Kanin iFokus

Kanin

Etikettutställning
Läst 2296 ggr
Kassy
0

Beställa?

Hur beställer man från SKAF's Materiallager?

Genom brev eller e-post?

Mvh Cicci

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

MarHai
0

Lättast att ringa :)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Agda
0

Jag brukar maila Glad

Julia-H
0

Jag skickade på posten när jag beställde upf nr^^

Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv

R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.

"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"

Brumelisa
0

När jag mailade kom det jag beställt inom en vecka.

Kassy
0

Okej, tror jag mejlar ^^

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

MajaL
0

Mail. Följ mallen och bifoga i mailet.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Kassy
0

Behöver man inte "utställningskort" för att stambokföra kaniner?

MajaL
0

#7 Jo, kaninen måste ju gå igenom en bedömning i A-klass för att kunna registreras, så när man ska stambokföra så måste bedömningskortet från utställningen följa med stamtavlan till stambokföraren. Föreslår att du tittar här om du har frågor kring stambokföring.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Kassy
0

# 8 Så man kan ska ställa ut kaninen först och sedan skicka in stamtavla + utställningskort?

Och måste jag ha fött upp honom för att kunna registrera hans stamtavla (dvs skicka in det till Lars-Åke Asp)?

Finns det någon maxålder för att ställa ut i A-klass?

kaningodis
0

#9 När du ställer ut din kanin så får den ett bedömningskort (som sätts på buren där din kain sitter i).

Du kan ednast stambokföra kaniner på deras A-kort. Dvs du kan inte skicka in ett B-kort och få kaninen stambokfört på den poängen.

Du skickar sedan in stamtavlan + det bedömningskortet som du vill stambokföra kaninen på till ditt läns stambokförare.

Det finns ingen maxålder för att ställa ut i A-klass. Du får ställa ut en och samma kanin hur månger gånger som helst i A-klass, sedan så väljer du det poängkort sm du vill stambokföra kaninen på.

Kastanjegårdens Kaniner

Kassy
0

# 10 Ska man köpa eget bedömningskort eller finns det där?

louise-ariel
0

#11 Du får det "gratis" när du anmäler dig till en utställning du får inte kortet förns kaninen har blivit bedömd

M.v.h. Louise

Medarbetare på Scrapbooking.ifokus!

www.stormenskaniner.se

www.lollotherunner.blogg.se