Blött öga
Hejsan! Min Mio verkar ha fått ett irriterat öga.Under ögat är det blött och om man känner på pälsen pres nedanför ögat så är det lite klibbigt…
Har ringt en vetrinär som kommer hit om en vecka,
(vetrinären är en vän till familjen) Men behöver jag åka nu?Då åker jag omgående isf. Har ringt två kliniker och fått svar att det inte verkar allvarligt.
Vad tror ni?nån som känner igen detta?Någon som har nått tips??
Mvh Emma
Om det inte blir mycket sämre eller verkar som att han har ont så borde det vara okej att vänta tills veterinären kan komma. Har du någon bild på ögat?
Bild? Jag tror inte att det verkar vara så allvarligt :) En vecka kan det nog hållas, men under tiden kan du tvätta med lite vatten så att inga infektioner uppstår som kan försvåra :)
Min ena kanin hade så, det rinner ur ögat och det är klibbigt. Jag tvättade var dag med ljummet vatten och flyttade in hans bur i garaget. Efter han flyttat in blev ögat bättre, jag fick för mig att det var för dragit i hans bur eller något…

Tack för alla svar!ska försöka ta en bild på ögat sen, han är en inne kanin:)
#4 Okej, då kan det inte vara drag. 
Det kan vara dammigt hö/ halm och spån (om du har det)
M.v.h. Louise
Medarbetare på Scrapbooking.ifokus!

Höet altså?Tack, kan man kolla det på nått sätt?Har matta i buren men höet kan det ju absolut vara!Jättebra att du påpekade det, ska se över om det finns nått annat ställe att handla på.Det jag har just nu kommer från djuraffär.
#7 Det från djuraffären brukar vara ganska dammigt!=(
M.v.h. Louise
Medarbetare på Scrapbooking.ifokus!