Yaaay 100 !!!!! :D

Och jag är fööörst!
Man var först också :) stolt (a)

Inte :( :(
#2 jag var snabbare :D :P
Nepp sstorm var först!!=P
M.v.h. Louise
Medarbetare på Scrapbooking.ifokus!
7:a :P
/ Tilda
Redan 100?
Då blir det nog att vi är uppe i kanske 120 till jul?
#2 & 4 hahaha :D vi kan vara delad först då, du var nära iaf :P :D
Vad gör alla en sådan kall fredagkväll? :P
#6 Ja det var hon faktiskt :P men jag var först av de som kommenterade det :D hahaa

Vill beställa sele till min kaniner, men vet inte vilken storlek…
#12 Vilken ras? är dina kaniner? unge/vuxen? normalstor/smal/större? har du några mått på dem? :)
100:) kollar på möller!:P
YAY! 100:e klotterplanket. har bestämt vilket språk jag ska ta, tror jag, och det blir … SPANSKA!
”Livet är som en dans ─ när man kan stegen”
Stolt medis på barnens.ifokusSajten för dig som är under 16 år. Är du under 16, och vill ha skoj, säger jag bara: VÄLKOMMEN IN >8D
#12 Finns en bra förklaring över storlekar på rabb-it.se kolla under välja rätt och sedan storlekar :)

#9 Haha, satt och bevakade som en hök när jag såg att klotter #99 var låst.. x)
#15 Bra val :P haha det språket har jag läst, det är kul även om jag inte kanske använder det så mycket så är det bra att veta :) Tyska har väldigt svårt grammatik och franska pratas bara i ett land :P så tänkte jag när jag valde språk iallafall :)
#17 haha då är vi två :P fast jag uppdaterade sidan ungefär varje sekund så kunde bara inte missa det :P Men vi skickade in samma minut så det måste varit på sekunde det :P
*
MVH John
medarbetare på allergier.ifokus .

#20 Haha, har en sån mössa! :D Va på idol för ett tag sen :3
ska på dolfinalen, det är tradition att gå varje år, pappas företag som filmar:)
Kul att inte minnah räknas för dustin ;) finalen redan klar? Fick reklamen i onsdags!
MVH John
Undrar om det börjar bli dags att åka med vovven till veterinären igen, får vi se vad han säger.
#18 Pratar man inte franska i flera länder? ;) (tex. Frankrike, Belgien)
/ Tilda
Franska pratas inte alls bara i ett land!!
Officiellt språk i 29 länder om wikipedia stämmer
Och det gjorde det(stog 29 länder på fler ställen) ^^
förlåt för min inläggsbomb

Vetefan, kollar inte på Idol…
Blir att köpa Eclipse imorgon
Ska sitta och nörda den varje dag hem från skolan sen, hihi
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Eclipse kom till min brevlåda idag xD
#24 men ååååå vill kolla nu, nu nu(a)
// Hanna
Jag är ganska uttråkad.. Och vill prata med Jojjo nununu. Fast hennes mobil måste ladda lite innan hon kan ringa. :(
#28-31 Baserade det på det land som talar endast detta språk och till viss del vägrar prata engelska. Frankrike men visst finns belgien och schweitz och kanada också men de andra 25 kommer du troligen aldrig att besöka ändå mitt val var baserat på vad har man mest nytta av? vad kommer du troligen att besöka mest? Tycker då att Engelska + Spanska är en bra kombination eftersom de flesta besöker ett land på semestern där engelska eller spanska fungerar bra :) Har själv haft stor nytta av min spanska utomlands även om såklart engelskan gör störst nytta av alla :)
#31 Och en sak som jag också märkt iallafall skriftligt kan ibland en spansktalande förstå franska och tvärtom en franska lärare som finns på min gamla skola hjälpte oss med spanskan några gånger trots att hon inte läst det själv men fortstog det via franskan :)
Så helt egentligen så klarar du dig nog på vilket som helst men jag gillar spanskan speciellt mycket (a) :P
Åker man till turkiet tex klarar man sig med svenska;)
// Hanna
#37 Ja, men nu spelar det ingen roll här vad man har mest nytta av, du skrev ändå att franska bara talas i ett land och det var fel;)
#41 japp talas i ett land som enda språk som fungerar där, i de andra fungerar engelska bra :P haha klart det spelar roll vad man har mest nytta av :) t.ex. Om din familj reser till länder som är spansktalande resp. fransktalande så tjänar du på att välja det där ni är oftast i :) Jag har själv aldrig i mitt liv varit i ett fransktalande land bara engelsk och spansktalande så för mig var det inte alls till någon nytta att läsa franska. Men som sagt det är ens eget val :P
Johanna, jag älskar dig. Jag står bakom dig i varje beslut du tar nu. Fast det är inte dags än! Det är det inte.
#42 Ja det spelar roll vad man har mest nytta av men inte i det du sa, att franska bara talas i 1 land? sen började du babbla om vilken nytta man hade av det och så. Fattar inte:P men nu tycker jag att vi slutar disskutera detta;)
#44 Ja syftde på frankrike där de används mest visst de finns på andra ställen också men där fungerar engelskan lika bra så vad jag ville säga är att du har ett land där bara franskan fungerar :) Belgien är tvåspråkigt, i schwiez fungerar för det mest engelska och i Kanada lika så :) Var det jag ville komma till :P menmen spelar ju inte så stor roll :D bara man är nöjd med sitt språkval så är det bra :D Egentligen hade det ju varit bäst att kunna alla språk i världen men det hade bara varit jobbigt ;) hahah så ja jag tror vi kan avsluta här med vår diskution :D :P
Idag hade jag en liten fix-dag med Chester :) Borstade ur manen och kjolen, klippte bort tovorna, klippte klorna. Han sov igenom allt 
Sen ville jag testa och ha honom lös, och det gick galant!
Han hoppade bara så långt bort att jag kunde hålla koll på honom.
Och när jag kallade in honom så kom han!
<33 Min söta plutt <33
”Livet är som en dans ─ när man kan stegen”
Stolt medis på barnens.ifokusSajten för dig som är under 16 år. Är du under 16, och vill ha skoj, säger jag bara: VÄLKOMMEN IN >8D
Såg typ halva eclipse igår, fast jag somna
var så jäkla trött!
Ska städa till kaninerna idag om jag hinner, annars får det bli imorgon :) SKa tapetsera i vardagsrummet idag!:P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vaknade för en halvtimme sen. Har ätit frukost och ska snart ge kaninerna vatten. Ska på gympaläger idag också..och vet att mina tränare kommer tvinga mig att köra tsukahara..och det är läskigt för jag har bara kört det 3 ggr!
Bokat hotel till LU nu:D
// Hanna
#49 XD
SÅ fint väder! älskar Aron så himla rolig. Tog ut henne nyss, då skulle hon så klart imponera på mig och visade upp sig, ångrar ingenting med dig Aron du är bäst och kommer visa alla det där ute!:) imorn är det km på hemma plan, Söderälje:)
#43 jag älskar dig Lisen. Om jag inte hade dig vet jag inte vad jag hade gjort. Men jag har nog redan bestämt mig nu. Jag har ju inget annat val. Det finns inget annat val.
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner
#55 Hoppas ni vinner! :D
#55 ja det hoppas jag med!:D
Sitter här med färg i håret..så jäkla läskigt.. Tänk om det blir rött!!
#59 Var rädd för det också när jag färga blonda slingor i mitt bruna hår men det var ingen fara det värsta som kan hända är att de blir en liten ton av orange men om man färgar slingorna igen efter två veckor så blir de helt perfekta :) Tyckte faktiskt den lilla orange tonen var riktigt snyggt på mig såg nästan guldigt ut och jag färgade ändå på ganska mörkt brunt hår :D
#60 Aha okej ;) Men det syns typ inget på mig, solblekte ")
Nu drara jag på läger Hejdå! :D
#62 Ha så trevligt!:D
Själv "julstädar" man hehe
4444 st medlemmar på KIF :)
MVH John

Har vart ute och byggt bur nästan hela dagen, inge kul när det är såå kallt. 
100 :D
Snart är det jul ^^
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Hörde att sannas kanin klämde till med en 94,5! tredje uts i rad. :) grattis
MVH John

Varför ska dom döda mig ;o Nu har Elli fått en viltblå bebis som jag är totalförälskad i!!!!

#96 i förra klotterplanket.
Haha det där går vi runt och säger HELA tiden i skolan xD
#69 Viltblå kaniner är helt underbart söta förstår att du blir kär i den ;)
Hemma efter en heldag på en julmarknad i skogen. Och imorgon ska jag dit igen!
Vi SKA till Säfsen!
Jag borde liksom inte göra det här när jag ska jobba imorgon också. Men.. Jag kan inte låta bli. Jag älskar känslan om nätterna också. Som jag sa typ klockan 02:30 till Jojjo i natt, att det lös så fint bortanför skogen. Ååh. Jag vill prata med henne i natt också. Det är så fint på natten..
Har gjort tårta och bakat åt kaninerna "kaninmuffins " råkade ha dom inne i 1 timme i stället, men kaninerna uppskattade dom ännu mer när dom va inne i 1 timme!:)
#73 då pratar vi inatt. För jag lär ändå inte kunna sova. Och du är väldigt bra stt prata med när man vill slippa nattångesten. Fast du är alltid bra att prata med.
Kram Johanna
John, hur visste jag att du skrivit de här? ;)
tack i alla fall! Blev bästa junior på hela utställningen :)
#75 Fast jag måste sova hjärtat. För jag måste orka imorgon. Men en liten stund i natt hinner vi allt.
Förlåt då pissråtta ;) bara stolt för vad mina kaninvänner vinner :)
MVH John
#76 åh, jättejättegrattis Sannis!
Kram Johanna
Haha, vad efter jag är. GRATTIS sannis!
Tack :D:D:D
#77 jag hade typ inte räknat med att vi skulle prata heeeeela natten. För det är dyrt.
Jag måste säga att jag är väldigt smart. Och Lisen ska döpa mig efter en fisk (det var väl rätt nu?)
Kram Johanna
Clownfisk?
MVH John
Ål?
MVH John
#84 hahaha omg jag måste vara trött tänkte på en ordet/fisken näbbgädda och börja skratta hahah natthumor FTW :D

#71 haha jaa. har alltid haft varit svag för viltblåa kaniner. :)
Det össnöar ute! :>
Fattar inte vad alla har imot snön, jag tycker att det är det bästa som finns! vintern är bäst på hela året^^
#87 kanske för att snö är kallt och de flesta gillar inte kyla :D haha jag tycker snö är kul och bra så länge man har rätt kläder på sig så man inte fryser ihjäl :P haha fast hade inte velat ha det året om sommaren är helt underbar den med och att slippa gå med massor med kläder på är rätt skönt :D
Ja om snö vore varmt hade det varit perfekt :)
MVH John
Min bästa tid är sensommar eller dom första varma dagarna på våren.. du vet när hundskiten kommer fram ur snöhögarna och ruttnar i en blandad doft av rutten fallfrukt och löv. :) underbart…
MVH John
Måste sova nu, km inställt, hur kan dom göra så? I alla fall så känns det som att jag inte sovit på 3 år.
ska sova god natt!<3
Mörker. Nattångest. Kan inte sova. Vågar inte, vill inte ens.
Allt som kunde gå fel idag gick fel… Eller så gick det rätt.
För egentligen så är allt som det ska, men ingenting är särskillt bra.
Kram Johanna
#95 Fin text :)
Var och kollade på din hemsida lite, är den uppdaterad nyligen eller? :) Älskade lilla alma som finns på aktuella kullar, finns hon kvar? Har kollat på hemsidan tidigare och ser inte ut som om det har hänt något där sen sist :)
Godmorgon kif! :)
Sämsta lägret igår! :( Min kropp var verkligen inte på gymnastik humör och jag klarade bara dubbelvolt till stående. 4 timmars läger och vi körde tråkiga saker i 3 timmar.. Men idag är det en ny dag och jag har massor att göra :D Ska sätta upp namnskyltar på burarna, städa burarna, ta ut kaniner, plocka undan i garaget och självklart träna matte som jag alltid kommer efter i på nåt sätt ")
Såg klart eclipse i går! Asbra! :D Men jag trodde filmen skulle fortsätta på andra skivan, så jag blev lite besviken när det bara var extra material :P
Fanns det inget alternativt slut typ van hellsing kommer inte och dödar alla vampyrer ;)
MVH John
MVH John
Mörkret är kaninernas vän..
MVH John

Har kommit hem från en kompis nu:P Gav precis Quil nytt vatten och han ville komma upp och gosa så då fick han det. Han är så söööt den lilla skiten :D
2dagar kvar i sklan!=D
M.v.h. Louise
Medarbetare på Scrapbooking.ifokus!

Jag gillar inte nästa vecka ;o Måndag, Engelska ska vara klar och lämnas in. Tisdag, Jobbig dag + städning i HK!, Onsdag, ännu en jobbig dag. Torsdag, spanksaprov och sofrågor, Fredag, biiiig NOinlämning! USCH och måste typ plugga varenda dag hemma, till spanksan och artikeln och so -.- Usch usch usch, sen kommer temavecka en och en halv vecka och så slutar vi den 22/12 -.
Kom igeeen!! sluta 2 dagar innan jul? TACK
Vad kan man önska sig i julklapp? Vet verkligen inte vad jag önskar mig :P

#107 jag önskar mig bara en sak :P En systemkamera :P haha fast sen typ några atlas 10 också :P
#108 Önskar mig också en systemkamera :) Vilken systemkamera skulle ni rekomendera? Vill inte ha en värsting utan en enklare sort, har aldrig haft en systemkamera förut så vill ha en för nybörjare ;)
#21 Det där spelet var extremt beroende-framkallande. ^^' Är på level 17 nu.
Uuugh, minns nästan ingenting från igår. Ramlade av en häst på ridningen när han fick ryck när han så ett sto. ._. Föll på huvudet, så har skitont och minns typ inget. Har svårt att minnas saker, liksom goodbye närminne. .______.'
Vänliga Hälsningar Lina
#109: Nikon har D3000 och numer D31000 som är bra nybörjarkameror.
Dessa har ett "program" som visar en vilka inställningar man bör använda för att få bästa bild.
Det "programmet" går att stänga av sen när man väl lärt sig.
Vet inte exakt vad nybörjarmodellerna heter inom de andra märkena, men de lär ligga i ungefär samma prisklass som D3000 och D31000.
De flesta märken brukar ha ganska likvärdiga kameror inom de olika prisklasserna.
Så det enklaste är väl egentligen att gå in till en butik och klämma och känna på kamerorna, för att se vilken som ligger bäst i handen.

#70 Haha, den äger!
#109 Jag har Nikon D3000 och den är jättebra, rekomenderas. :)
#111 Det låter ju bra det där med att den visar vilka inställningar man bör använda. Ska prata med mina föräldrar så kanske vi kan åka och kolla lite ;)
#112 Okej, tycker du den är lätt att förstå? :)

#113 Johannas kamera äääger (aa) haha den är fett bra, jag vill ha antingen Nikon D3000, Nikon D3100 eller Canon EOS 500D :D Har fotat med både D3000 och EOS 500D och båda är jättebra :D
#105: Gud vad orättvist!
Det är så typiskt min skola att dra ut på skoldagarna in till det sista. Slutar 2 dagar innan julafton. På den lilla tiden hinner man ju inte göra någonting!
Har ingen aning vad jag ska önska mig.. Systemkamera får jag ju låna av grannen (Fotograf), ingen billig kamera direkt heller, 20.000 kr.
Undra vad mamma skulle säga om jag skulle önskade mig en sådan.