Gjort om buren!
Gjorde om kaninernas bur helt och hållet idag, tog ca 3 timmar. Tvättade allt, hus, tunnlar, bur, leksaker, skurat golvet osv. Förrut hade jag en stor gallerbur istället för den lilla transportburen, men nu ska jag testa såhär ett tag. Kaninerna får ju mycket mer utrymme nu och det blir lättare att städa. 
Vad tycks? Jag, Happy & Molly är iaf nöjda 
Kom gärna med tips? om ni ser något som kan förbättras 
Ser bra ut :) akta bara för att kaninerna kan hoppa ut och rymma, min lilla hermelin kan ta sig över vanliga kompostgaller så det är inte omöjligt att om de blir rädda för något ;)
Jag tror inte att det finns någon risk att dom hoppar över, bara om dom skulle flytta på transportsburen så att det står vid kompostgallret. Däremot måste jag alltid sätta fast kompostgallret på ett speciellt sätt, annars flyttar dom på det och så vips, så är dom borta ;)
Säg inte det ;) Min kanin är mycket mindre än dina och hon hoppade utan problem över när någon råkade stampa för högt så hon blev rädd, kaniner kan hoppa mycket högre än så bara de vill :P De behöver inget att stå på för att komma över heller utan vill dem ut så hoppar de över bara :) men det är bra att du spänt fast den ordentligt annars hade de garanterat varit ute och vandrat om de kom på det ;)
Haha, ojsan…
Antar att de kan klättra över kompostgaller också med tillräckligt mycket vilja…
Nja de hoppar hellre än klättrar men visst kan de det :P haha men för säkerhets skull hade jag ordnat något högre eller typ sätt ihop två kompost nät på något sätt så att det blir som en dörr :) då är du säker iallafall :)