Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 2303 ggr
kajsalisah
0

Grön säck kaninpellets ??

Häromdagen var jag på Granngården. Så en grön säck med kaninpellets. Stod inget namn på den. Vet någon vad det är och om det är bra????

Zvintos
0

Det är Carrier och det är ett bra foder. =)
Har själv gett det till mina tidigare blandat med Rabbit Royale, men nu när jag bara har 1 kanin köper jag liten säck med Rabbit Royale istället.

ENGZ
0

Carrier är SÅ toppen bra alltså. Jätte nöjd med det fodret. Visst är det så att det innehåller vitaminer som gör pälsen väldigt blank och fin?

[vretenskaniner]
0

Carrier är jättebra! Glad

Paulinaborg
0

Jag har haft det förut men jag tycker Edel som jag har nu är bättre :) och dessutom billigare!

[Nalle-]
0

Jag har alltid haft Carrier och jag tycker det är bra :)

Kassy
0

Håller med # 4, själv har jag Kanin & Marsin Edel 25 kg (lilla säck med blå stjärna på) och det funkar toppenbra! ;)

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

[vretenskaniner]
0

Har Edel nu istället för carrier :) Edel blandat med Rabbit royale

Fridaaaa
0

Min ena kanin hade det innan men blev dålig i magen av det (hon hade det hos förra ägaren), så bytte till marsvin&kaninpellets (svenskt foder tror jag det är) blå säck med en dvärgvädur på, fungerar kanon :) Men det är så olika från kanin till kanin :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kajsalisah
0

Ok, tack. Då ska jag prova det!

[Kaninlycka]
0

#8 Jag bytte foder till mina jättebarn från Svenska foders kanin och marsvin (fick inte tag på det) till Carrier och min hona blev dålig i magen.

Undrar om det är högre proteininnehåll i Carrier än i Svenska foders kanin och marsvin? Har inte sett någon analys på Svenska foders nämligen…

Fridaaaa
0

#10 okj kan vara så. Har bara testat Carrier på min ena kanin och det fungerade inte. Vågar inte testa på dem andra (har 2 dvärgkaniner till plus en jättekanin).

Hmmm borde inte vara så svårt att hitta eller? hmm…

[Kaninlycka]
0

#11 Hade hoppats att du hade koll. Glad Det kanske står på säcken om du har den kvar?

Fridaaaa
0

#12 Ja jag har säck kvar någonstanns, men är inte hemma nu :)

zezagena
0

Behöver foder o kollat runt lite hos de som kör hem-

Carrier finns nu hos foderbilen 265:-/25 kg

innehåller protein 14% fett 4% växttråd 12.5

har nu RR som innehåller mera fibrer (14%) mindre protein (12%)

tidigare haft Edel, Groov, Stampe, borde kanske bestämma mej..=)

Gillar RR men går åt så mkt o de gräver o bökar runt så i skålen för att komma åt det gottigaste först..