKEA "tunnlarna" man klipper bort botten från osv..
Syftar först och främst på leksaker, aktiveringsbollar, tunnlar osv, men även annat som tex matskål, kaninburar osv
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Köper alla mina kaninsaker på nätet.
# 1 tips? på hemsidor?
Tycker du inte frakt är dyrt?
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
Jag köper på olika ställen, bland annat på nätet, eller i djuraffärer, matskålar, vattenskålar mm:)
Jag beställde saker frånTeddytassen idag.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

på djuraffären köper jag mest :) Sen kan man ta toarullar och grenar som leksaker.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
# 3 Villka sidor? 
# 4 Okej, ska kolla 
Förresten, er med utomhuskaniner, hur gör ni på vintern för átt få bort isen ur skålarna? Vad är era skålar för material?
Mina i plast går nämnligen sönder då och då, men jag vågar inte hanågot annat maerial om kaninerna skulle få sönder en keramikskål eller så..

#6 jag har plastskål. Och sköljer ur den med varmt vatten när det blir is. Den har inte gått sönder iaf. Fast byter vatten 4-5 ggr per dag ;P
# 7 Okej, fast när det är - 20 spelar det ingen roll, vattnet fryser ju iaf.
#8 hur menar du nu? Även om det fryser så bör man ju byta vatten .. ? :P man bör ju t.o.m byta oftare än när det inte är minusgrader så kaninen får i sig tillräckligt mkt vatten.
Till mina utekaniner har jag keramikskålar att ha vattnet i. Dock har jag inte keramikskålar som är anpassade för kaniner. Dvs små & med kaninmotiv. Istället har jag köpt större keramikskålar som är anpassad för hundar. Den kan dem absolut inte ha sönder på något vis! När det är minusgrader är jag extra noga med att byta vatten! Minst tre gånger om dagen :)

tips? är att lägga i puttekulor eller träplugg i vattenflaskorna :)
då rör det sig och vattnet fryser inte lika lätt! :)
Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se
# 9 & 10
Javisst, man ska ju byta vattnet så ofta man kan (lag på 2 ggr per dygn för hästar iaf) men vattnet fryser ju ändå i avttenskålarna så man måste krossa/smälta isen..
# 11 Spelar ingen roll om vattnet i flaskorna har frysit eller inte, 9 av 10 gånger fryser pipen innan. Träpluggar är väl inte så smart att ha i skål? Eller?
#6 jag har alltid haft keramikskål och mina kaniner har aldrig haft sönder någon mer än min BJ som hade sönder en skål men den delade sig i 2-3 stora delar så ingen fara. Kaniner brukar inte ha sönder dem. Man kan ha dem i rostfritt stål med :)
tips? ang isen. ha extra skål inne, så byter du bara skål :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Köper det mesta sakerna till kaninerna i djuraffärer. Har en höhäck från IKEA. Beställer selar från rabb-it. Burar bygger vi själv, har köpt en gång :)
webshop.gnagarboden.se
M.v.h. Louise
Medarbetare på Scrapbooking.ifokus!
Joker skålar är bra om man slår sönder sina skålar
M.v.h. Louise
Medarbetare på Scrapbooking.ifokus!
Jag köpte "akitaliknade" skålar på zoowebben.se (: 10st 160 kr + frakt.
Jag köper på granngården, arkenzoo, Djurmagasinet och Grizzly :)
# 15, 16
Lite dyrt med 940 :- för 10 st skålar..
# 17 Ska kolla

#12 det funkar jätte bra för mig och pipen har inte frusit ännu men vattenskålarna har. Sen är det ju också bra att ha i skålen för att förhindra att det fryser och det är ju inte farligt om kaninen skulle bita på dom eller liknande om man väljer rätt storlek så dom inte är för små.
Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se
Jag har köpt en tunnel på nån byggaffär. Vanliga gjutrör som vi sågat till lagom lång bit.
Tennisbollar på Jysk som jag gjort hål i, blir en aktiveringsboll.
# 20 Vart köper man sådant?