Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 4758 ggr
Teddylurv
1

gnider sin underhaka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag har en liten konstig fråga^^ Men min lilla kanin hane går och gnider sin underhaka och ibland slickar han även lite grann på det han gnidit mot=P  Han gör det jätteofta. Jag undrar vad han egentligen gör, kliar han sig bara eller vad gör han:)?

Jag har en suddig bild när han gör det^^

[vretenskaniner]
0

Han markerar revir! :) det är hans sätt att säga "det är mitt"

Westham
2

Japp revir :)
Vart sitter överhakan? ;)

MVH John

Min kaninsida på facebook <--

Sajtvärd http://hermelinkanin.ifokus.se

Uppfödare av Lejonhuvad kanin Blå och Madagaskar

Sussii92
0

Ja som de andra säger de markerar revir :) allt man gnider sig mot äger man i deras värld :)

En av mina kaniner brukade gnida sin haka mot mig när jag var liten innan jag förstog vad det var och hon missförstog nog lite betydelsen av gnidandet för hon pussa mig och gned i princip samtidigt den lilla knas kaninen :D

Men mina ungdjur gnider sig mot allt just nu de vill säga till varandra att "detta är bara mitt!" :)

[Fruktiz]
1

Båda mina kaninhanar stryker revir på mig, men de blir inte jobbiga även fast jag luktar annan hankanin.

[h-malm]
0

Båda mina hanar gör så, dom märker revir. Dom skvätter ofta kiss också där dom vill märka revir, (på mig ibland) :P

KaninPiggelin
0

En av mina kaniner gnider också hakan mot olika saker i bland. Hon brukar också gnida sin haka mot mitt knä när jag sitter i deras ute bur (i sommras) ^^

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Linnet
0

Kaniner har en doftkörtel under hakan och genom att gnida hakan mot saker så markerar dom sitt revir.

LucyLove
0

Min hane markerade revir på min hand hela tiden förut. Slickade också mycket. Det var lite äckligt en gång när han skvätte i mitt ansikte. Det hände faktiskt två gånger! Riktigt äckligt, men nu är han kastrerad och mycket snäll och gullig! :)