Stackars kanin! :(
Tänk att nån kan låta en kanin bo i en sån liten bur!? från blocket, kolla länken nedan…
http://www.blocket.se/vi/11242960.htm?ca=1_9_s
det är hemskt hur småa burar vissa har… :(
Mejlat annonsören och berättat att det är för små mått för en kanin

hm.. nu vet man ju inte om hon bara hade mat,vatten och låda i buren och lät kaninen springa fritt i huset. Jag skulle kunna köpa en sån bur enbart till att ha hö, mat och toalådan till min kanin, så att kaninen har buren som en trygg plats och ev sovplats där, men jag skulle aldig stänga in kaninen i buren mer än ett par timmar!
#1 bra, har sett tidigare burar som är typ 90 i längd men denna var ju 80!
#2 aa.. hon kan ju ha haft den som du sa men ändå! om jag hade att kaninen kunde springa fritt och alltid ha öppen buren skulle jag iallafall ha en större bur! men som sagt… man vet ju aldrig hur hon hade det…
Har pratat med annonsören nu.
Hon hade tydligen använt den till en hermelinunge, men när den blev större hade hon bytt bur, och därför var denna till salu nu. Hon var trevlig, vilket är ett stort plus ;) Så jobbigt när folk blir hel förbannade ^^
Skrev tillbaka och bad henne ändra i annonsen och iallafall skriva att måtten inte är tillåtna för kaniner. Får se hur det blir..
aha, det var ju bra att hon ska köpa en ny… men undrar varför hon inte köpte en stor bur från början… kanske för att hon inte hade råd just då, eller det inte fanns just då eller liknande…
Tycker folk Alltför ofta gnällar på annonser utan att veta nånting om "bakrunden".. :S Blev bara tvungen å säga de :P
#6: Jo, sant. Brukar dock mejla annonsörerna för att vara säker ;)
#7 .. jo, sånt tycker jag e bra, om man gör det på ett snällt sätt eftersom man inte vet hur det ligger till osv.. :) Men att klaga bara på ett forum o Inte säga till annonsören hjälper ingen, så det var bra att du mailade :P
#8: Jag är inne på blocket hela tiden och mejlar till konstiga annonsörer x) Skriver självklart trevligt, men det händer ju att man får mindre trevliga svar ^^
Haha .. din hobby ? ^^ ;D
#10: Typ..
Somliga har faktiskt inget liv, sådetså
x)

Hehe, det är bra att du skriver till dom ¨på ett trevlig sätt Emmy ;)