kaninnamn
Heej,ska snart skaffa kanin.Vilka kaninnamn tycker ni är finast??
Islänska namn.

Det är så olika! Mina kaniner heter Nisse, Melker "Moa" & Lilla Grå, men de har inte jag döpt utan de hette så. :)
Isländska namn är jättefina tycker jag. Även engelska, långa namn som sedan förkortas till något gulligt svenskt. Typ;
Learn to Fly - "Flugan"
Lonley Love - "Love"
Inte love, engelska alltså, utan Lo-ve. Killnamnet :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Jag tycker också långa namn är fina (men de behöver inte vara engelska), som man förkortar till något som är lätt att säga.
Ex. Esmeralda- förkortas till Esmed.
Mandarin - förkortas till Manda.
Tussilago - förkortas till Tussan.
Mina kaniner heter Niike, Fia och Boss. Det är korta namn som är lätta att säga. Döper oftast kaninerna efter något, t ex ett märke som Niike (märket Nike) och Boss (märket Hugo Boss). :) Tycker också det är fint med "blomnamn" på kaniner!
Man kan också döpa kaninerna efter hur de ser ut. Jag brukar oftast inte göra det, men har väl hänt någon gång;)
Ex. om kaninen är prickig - Pricken.
Om kaninen är svart - Blacken.
Om kaninen har vit nos - Vitnos.
Osv osv…

mina heter Maja och de är bra och lätt att säga men min andra heter Honey de är ett gulligt namn men lite svårt att säga..:P
Men om du ser din nya kanin i ögonen kmr du nog på ett nsmn rätt snart, så brukar jg göra iakta dom ett tag innan jag bestämmer mei;P
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
tack för alla namn,nmanet honey passar om kaninen är honung färgad typ!:)

#5 japp min Honey är madagaskar kmr en bild på henne ;P
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Jag gillar historie namn. Dvs. namn på tex. mytologiska figurer ;) Mest av allt gillar jag Nordisk Mytologi men även romersk och grekisk :)
Romerska: Eris, Neptunus, Justitia, Saturnus, Minerva, Venus, Janus, Vesta & Fortuna
Grekiska: Hermes, Athena, Artemis, Persefone (<3), Ares, Zeus, Afrodite, Echidna, Kimera, Medusa, Melete & Rhea (<3).
Nordiska: Guldmane, Skinfaxe, Sleipner, Hugin, Munin, Tyrfing, Jotunheim, Vimur, Grimhild, Eitre, Fjalar (<3), Frej, Freja, Bejla, Vidar och såklart Tor & Oden ;)
Det är mina favoriter bland mytoligin ;D Sen finns det ju ett namn som jag är väldigt förtjust i. Nämligen NinniH's kanin Järnsaxa. Tycker väldigt mycket om det namnet :)
Sen finns det namn som man bara gillar helt enkelt. Såna namn är Ziggy Stardust, Tin-Can, Uzume, Mose/s (döpte jag min kanin till), Titaru, Concordia & Cordelia.
Ska skaffa en Dvärgvädur så fort jag fpr tid över till att träna hoppning med den (förmodligen när jag gått ut nian). Ska döpa den själv till Tin-Can eller Ziggy Startdust då de är två stora favoriter :) Nästa gång jag skaffar hona ska den heta Rhea eller Persefone :)
Ett annat sött namn (tycker jag) på kanske en vit eller isabella kanin är Maja Gräddnos xD söööött xD
Oj, nu blev det mycket. Aja, kanske någon annan hittar nåt fint namn ;D
tack!!:)
Jaa,honey är jätte gulli

Tilda: Heter inte Moses egentligen Mosambique eller något sådant? Älskar det namnet grymt mkt! Concordia/Concorde var jättefint. :)
www.frihetenskaniner.se

#3 Tussilago var ju jätte fint (enligt mig) hmm nästa djur jag skaffar måste heta det :D

#9 Aa, det gör han. Men jag tkr de e fult xD så jag döpte honom till bara Moses ^^

10# Hade han redan ett namn när du köpte honom från djuraffären? Förvirrad! (;
www.frihetenskaniner.se

Vi har namnartiklar :)
jag brukar inte döpa djuren efter något speciellt… utan jag bara kommer på några bokstäver och om det blir fint så voilà ett namn :P näsa kanin ja skaffar ska nog vara en hane som ska heta Kito :)
Jag tycker namn som inte är "människonamn" utan alltså saker… Olika blommor, kanske ett namn som "stjärna", "måne", Sötis, Tjockis och sånna namn :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Loveley Daybreak är härligt tkr jag, & så ett gulligt smeknamn som typ Leja. :)
www.frihetenskaniner.se

True Love, kallas typ Trullan. Gudomligt sött tycker jag! Freja, som Tilda sa, är också sött tycker jag. En annan asagud var ju Idun, det är himla gulligt! Borde passa en långhårig/fluffig eller något sånt tkr jag. Sen så älskar jag namnet Lilja! :)
Isländska namn, som någon nämde, är också fina. T.ex;
- Kátina (munter, glad)
- Laufi (vit fläck i pannan)
- Leiknir (lekfull, skicklig)
- Ljúfur (vänlig, älskvärd)
- Mímosa (mimosa)
- Naskur (finurlig)
- Neisti (gnista, ljus fläck)
- Reykur (rök)
Cisssssss. :)
www.frihetenskaniner.se