Rumsrenhet ?
Läser och hör mycket om rumsrena (framförallt) innekaniner. Jag har en utekanin som jag kanske någon gång i hans liv kommer att göra till innekanin då jag om ett par år är i stadiet att flytta och så, tar ju helst med mig kaninen. Ser helst då att han ska kunna hoppa runt på större ytor än i en innebur, kanske i ett säkert rum eller så. Men då vill man ju givetvis ha kaninen rumsren. Jag har tagit med honom in stunder på max 45 min/ tillfälle och hittills har han aldrig kissat eller bajsat inne. Jag förstår ju att en kanin inte kissar och bajsar en gång i timmen så chansen är väl relativ att han inte var nödig någon av gångerna, men på 5-10 ggr har det aldrig hänt. Är det troligt att han blir hyfsat enkel att få att gå på låda inomhus då ? Även om han inte har låda i uteburen. Kan tillägga att han är 4 år och okastrerad. I uteburen bajsar han oftast på samma ställe, som kaniner brukar, men inte alltid.
Mvh Ellenfyrkant

*putt*
Mvh Ellenfyrkant
Skulle tro det. Han anser nog att hans bur är toalett och kissar/bajsar inte om du tar in honom kortare stunder.
Det borde inte vara några problem att få honom rumsren om han flyttar in framöver. 

#2 Tack för svar !
Fler "teorier" är uppskattat ! 
Mvh Ellenfyrkant
Du kommer nog kunna få honom rumsren utan problem.
Har själv en kanin som är precis likadan dock gillar han inte toalådor utan gör behov på långsidan av buren men aldrig gör han något utanför buren trots att han skuttar fritt flera timmar om dagen utan går då till sin bur.