Ingen skillnad!?
Jag har två helt svarta kastrerade hanar, de är syskon och av rasen dvärgvädur. Jag har ett stort problem - de är omöjligt att se skillnad på dom!! Den ena är liiite större men då måste man kolla noga. Just nu har Dumle(eller jag tror att de är Dumle) ett hack vid ena örat men de läker ju snart… Någon som haft samma problem, eller som vet kanske nån färg som är ofarlig om man sprayar på en av dom? Jag har haft problemet sen jag köpte dom men jag trodde att jag skulle lära mig att se skillnad men så lätt var de visst inte
det där är svårt. Hade 2 gråa katter för länge sedan. Syskon. Den ena hade en knäckt svans tipp. Var enda skillnaden.
hade2 vatten sköldpaddor. Fick måla vitt nagellack på enanär den skulle ha medicin…
Tyvär inge tips? på hur du ska se skillnad. Halsband?
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Okej… Jag hopptränar den ena men den andra tycker inte de är så kul så jag får alltid testa om det är rätt kanin:/ Jag tror inte att halsband funkar, de biter nog bara sönder det! Men man kanske får ta lite nagellack på svansen eller nått
tänkte på att raka pälsen lite gran på örat men de är inte så snyggt…
Eftersom du har dem i olika burar (?) så vet du vem som är vem.
Sätt någon form av namnskylt på burarna.
#3: Nej dom är i samma bur, och eftersom att dom trivs bra ihop vill jag inte behöva sära på dom!
har sett folk använda lite färgat nagellack, tex rosa, på insidan av örontippen. Tror det funkar bra :)
lite nagelack på ögat funkar super :)
Säger som #6 Sätt lite nagelack på insidan av örat;) Hur gamla är dom?:)

Har också det problemet, fast tre stycken. :P De är i olika burar så oftast är det inget problem, men när jag tog med alla för att vaccinera blev det problem. Men har hört att man kan märka dom, inte som en riktig märkning utan man väljer bara ett tecken typ. Ritade också prickar i deras öron när dom bodde tsm, men lite jobbigt att hålla på att fylla i det.. 
#7 hoppas och antar att du menar örat .. ;)
#10 oj jaa haha absolut inte i ögat xD utan örat xD

En valigt markeringspenna använde jag på mina ungar som var likadana. Man fick fylla i en gång i veckan.
Ja då blir det väl att en av mina pojkar får vara lite flickig med nagellack^^ de är 1 år gamla!
Men är nagellack verkligen så bra då? Jag menar, när det inte har torkat kan ju kaninen slicka på det..?
# 14 På insidan av örat kommer inte kanien åt särskilt bra 
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
#15 Nej det har du rätt i!