Ute i snö?
Hej! Jag har en innekanin som gillar att vara ute och skutta snön (korta stunder). Men är det bra för de? Jag har sett olika svar tex. att man inte ska ta ut de alls och att man kan ta ut de korta stunder… Men vad är rätt?
(visste inte vilken grupp jag skulle ta)
/ Tilda
Ja korta stunder, max5-10 min och så ska det inte blåsa helst heller, sedan när den kommer in får man se till att den blir riktigt torr :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Så man kan alltså ha dem ute i snön? :O Blir de inte förkylda?
Tack för svaret!
/ Tilda
#2 inte om dem är ute så kort stund, och det inte blåser och att det är plusgrader:) Man märker på sin kanin om den fryser
# 4 Bättre med minusgrader än plusgrader om man ska ha kaninerna i snön eftersom snön smälter och blir blötare vid plusgrader 
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
#5 jag har hört tvärtom att man inte ska dem ute i minusgrader. Jag menar inte nu när det är 5-8 plusgrader utan 1-3 plusgrader:)
# 6 En av mina kanier vart förskyld vid +2 när hon var i rasthage en stund så mina kanier får rastas i en speciell Hage när det är plusgrader av den anledning att jag inte vill ha sjuka kaniner igen..
Men det beror nog ganska mycket på hur känsliga kaninerna är, men jag anser att -5 grader klarar dom utan problem, för dom är väl utekaniner?
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
#7 Hon frågade om innekanin :) Utekanin fixar ju det men innekaniner fixar ju inte -5 grader:P
# 8 Jaha, men då är det ju en helt annan sak xD
Då stämmer det som du skrev 
Läste inte så noga..
#9 ingen fara
är med snabb på att läsa ibland hehe