Öka i vikt
Hejsan alla!
Fick hem min kanin Samuel igår! När jag tog ut honom från transportburen tyckte jag att han var en aning lite tunn.
Daisy var betydligt rundare i hullet. Jag tog en rejäl knippe med hö som jag la som bomaterial så det täckte halva kaninhörnan så han skulle ha och äta av så mycket han vill och att få det varmt och skönt att sova i. Sedan la jag en kopp av keramik full av kaninmat samnt en vattenkopp full med vatten så han fick dricka. Om en timme skall jag gå ut och kolla till hur Samuel har det samt fodra hästarna och ge även Samuel en morotsbit och nytt vatten och hö och kaninfrön om det behövs.
Vad skulle ni rekomendera för mat för att öka på hans vikt. Jag ger solrosfröblandning åt hamstrarna. Skall jag lägga i lite extra solrosfrön i maten tycker ni? Är det något annat ni vill rekomendera i matform för att öka en kanin i vikt.
My eternal love to my beloved flame! 
"Jag tog en rejäl knippe med hö som jag la som bomaterial så det täckte halva kaninhörnan så han skulle ha och äta av så mycket han vill"
Det låter som att du inte har fri tillgång till hö, men det har du väl?
Iallafall har jag hört att lite kokt potatis ska vara bra?
Vänliga Hälsningar Lina
Man kan ge havregrynsgröt och havre, dock inte solrosfrön eftersom det är giftigt har jag fått höra.
# 2 Försvinner inte nyttigheten i havren om man kokar den till gröt?
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Försiktig med att ge för mycke fet mat då det hamnar runt organ ist för på "hullet" ;)
Har du kontrollerat om han har mask?
MVH John
#3: Vet inte, använder ju havregryn. Tror inte det iallafall. 
# 5 Okej 
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Nej Det har jag inte kollat! Men kanske man skulle ge honom en kur. Kokt potatis…Tja det var ingen dum ide. Jag brukar koka potatis i osaltat vatten nu som då för att ge till hamstrarna. Kan jag koka lite gröt och lägga i maskmedel i gröten eller måste jag tvinga i honom medlet?
#1 Jo vi har äget hö, som jag ger till hästarna och kaninen. Jag vill dock inte ha så mycket hö där han skiter och kissar men annars har han hö så gott som runt hela golvet, så det är bara att äta så mycket hö han vill och var han vill..pluss att han får nytt hö att äta varje dag när jag ger hö åt hästarna. Mina märrar har skilt stall. Rymdes bara två boxar i det utestallet så hingsten fick ett äget stall som han nu delar med Samuel.